نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. بهمن 1396 - 20:33
برخی معابر شهرستان کهگیلویه تردد کنید شاهد حفاری و کنده کاری و حفر گودال‌هایی عمیق که ناشی از پروژه‌های اجرایی احداث لوله های فاضلاب است که باعث گله مندی شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ این روزها اگر از برخی معابر شهرستان کهگیلویه تردد کنید شاهد تصاویری از حفاری و کنده کاری و حفر گودال‌هایی عمیق که ناشی از پروژه‌های اجرایی احداث لوله های فاضلاب  که چشم نوازی می کند خواهید بود‌.

در این میان شهروندان گلایه‌مند از این وضعیت، خواستار رسیدگی هرچه سریع تر ارگان مربوطه با توجه به فلج شدن عبور ومرور روزانه خود دراین مناطق شدند.

اما امروز ساکنان برخی از این خیابان ها گلایه‌مند از این وضعیت و خواستار همت مسئولان شهرستان برای رفع این مشکلات و ترمیم نوارهای حفاری هستند که اگر همین ارگان‌های مسئول با هم همکاری کنند به آسانی و به سرعت می‌توان برای برطرف کردن این مسئله چاره اندیشی کرد.


با به صدا درآمدن صدای این شهروندان راهی مناطق مذکور شدیم تا از نزدیک شاهد عمق درد ساکنان این کوچه ها باشیم در ابتدای ورود به خیابان کمربندی اصلی شهر رسیدیم که به گفته اهالی وکسبه چندروزی می شود که عملیات حفاری انجام شده ولی خبری از لوله گذاری و اجرای عملیات پروژه نیست که باعث قطع عبور ومرور ساکنان این مناطق وکاهش درامد مغازه داران اطراف گردیده است‌.


وقتی برای تهیه گزارش به کوچه های اطراف کمربندی سرزدیم با گلایه های بی حدونصاب اهالی این منطقه نیز روبه رو شدیم که در ابتدا فکر کردند که از اداره شهرداری برای سرکشی آمده ایم و تعدادی از این اهالی برای پیگیری خواسته های خود نزد ما آمده واز طولانی شدن مدت اتمام پروژه ناراحت وعصبانی بوده و خواستار توجه مسئولان مربوطه به وضعیت نابسامان چندروزه خود بودند.


دراین میان نکوئی یکی از ساکنین کوچه شهید عباس ارجمند که در همین منطقه زندگی می کرد، گفت: مدت یک ماه می شود که مسئولان با دریافت مبالغی از هر خانواده برای احداث لوله های فاضلاب قول ارائه خدمات مطلوب به ساکنان این مناطق داده بودند ولی با ایجادعملیات حفاری که باعث ایجاد مشکلات زیاد روزمره ای که برای ما درست کرده قول خود را فراموش کرده وما رابه حال خود رها داشته اند که اگر فکروچاره ای برای بیرون رفت از این مشکل نکنند مجبوریم برای ادامه پیگیری های خود به دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان مراجعه کنیم.


یکی دیگر ازاین ساکنین که خانمی خانه دار بود گفت:  رفت وروب کار هر روز من وزنان اهالی این خیابان شده که هرلحظه شاهد خاک خوردن خود وفرزندانمان هستیم که از صدقه سری مسئولان برای ما به وجود آمده است.


وی افزود: گناه من وبانوان این مناطق چیست که باید هر روز در فکر تمیز کردن حیاط ومحوطه خانه خود از گرد وخاکی باشیم که دیگر تمامی ندارد وتاکی باید این وضعیت ادامه داشته باشد؟ وآیا مسئولان به فکر ماهستند واگر هستند چرا کاری انجام نمی دهند؟


اسدی که ساکن کوچه شهید عادل گستر بود و شغل رانندگی تاکسی را برگزیده بود، گفت: بنده مدت 17سال است که شغلم رانندگی است و بیشتر این مدت از نزدیک شاهد چنین مشکلاتی در برخی معابر شهری بوده ام ولی هیچ گاه قادر به درک گلایه های افراد ساکن درآن مناطق نبودم تا نوبت به محله ای که خودم یکی از ساکنینش بودم رسید.

وی تصریح کرد: حدود دوماه پیش مسئولان قول اتمام پروژه راطی مدت زمان20روزاعلام کردند ولی هنوز خبری ازپایان کار نیست.
این شهروند دهدشت اظهار کرد:با شروع اجرای این پروژه قادر به پارک وسیله نقلیه خود درخانه ویا داخل کوچه نبوده وناچاریم ان را در یکی از خیابان های اصلی شهر پارک کنیم که خود سبب نگرانی و بروز حادثه نیز می گردد.


 اسدی تصریح کرد: از سوی دیگر هر روزه شاهد ورود گرد وخاک به منزلمان هستیم که باعث ایجاد بیماری برای خود وفرزندان خردسالمان نیز می شود و مدت کوتاهی است که دختر کوچیکم سرفه های پی درپی داشته که با مراجعه به پزشک متوجه حساسیت فرزندم به گرد وخاک شدیم. 


وی درپایان سخنان خود گفت: از متولیان امر عاجزانه تقاضامندیم هرچه سریع تر نسبت به اتمام این پروژه همت گماشته و سبب رضایت ساکنین این مناطق شوند.

پاسخ مدیر پروژه فاضلاب شهری کهگیلویه
صفائی مدیر پروژه فاضلاب شهری کهگیلویه درابتدا از صبرو شکیبایی همه شهروندان کهگیلویه به خاطر زمان بر بودن پروژه تقدیر وتشکر نمود.
وی درادامه  برخی از دلایل ومشکلات پیش روی پروژه را علت اصلی طولانی شدن اتمام کار دانست.
وی از مهمترین این علل به شیب زیاد زمین و نشست های غیرقابل پیش بینی سطح زمین و بالا بودن سطح آب زیر زمینی برخی از نقاط حفاری و کمبود امکانات موجود دانست واز همه شهروندان کهگیلویه خواستار مساعدت وهمکاری شد.
صفائی افزود: نسبت به برخی از شهرستان های همجوار روند اجرای پروژه از سرعت بالایی برخوردار بود ولی مشکلات نام برده شده باعث به تعویق افتادن زمان اتمام کار شد و همچنان سعی براین داریم تا در کمترین زمان ممکن پروژه را به اتمام رسانیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی