نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. بهمن 1396 - 7:45
"جلسه" واژه ای نام آشنا در کهگیویه وبویراحمد است که اکثر اوقات از مدیران و مسئولان ارشد ادارات در پاسخ به عدم حضور یا عدم توانایی پاسخ دادن را جمله های " در جلسه هستم" یا " در جلسه بودم" را به کار می برند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ این روزهای از گذرگاه "کار اداری" به  ادارات مختلف استان مراجعه کرده اید و پیچ و خم های بروکراسی اداری قرار گرفته اید و با این موضوع روبرو شده اید که کارتان به خاطر نبود یک مدیر متوقف شده است و این موضوع را به روزهای و ساعت های آینده موکول کرده است.

ادارات استان کهگیلویه وبویراحمد همواره پذیرای تعداد زیاد مراجعه کنندگان است که این موضوع باعث شده است یکی از نقاطی که میزان رضایت و نارضایتی مردم را مشخص می کند همین "پاسخگویی به ارباب رجوع" است.

این پاسخگویی به ارباب رجوع اکثر اوقات به این خاطر به در بسته می خورد که این موضوع ناشی از عدم حضور مسئول مربوطه است و این موضوع اکثر اوقات با جلسات همراه می شود.

"جلسه" واژه ای نام آشنا در کهگیویه وبویراحمد است که اکثر اوقات از مدیران و مسئولان ارشد ادارات در پاسخ به عدم حضور یا عدم توانایی پاسخ دادن را جمله های " در جلسه هستم" یا " در جلسه بودم" را به کار می برند که آنچنان از سوی مسئولان بیان شده است که مردم نسبت به این واژه آلرژی پیدا کرده اند.

حضور در میان مردم یکی و به اصلاح امروزی " مردم داری" یکی از شاخصه هایی است که مدیر کهگیلویه وبویراحمدی باید در خود ایجاد کرده باشد تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شود و بتواند با جامع نگری و کلان نگری و شناخت کامل این مشکلات به برنامه ریزی و پیاده سازی آنها بپردازد.

مردم داری خصوصیتی است که اکثر مدیرانی که نامی از آنها در تاریخ این کشور و استان همچنان مانده است از همین خصوصیت نشئت گرفته است چرا که حضور در میان مردم یعنی آگاهی و ارتباط مستقیم با مردمی که سکان خدمت گذاری را به همین افراد تحویل داده اند و انتظار بررسی و رفع مشکلات خود هستند.

این روزها اما در استان کهگیلویه وبویراحمد دیدن برخی از مدیرکل ها و مدیران ادارات استان آرزویی است دست نیافتنی که زمینه ساز باقی ماندن مشکلات در حال انتظار می شود و " عمل گرایی" جای خود را به "سخندانی و سخنرانی" می دهد که به عنوان زخمی بر پیکره پیشرفت استان باقی می ماند.

بر زمین ماندن پروژه هایی که 20، 12 و 6 سال از آنها می گذرد در عین حالی که شاید نصف این زمان برای اتمام آنها کافی بوده است معلول همین معضل است که در استان ریشه دوانده است.

"محرومیت" به عنوان زخمی بر پیکره این استان موضوعی که بعد از گذشته سالها هنوز در سیلاب کلوار، زیلایی، دیشموک و... به کار خود ادامه می دهد و این موضوع بازهم از این موضوع نشئت می گیرد که حضور مسئولین در این مناطق با فاصله طولانی زمانی صورت می گیرد و این فواصل زمانی باعث شده است که فاصله بین مردم محروم و مسئولین بیشتر شود و رنج و درد های این مردم ادامه یابد.

برخی از مسئولین نیز در خصوص وعده ها و عملکرد خود حاضر به پاسخگویی نیستند که این موضوع هر از چند گاهی از سوی رسانه هایی استان، آوردگاهی می شود برای پرداختن به ضعف ها و عدم کارآیی یک مدیر و بیان خصوصیات و خصلت های بد آن مدیر.

در هر حال نیاز است که مسئولین در این رفتار خود یک بازنگری جدی انجام دهند و با خود این موضوع را بررسی کنید که آیا حضور در این جلسات به جای حضور در میان مردم، چه مقدار توانسته است مشکلات مردم را مرتفع گرداند؟

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی