نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1396 - 18:25
در دیدار وزیر نفت با آیت الله ملک حسینی، وی به پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: برای پتروشیمی بویراحمد هم برنامه داریم به شرطی که سرمایه‌گذار پای کار باشد و البته تاجگردون به دنبال چیزهای دیگری است که ما نیز حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشور در استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد در میان استقبال نمایندگان استان و استاندار حضور بهم رساند که این حضور با ابهام در برنامه های وزیر نفت همراه بود.

در دیدار وزیر نفت با آیت الله ملک حسینی، وی به پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: برای پتروشیمی بویراحمد هم برنامه داریم به شرطی که سرمایه‌گذار پای کار باشد و البته تاجگردون به دنبال چیزهای دیگری است که ما نیز حمایت می‌کنیم.

این بیانات وزیر نفت این موضوع را به ذهن متبادر می سازد که احداث پتروشیمی بویراحمد خارج از برنامه های نماینده شهرستان های گچساران و باشت است و این موضوع در کلام وزیر مشهود است که تاجگردون برنامه های اختصاص خود را دنبال می کند.

امروز وزیر نفت در یاسوج گفت: "بومی‌گزینی دلیل لغو استخدام وزارت نفت بوده است" و همچنین بیان کرد: "در این خصوص دیوان عدالت ورود پیدا کرده و لذا از خیر این کار گذشتیم و گفتیم اصلا استخدام نداریم". این درحالی است که چندی پیش عضو کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس در مورد سئوالی مربوط به لغو آگهی استخدامی وزارت نفت  به چهارفصل گفت : ما به همراه جمعی از نمایندگان جزو گروه معترضین به برنامه استخدامی اخیر وزارت نفت و مخالف  شرایط این استخدامی و محدود کننده بودیم که به نظر می رسید برای عده ای خاص طراحی و تنظیم شده بود و به گفته بعضی قرار بود که فقط از دانشگاه تهران این جذب صورت بپذیرد و برای  هیچ یک از دانشگاههای  دیگری از کشور برنامه ای نداشتند.

صبح امروز زنگنه به وضعیت استخدام‌ها و مشکلات اعتباری اشاره کرد و گفت: شرکت نفت فقط اسم دارد چرا که منابعش را گرفته‌اند و چیزی برای آن باقی نمانده است.

این در حالی است که چند روزی بیش نیست که از اختلاس 100 میلیارد تومانی وزارت نفت می گذرد و بیان اینکه منابعی نداریم و رخداد اختلاس بعد از آن باعث شد که واکنش نماینده مبارکه یعنی زهرا سعیدی را در بر داشته باشد که در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر نفت می پرسد: آقای زنگنه کجاست؟ شما که می‌گفتید پول نداریم!

از طرفی مطابق با شنیده ها قرار است که وزیر نفت به گچساران و دهدشت سفر کند و از طرح های و پروژه های این دو شهرستان دیدن کند و این درحالی است که بهمئی به عنوان یکی از قطب های نفت خیز استان است که حتی می توان گفت بعد از گچساران رتبه بعد را به خود اختصاص داده است ولی در سفر وزیر نفت جایگاهی برای بازدید از آن به خود اختصاص نداده است و این باعث شده است که محرومترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد همچنان در سایه ثروت های زمینی خود، گرد محرومیت را بر چهره خود ببیند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری بهمئی با فاصله بیش از ۳۰۰ کیومتری از مرکز استان (یاسوج) قرار دارد که دارای ظرفیت های مهم و خدادای است از جمله این پتانسیل ها می توان به نفت اشاره کرد بر اساس امار غیررسمی روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ۸۰ حلقه چاه فعال نفت در شهرستان بهمئی توسط شرکت نفت و بهره برداری اغاجری استخراج می شود که تا اکنون هیچ سود و عایدی جز الودگی زیست محیطی برای شهرستان بهمئی نداشته است و عملا چه در شاخص های مهم توسعه و چه در شاخص های مهم اشتغال تا اکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در جلسه شورای اداری استان که امروز صبح انجام شد نیز حاشیه هایی به همراه داشت که از این حاشیه ها می توان موارد زیر اشاره کرد:

 در قسمتی از جلسه زارعی نماینده بویراحمد و دنا گفت: ما سه نماینده آنقدر با هم خوب هستیم و در کنار هم هستیم که کسی نمی تواند ما را به قهر بکشاند.

حال این گفته غلام محمد زارعی را باید به قضاوت مردم استان گذاشت.

عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ نیز در قسمتی از جلسه گفت: نمیدانم چرا من هميشه در کنج قرار دارم، وقتی جهانگیری آمد هم در کنج بودم.
آقای وزیر بدان در استان هم در کنج هستیم.

این سخن عدل هاشمی پور به نوعی نقض سخنان پیشین غلام محمد زارعی بود.

وقتی گوهرگاني، دبیر شورای اداري زنگنه را دکتر خطاب کرد، وزیر نفت با قطع سخنان دبیر گفت ” بنده دکتر نیستم”

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی