نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. بهمن 1396 - 7:04
از رنگ و لعاب افتادن وادی "دارالسلام" شرف آباد آنچنان آشکار است که به محض ورود به این جایگاه ابدی بیش از پیش دلت می گیرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ یاسوج به عنوان مرکز پایتخت طبیعت ایران، دیار شیرزنان و دلیر مردانی از جنس سخاوت است که تمام زندگی شان را با عشق به سرزمین چهارفصل و با شعور معرفتی شان دین خود را به این آب و خاک ادا نموده اند. مردمانی بی باک که برای مردگان و از دار دنیا رفتگان خود احترام خاصی قایل می شوند و در ایام ها و مناسبت های مختلف  با حضور بر سر تربت عزیزان خود با قرائت فاتحه برای رهیدگان از قصه حیات این دنیا طلب آمرزش می کنند.

قبرستان شرف آباد یاسوج به عنوان "دارلرحمه" این شهر یکی از نقطه های قابل توجه مردمان این دیار است که در هر موقع از فرصت های بدست امده، برای مردم ساکن یاسوج تجدید خاطره ای می شود تا ضمن ادای احترام به ارواح از دست رفتگان خود، برای صیقل دادن قلوب شان از معنویات و اعتقاد به مرگ و قیامت از این مکان ابدی استفاده کامل را برده باشند.

آنچه در این بین دلهای داغدار و حضور مردم این نقطه از منطقه جغرافیایی استان را می آزارد؛ همانا از رنگ و لعاب افتادن این وادی "دارالسلام" است که با ورود به آن بیش از پیش دلت می گیرد و برای بازماندگان از قصه مرگ چنان جانکاه و دردناک است که از دست رفتگان شان را بسان غریبی دور افتاده در قبرستانی متروکه می یابند که ناله و گریستن بر تربت این دست کوتاه شدگان از دار دنیا بسی روا و سزاوار است.

جایگاه و تکریم قبرستان در بین مردم دیار زاگرس نشین بسیار قابل احترام است که از آن به عنوان خانه ای عبرت آموز در سرسرای  سعادت یاد می کنند. آنانکه آموخته اند همانطور که زندگی در این دنیا به خانه های آباد و در حد سالم زیستن در فضایی آکنده از مهر و محبت لازم است به همان اندازه و حتی بیشتر به سر و سامان دادن قبرستان و دارلرحمه از دست رفتگان  اعتقاد دارند تا در کنار آنها دمی برای قیامت تفکر کردن و به خانه ای در خور احتیاج و لازم دارند.

به هرحال؛ این روزها "دار الرحمه" یاسوج به عنوان آخرین نقطه سفر کوچ شدگان از کوی رحیل زندگی در وضعیتی بسر می برد که هرگاه وارد این آرامستان می شویم دل مان بیشتر از هرچیز دیگری می گیرد، برای عدم توجه کافی به این دیار باقی که تمام هوش و حواس مان در دیار فانی جا مانده است. به نظر می رسد اگر متولیان امر و مسئولین ذیربط به این مکان قابل توجه بیشتر وارسی نمایند می توانند تا اندازه ای هم شفاعت دنیا و هم آخرت را برای خود خریداری نمایند و در ادامه قادرند با التفات به رفع کمبود امکانات رفاهی و همینطور جلوه دادن به این مکان ابدی مرهمی باشند بر داغ مردمانی که در فراق عزیزان خود عزادار می شوند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا