نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. بهمن 1396 - 12:05
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: بیش از 13 هزار تن کلزا،گندم و جو در شهرستان باشت برداشت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ جواد شمشیری در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری باشت نیوز؛ ضمن اشاره به کشت پاییزه  محصولات کشاورزی در باشت گفت : کشت کلزا یکی از برنامه های محوری وراهبردی وزارت جهاد کشاورزی می باشد که در شهرستان باشت امسال 524 هکتار کشت شده است که از این مقدار هزارتن کلزا برداشت خواهد شد.

 

وی به کشت گندم اشاره و افزود: مقدار 9 هزار و250 هکتار گندم آبی و دیم کشت شده است که از این مقدار کاشت 12هزار تن برداشت خواهد شد.

 

وی در ادامه به کشت جو اشاره و تصریح کرد: مقدار 700 هکتار جو در شهرستان باشت کشت شده که نسبت به سال گذشته با توجه به کم بارشی ها و شیوع بیماری ها احتمال زیاد با کاهش برداشت رو برو خواهیم شد.

 

 شمشیری به سطح صیفی جات در شهرستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به کم آبی در شهرستان کشت صیفی جات کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی باشت در پایان از کشاورزان شهرستان باشت درخواست کرد که با توجه به بارش ها در روزهای آینده و مرحله داشت  ،مبارزه با علف های هرز ، آفات و بیماری ها از کود سرک (سفید)استفاده و زودتر اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: برای کیفیت اثربخشی محصولات و افزایش عملکرد در واحد مسطح، کشاورزان می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و از توصیه‌های کارشناسان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا