نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1396 - 18:26
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استان از هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال استان در مصلی امام خمینی یاسوج بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ غلام محمد زارعی در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج با اشاره به موضوع فرهنگ گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب که یک سابقه ای دیرینه دارد وبرگاری اولین نمایشگاه کتاب ما بعد از سفر مقام معظم رهبری شکل گرفت که در برخی سالها از رونق خوبی برخوردار بوده است اما استقبال در امسال خوب نیست و این فشردگی و زیاد بودن غرفه ها تمرکز را از مخاطب می گیرد .

وی افزود: کتاب یک دوست بسیار مهربان است و باید از کتاب و پژوهش برای دانایی بهره گرفت و آن را در سبد خرید قرار دهیم و بخشی از توانمندیمان را برای تهیه کتاب بگذاریم .

نماینده بویراحمد و دنا ابراز داشت: نمایشگاه کتاب فی النفسه کار بسیار خوبی است و بخش های جدید الکترونیکی که به زندگی ما اضافه شده و دستاوردهای عملی و پژوهشی با توجه به شرایط جدید راحت تر شده است و ما می توانیم از فضای جدید بهره و استفاده بهتری ببریم و بتوانیم از آخرین دستاوردها استفاده کنیم ومن بارها توصیه کردم هر کسی از خانه خارج می شود اگر کیفی یا بسته ای دارد یک کتاب با خودش داشته باشد که در اوقات فراغت خود از به اندازه یک صفحه هم شده استفاده کند.

وی تصریح کرد:باید استفاده حداکثری از وقت را برای پیشرفت علمی خود داشته باشیم و این فرصت ها را غنمیت بشماریم و ما ایرانی وقت هدر رفت زیاد داریم و اصلاً اهل محاسبه زمان نیستم که زمان عنصر مهمی در عمر، زندگی و کار ما است که در همه حوزه های زندگی ما تعیین کننده است که ما با محاسبه می توانیم از این گذر زمان استفاده کنیم.

زارعی با اشاره به گذشت زمان بیان کرد: فرصت ها همانند ابر هستند و امیداواریم که همه از این فرصت  ها استفاده کنند و وقتی بنده میزان استقبال از نمایشگاه کتاب یاسوج را با شیراز مقایسه کردم به این نتیجه رسیدم که اسقبال در استان ما بیشتر بوده است و این خود نشان دهنده که مردم استان نسبت به کتاب خیلی احساس مسئولیت می کنند که قابل تقدیر است.

وی ابراز داشت: ما امروز علی رغم فشردگی برنامه ها تصمیم گرفتیم که دیداری از نمایشگاه داشته باشیم و در این فضای معنوی نسیمی به ما بخورد و ما هم از این فضا استفاده کنیم.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به کیفیت نمایشگاه گفت: کیفیت امسال خوب نیست و احساس می کنم که فشردگی و کمبود فضا که اینها خودش باعث پایین آمدن کیفیت شده است.

وی  گفت: ما در سالهای گذشته آرزو کردیم که نمایشگاه کتاب از حیث فضا در یک مکان بهتری برگزار شود که امیداواریم این موضوع محقق شود.

زارعی با اشاره به موضوع فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ به نوعی نرم افزار و اقتصاد سخت افزار به شمار می رود و با وجود اینکه بیشتر جهت گیری ها به سمت اقتصاد است ولی فرهنگ همواره در متن توجه مسئولان بوده است و سرمایه گذاری و توجهی که به موضوع فرهنگ شده است، دستاورد مورد انتظار را نداشته است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی اضافه کرد: ما باید برنامه ریزی کنیم که چرا در سال های گذشته که بودجه های کلان به مراکز فرهنگی اختصاص یافت اما دستاوردهای لازم را نداشته است؟ چرا به دلسوزان نظام داده نشده است؟ 
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد که دوباره همین منابع را قرار دهیم و هیچگونه نتیجه ای گرفت نشود این موضوع هدر رفت منابع و اعتبار می شود و به اهداف باید برسیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی