نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. بهمن 1396 - 13:20
ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مسائل مختلف استان ، کشور و بین المللی پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ،ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مسائل مختلف استان ، کشور و بین المللی پرداختند.

*******************

امام جمعه موقت یاسوج:  با همه توان در 22بهمن امسال به میدان بیاییم

امام جمعه موقت یاسوج ضمن دعوت خود و  مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: هرچیزی که خداوند اراده فرماید در عالم افرینش ان را خلق می کند خالقی غیر از خدا وجود ندارد هیچ امامی خالق نیست اگر امامی کسی را زنده می کند با اجازه خداوند است این ولایت خلق است و برای خداست .
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم ابراز داشت: خدایی جز او نیست و وجود ندارد تنها یک خالق است و ان هم خداست و نگهدارنده عالم خلقت است. 
حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: مورچه سرمای زمستان را درک می کند این ولایت ولایت علماست این ولایت تربیتی است تدریجی است و این روش تربیتی را با 124هزار پیامبر فرستاد.
نماز بدون سوره حمد نماز نیست کسی که دین اسلام را بیان کرده است باید بپذیریم

وی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن اشاره به دهه فجر گفت: پدران ما ان دوران را به یاد دارند ما باید احترام این افراد را نگه داریم انهایی که سن بیشتری دارند را از انها بپرسیم و یاداوری نعمت هایی که خداوند در سایه انقلاب به ما داده است.

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: من خودم در آن زمان برای رفتن به قم باید مدت ها می ماندم تا ماشین بیاید علاوه بر اینکه قدر این نعمت را نمی دانیم نا شکر نیز هستیم این ازادی و پیشرفت ها را باید در نظر بگیریم.

خطیب جمعه یاسوج ابراز داشت: کفر نعمت نعمت را از بین می کند در ان زمان اینجا نه مدرسه ای بود و نه دانشگاهی نعمت فراوان و ناسپاسی هم هست قدربدانیم.

وی بیان کرد: برخی از گناهان با توبه هم بخشیده نمی شوند برای مثال کار ناروایی انجام دهم که مردم نسبت به روحانیون بد گمان شوند و با شرافت و ابروی دیگران بازی کردن قابل بخشش نیستند اگر کسی خطا می کند نگویم این چه اسلامی است اسلام را داریم بد قضاوت می کنیم.

موسوی اعظم عنوان کرد: نگوییم این چه اسلامی است بگوییم این چه مسلمانی است نعمت های خداوند فراوان است باید قدر بدانیم دشمنی های دنیا برای این ارزش هایی است که در سایه نظام به دست اوردیم باید مواظب باشیم عیب های خود را گردن دیگران نیندازیم باید خودم را اصلاح کنم.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: ما همیشه حساب و کتاب داریم  همه ما این حساب و کتاب ها را انجام می دهند دعا کنیم خدایا ما را محتاج افراد ضعیف نکن ما نمی توانیم خود را بی نیاز از دیگران بدانیم باید با همه توان به ویژه در 22بهمن امسال به میدان بیاییم.

وی گفت: اکنون منافقینی دلسوز این کشور هستند که افراد زیادی از این کشور را به شهادت رساندند  کسانی هستند که دهنشان درآخور امریکاست وقتی می توانیم درک کنیم این انقلاب را که هدفش را بدانیم.

******************

امام جمعه گچسارانمسئولان باید قدرمردم را بدانند/ مسئولان با خدمت به مردم جلوی فتنه دشمنان را سد کنند

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اگرهمه امکانات و لوازم زندگی مردم در نظام جمهوری اسلامی و زمان طاغوت را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم معلوم خواهد شد که این یاوه گویی های دشمنان اهدافی جز دشمنی با انقلاب چیز دیگری را بیان نمی کند.

جوانان باید حقایق را بدانند

وی افزود:کینه دشمن بخاطر اقتدار و رشد ملت ماست و همه وظیفه داریم به نسل جوانمان اطلاع دهیم و نسل جوان را از وضعیت تاسف بار کشور در زمان طاغوت آگاه کنیم تا حقایق را بدانند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از بزرگترین امتیازات جمهوری اسلامی مردمی بودن انقلاب است ، مردم مومن انقلاب کردند و خواست مردم هم این بود که حکومت دینی حاکم شود.

وی ادامه داد:بچه ها و عزیزان همین مردم به جبهه ها رفتند و به شهادت رسیدند اما شکایتی نکردند چون در راه خدا و برای انقلاب بود،یعنی اساس انقلاب ، مبارزه و جهاد برمبنای دینی و خداپرستی است.

حجازی تصریح کرد:مقام معظم رهبری باز فرمودند اینکه اسم مردم مکرر آورده شود خوب است و خوب است که مسئولان درسخنرانی هایشان مرتب به نام مردم تکیه کنند اما مسئولان هم باید مردم را بشناسند چرا که مردم همان کسانی هستند که حماسه 22بهمن را بوجود می آورند.

مسئولین باید قدراین مردم را بدانند

خطیب جمعه گچساران افزود:مسئولین باید قدراین مردم را بدانند اگر مردم دست از حمایت مسئولان بردارند طبیعی است که مسئولان ضعیف می شوند و چشم طمع دشمن باز می شود ،باید توجه کنیم با دقت بیشتری به مردم خدمت کنیم تا دلگرم شوند و نظام را حمایت کنند.

وی درادامه با اشاره به سفروزیرنفت به گچساران گفت: از محبت ایشان و همراهانشان تشکر می کنیم ،نکته ای را از وزیرنفت خواهش کردم و ایشان هم صحه گذاشتند و تاکید کردند لازم است انجام شود .

مسئولان اجازه ندهند دشمن فتنه گری کند

حجازی ادامه داد:به وزیرمحترم نفت عرض کردم که دشمن تلاش می کند مردم نسبت به نظام بدبین شوندو شما وزرا و مسئولان کشور که خدام مردم هستید باید جلوی فتنه دشمنان را سد کنید و اجازه ندهید دشمن فتنه گری بکند و مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:از وزیرنفت خواهش کردم که اگر قرار است کسی را استخدام کنید قانونی ، علنی و آشکارا  این کار را انجام دهید و به شرط اجرای عدالت این کار انجام شود که اگر چنین شود مردم نسبت به نظان سوءظن پیدا نمی کنند.

با رقاصی جوان ما رشد نمی کند

وی درادامه گفت:تلاش کنیم بودجه هایمان را صرف رشد نسل جوانمان کنیم با رقاصی جوان ما رشد نمی کند، که نه به درد دنیایش می خورد نه بدرد آخرتش.

حجازی درادامه با اشاره به حضور تیم جراحی پلاستیک موسسه مرهم دراین شهرستان افزود:یک جوان از استان ما به نام "محمد علی کیانی" متوجه شد که پروفسوری بنام "کلانتر هرمزی" درمناطق محروم رایگان به فقرا و محرومین خدمات پزشکی می دهند.

وی گفت:این جوان که آن موقع 19ساله بوداین موارد را پیگیری می کند و دردیداری با دکتر "کلانتر هرمزی" از ایشان خواهش می کند به استان محروم کهگیلویه و بوراحمد هم خدمات رایگان پزشکی ارائه دهند که الحمدالله امروز این اتفاق در استان ما افتاد.

خدمات رایگان تیم جراحی درگچساران

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:درحال حاضر این جوان 26ساله 21سفراست که این اکیپ پزشکی را از تهران به استان های مختلف برده است و دردیداری که با این تیم پزشکی داشتم از همه آنها تشکر و قدردانی کردم ، ان شاء الله خداوند توفیق هد که نسل جوانمان را اینگونه بار بیاوریم که به فکر محرومین و مستضعفین استانمان باشند.

وی گفت:دکترکلانترهرمزی به بنده گفت که تا کنون 10اتوبوس این جوان از استان کهگیلویه و بویراحمد جهت درمان رایگان به تهران اعزام نموده است،این یعنی خدمت به جامعه و مردم ؛و ما باید تلاش کنیم که نسل جوانمان را اینگونه بار بیاوریم نه رقاصه.

حجازی اظهارکرد:قرار براین است که این تیم پزشکی درآینده و هم به صورت رایگان به استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه گچساران بیایند و خدمات رایگان پزشکی ارائه بدهند.

******************

امام جمعه دهدشت: حفظ ارزش های اسلامی دلیلی بر ماندگاری حکومت اسلامی/ دعوت به حضور باشکوه در حماسه 22بهمن

نماز جمعه عبادی_ سیاسی این هفته کهگیلویه با حضور پرشور مردم ولایت مدار به امامت حجت الاسلام نصیر حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان برگزارشد.

حجت الاسلام نصیر حسینی در ابتدای سخنان خود وهمه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: یکی از وظایف هر مسلمان تلاش کردن برای حفظ حاکمیت ارزش ها است.

وی گفت: تمام آیات و روایات قران ما را مکلف وموظف می کند که باید ارزش های اسلامی در جامعه نهادینه شود‌.

حسینی بیان کرد: با تحقیق و سیر در دوران قبل از انقلاب به برکات وثمرات حکومت انقلاب اسلامی پی خواهیم برد چرا که در دوران قبل از انقلاب کشور  دچار یک عقب ماندگی شدید در عرصه های مختلف فرهنگی وسیاسی واقتصادی بود.

وی گفت: در زمان رژیم پهلوی کشور هیچ حاکمیتی از خود نداشت و هر روز شاهد تحقیر هایی بودیم که از طرف بی کفایتی حاکمان ان زمان به مردم تحمیل می شد.

حسینی تصریح کرد: درزمان پهلوی کشور با فقر وبلاهایی روبه روبود که از طرف حکومت پهلوی وکشورهای غربی به کشور تحمیل میشد وباعث شد اثار مخربی در جامعه پدید اورد.

خطیب نماز جمعه شهرستان درادامه سخنان خود به نقش مبارزه علمای برجسته کشوری و سیاسیتون دینی اشاره کرد که در تقابل با انان رژیم پهلوی اقدام به محبوس کردن انان در زندان های مخوف سیاسی خود و به شهادت رساندن انان به بدترین شکل اشاره نمود.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به کسانی که در تفکر هستند تا به شکل سلطنتی به مردم حکومت کنند اظهار داشت: کسانی که در خیالات باطل خود تفکر حکومت به شکل سلطنتی بر مردم را در ذهن خود می پروراننند بدانند  که هیچ وقت نمی توانند مشکلات و نیاز های مردم جامعه خود رادرک کنند.

وی در ادامه یکی از بارزترین نمادهای  دوران طاغوت را بی تقوایی وبی حجابی دانست.

خطیب نماز جمعه شهرستان در ادامه به خدمات وبرکات انقلاب اسلامی اشاره نمود واز مهمترین انان ازادی مبنی بر قانون واسلام وپیشرفت در حوزه های پزشکی وفرهنگی اشاره نمود.

نصیر حسینی در خطبه های دوم خود به 22 بهمن ماه اشاره نمود که در ان روز تاریخی مردم حماسه ای به یاد ماندنی خلق نمودند که امروزه مردم به پاسداشت مجاهدت ها وخون هایی که برای انقلاب ریخته شده باز هم در تمامی شرایط به خیابان ها می ایند وندای حمایت از حکومت سر میدهند.

وی در ادامه گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ارشد نیروی هوایی زد وتصریح کرد: رهبر در این دیدار به ضرورت مبارزه با فساد وتبعیض اشاره نمود وخواستار مبارزه جدی مسئولان بااین پدیده شوم گردد‌. حسینی در پایان از احاد ملت شریف ایران خواستار حضور باشکوه خود در روز 22 بهمن شد واین حضور را نشانه مجاهدت برای اسلام دانست.

***********

امام جمعه لنده: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن خنثی کننده توطئه های دشمن خواهدبود/هیچ قدرتی اجازه مذاکره بر روی بنیه دفاعی ما را ندارد

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۀن چیزی که انقلاب ما را با سایر انقلاب های جهان متفاوت کرده است بحث مردمی بودن و ولایت مدار بودن آن است.

وی افزود: پیشرفت روز افزون انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته باعث شده که دشمنان انقلاب اسلامی نیز خود ضمن اذعان به این مسئله به دنبال کار شکنی آن نیز هستند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: برقرای عدالت اجتماعی، مردمی بودن از شاکله های اصلی این انقلاب است که نمونه آن را می توان در عرصه های مختلف در طول چهار دهه گذشته احساس کرد.

وی تاکیدکرد: یکی از شاخص های مهم انقلاب اسلامی ما بحث داشتن نعمت ولایت فقیه است که بعد از امام خمینی(ره) امروز در قامت مقام معظم رهبری تجلی یافت و مردم نیز بر عهد و پیمان با ولی خویش ایستاده اند.

محمودی اصل اظهارکرد: مردم ما با بصیرت خود بیش از چهار دهه است که همراه با ولی امر خویش از گذرگاه های سخت و فتنه های گوناگون را پشت سرگذاشته و به آینده این نظام و کشور روز به روز امیدوارتر خواهند بود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: ساده زیستی مقام معظم رهبری در طول چهار دهه گذشته برای دوستان و دشمنان به اثبات رسیده است به طوری که دشمنان ما اذعان دارند که کوچکترین لکه خاکستری هم نمی توان در رفتار و گفتار ایشان جست.

وی خاطر نشان کرد: نقش مردم و باور آنان به انقلاب را می تواند در لحظه ورود تاریخی امام به کشور با استقبال گسترده بیش از پنج میلیون نفر و در سالروز ارتحال ایشان با حضور بیش از ده میلیون نفر دید که این گواه روشنی از مردمی بودن آن است.

امام جمعه لنده گفت: هرچند کمبود ها و مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد ولی مردم با تحمل مشکلات بهترین پشتیبان برای نظام و انقلاب هستند.

محمودی اصل تاکیدکرد: یکی از مهمترین مباحثی که مقام معظم رهبری بر آن تاکیددارند بحث آسیب شناسی انقلاب است که در جلسات مختلف همواره بر آنان تاکیددارند.

وی ضمن دعوت مردم به حضور باشکوه در راهپیمایی 22بهمن گفت: راهپیمایی 22بهمن امسال باید با شکوه هرچه تمام تر و تماشایی برگزارشود تا یکبار دیگر سیلی محکمی به دهان یاوه گویان زده شود.

امام جمعه شهرستان لنده به افتتاح طرح های دهه فجر اشاره کرد وگفت: طرح های خوبی در سطح کشور در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسیده است که در شهرستان لنده نیز این طرح ها با رویکرد تولید و اشتغال بوده است که لازم است از مسئولان قدردانی شود.

وی به مواضع خیلی خوب رئیس جمهور در افتتاح 10مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: بیش از 10مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شد که وی در این مراسم از و اتخاذ مواضعی مستحکم بر تقویت بنیه دفاعی کشور قدر دانی کرد.

امام جمعه لنده گفت: به هیچ قدرتی اجازه نخواهیم داد تا در خصوص مسائل دفاعی ما بحث و یا تبادل نظری داشته باشند چرا که قدرت دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و نخواهد بود.

محمودی اصل ضمن اشاره به سالروز صدور حکم اعدام امام برای سلمان رشدی گفت: کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی باعث شد که امام خمینی(ره) حکم تاریخی در خصوص اعدام وی صادر کند.

وی به خانواده های توصیه کرد که در شب 22بهمن مراقب و مواظب فرزندان خود باشند و شادی این روز را به گونه ای باب میل انقلاب است را رقم بزنند و برای نیروی های امنیتی و انتظامی مشکل آفرین نشوند.

***********

امام جمعه موقت چرام:  مردم منتظر عمل به وعده ها از سوی مسئولان هستند

امام جمعه موقت چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به آیات سوره مبارکه طاها بیان کردند :براساس ایات الهی در قبال روی گرداندن از ذکر و یاد خداوند دو اثر در دنیا و قیامت بر انسان مترتب  می شود یعنی هر کسی در دنیا از یاد خداوند متعال روی گردان شود،زندگی  تنگ و سخت خواهد داشت.

حجت الاسلام فرهمند افزود: به عبارت دیگر،تنگی و سختی زندگی میتواند براثر  فقر یا نداری نباشند زیرا که بسیاری از انسان ها ثروت دارند در حالی که زندگی آنها به سخت جریان دارد.

امام جمعه موقت چرام با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا انسان در زندگی دچار تنگی می‌شود،بیان کرد : قرآن  عامل اصلی  آن را اعراض و غفلت  از یاد خدا  می داند.

حجت الاسلام فرهمند در ادامه تصریح کرد: دومین اثر فراموشی و اعراض از یاد خداوند متعال در قیامت بروز پیدا می کند و با توجه به آیات الهی،آن فرد نابینا وارد عرصه محشر خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۱ بهمن ماه که مصادف است با پیام تاریخی حضرت امام راحل مبنی بر شکستن حکومت نظامی در سال ۵۷ اظهار کرد: در این روز که حکومت و رژیم پهلوی دستور منع رفت و امد  داده  و حکومت نظامی اعلام کرده بود امام راحل در یک فرمان تاریخی دستور شکستن حکومت نظامی را صادر میکنند و مردم تهران را به امدن به خیابانها دعوت میکند . مردم بالبیک گفتن به فرمان امام (ره) وارد خیابانها می شوند و این حرکت سراغازی شد برای پیروزی نهایی روز موعود یعنی 22 بهمن .  

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اظهار کرد:اتفاقی که در عالم بی نظیر بود،این است که ملتی با دست خالی اما قلبی آکنده از ایمان به خدا در مقابل یک رژیم تا بن  دندان مسلح ایستادگی کردند و پیروز شدند.

 وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نعمتی است که باید در ازای آن سجده شکر به جا آورد و در همه احوال پشتیبان آن بود.

امام جمعه موقت چرام گفت: انقلاب اسلامی شجره طیبه است که با خون هزاران شهید و جوانان این مرز و بوم آبیاری شده است و اکنون به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام فرهمند افزود: کشوری که در قسمتی از تاریخ پر فراز و نشیبش در استعمار بلوک شرق و غرب عالم بوده و بین آنها دست به دست می‌شد و  قوانینی مثل کاپیتالاسیون را بر این مردم زجر دیده وضع میکردند با تکیه بر نیروی ایمان و امدادهای غیبی به جایی رسیده است که باید همان کشورهای که تا دیروز  بر گرده این ملت سوار بودند و زالو صفت خون ملت شریف ایران را می مکیدند امروز باید در مقابل عظمت و شکوه این ملت زانو بزنند و برای محدود کردن قدرت نظامی و علمی و... دست به دامن برجام شوند .

وی افزود: این کشورها باورشان نمی شد که روزی ایران اسلامی در بین آن ابر قدرت های عالم حرفی برای گفتن داشته باشد اما اکنون مشاهده می کنیم که همان جمهوری اسلامی در تمامی معادلات جهانی و منطقه ای نقش اول را ایفا می کند.

فرهمند با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با مسئولین،بیان کرد:مسئولان صدای مردم رابشنوند و دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم را درک کنند.

وی افزود: به وعده هایی که داده اید عمل کنید زیرا مردم منتظر عمل به وعده ها هستند.

حجت الاسلام فرهمند ادامه داد:در قسمتی هایی از کشور حاشیه نشین هایی وجود دارند که از ابتدایی ترین امکانات محرومند اما عده ای در پایتخت به چپاول و غارت بیت المال مشغولند.

****************

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی