نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. بهمن 1396 - 11:05
شهید اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48فتح و آخرین مسوولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه ازدست مقام عظمای ولایت جایزه و از شبکه های مستقیم صداوسیما نمایش داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شهید ستار اورنگ در سال 1341 در خانواده مذهبی در روستای نقارخانه دیده به جهان گشود این خانواده قبل از انقلاب به کار کشاورزی و دامداری مشغول بودند اما با توجه به این مشاغل سنتی که در منطقه رایج بود.

فرزاندان این خانواده و بقیه فامیلهای پدر و مادری آنها در زمینه تحصیل، فراگیری و کسب علم و دانش هم مهارت داشتند و در خانواده پدری ایشان، چند نفر دارای مدارک عالی، دانشگاهی، دکتری، پزشکی، لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد و از سال 1348 تا سال1353 دوره تحصیلات ابتدایی را که در بخش دروهان  شرکت نمود و مدرک پنجم را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 از سال 1354 تا سال 1357 دوره راهنمایی را در مدرسه نقارخانه که به اسم خلیج فارس بود پشت سر گذاشت که شهید در آن زمان همراه با مردم در راهپیمایی های علیه حکومت شاهنشاهی و سلطنت پهلوی شرکت می نمود و از سال 1358 دوره متوسطه یا دبیرستان را در مجتمع آموزشی شهید بهشتی (دبیرستان امام خمینی(ره)) یاسوج گذراند.

در سن 18 سالگی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و از تاریخ 15 خرداد 1366 به عنوان داوطلب و آموزشی راهی جبهه های نبرد شد که در همان ابتدا در معاونت آموزش یا مدیریت آموزش یا  واحد آموزش تیپ به عنوان مربی سلاح مشغول به خدمت شد.

اواخر سال 1366 به عنوان جانشین واحد آموزش معرفی شد و ماموریت های نظامی در تمام استانهای کشور داشته از جمله بندرعباس، قم و استان خوزستان(اهواز) در پادگان آموزشی گچساران و شیراز و جانشین فرماندهی تربیت پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) در تهران و همچنین ماموریتهای خارج از کشور از جمله عراق و سوریه داشت.

این سردار سرافراز سپاه اسلام پس از آزادی شهرهای نبل و الزهراء از چنگال تروریست‌های تکفیری- صهیونیستی داعش، در ماموریت مستشاری در حلب سوریه روز جمعه 16 بهمن سال 1394 به فیض شهادت نایل آمد.

 شهید اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48فتح و آخرین مسوولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه ازدست مقام عظمای ولایت جایزه و از شبکه های مستقیم صداوسیما نمایش داده شد.

شهید، در تیراندازی مهارتی عجیب داشت و هنگام بروز مشکلات، صبور، خوش اخلاق و مهربان بود.

همیشه لبخندی بر لب داشت. هیچ گاه رفتاری تند و ناراحت کننده ای از ایشان مشاهده نشد. جالب اینجاست که لبخند شهید در تمامی لحظات از قبیل استراحت، مشکلات، آرامش یا حتی در زمان آموزش های سخت و طاقت فرسایی که پیش از نبردها می دادند، از چهره اش محو نمی شد. همیشه چهره ی خندان و آرامی داشت که باعث می شد طرف مقابل نیز آن آرمش و متانت را حس کرده و به خوب و خوشایندی دست پیدا کند.

یکی از خصلت های شهید ستار اورنگ این بود که لحن و زبانی صریح و قاطع داشت و ایشان بسیار آرام، لطیف، مهربان و دریای از لطف و صبر و استقامت بودند. بر بیشتر سلاح های سازمانی و غیر سازمانی اشراف اطلاعاتی کاملی داشتند.یکی از چابک ترین نیروهای دوران جنگ بود به گونه ای که  به ستار چابک ملقب شده بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی