نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. بهمن 1396 - 13:28
فرماندار بویراحمد با اشاره به ظرفیت نخبگان و انجمن هوافضا در استان برای کمک به توسعه همه جانبه گفت: جای تاسف است که در حوزه هوافضا هیچ شرکت دانش بنیانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ اعضای انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با فرماندار بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست مدیرکل انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار بویراحمد و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری این شهرستان گفت: انجمن علمی هوافضای استان در دانشگاه آزاد یاسوج اقداماتی را از بدو تاسیس انجام داده که از جمله انها می توان به برگزاری جشنواره فرهنگی پرواز بالن آرزوها برای اولین بار به مدت سه روز در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه اشاره کرد که با همکاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بویراحمد و فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی پیشین استانداری استان انجام شد.

رضا کمالی با اشاره به اینکه انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از فعال ترین انجمن های علمی در دانشگاه آزاد یاسوج محسوب می شود افزود: برگزاری مسابقات همچون نجات تخم مرغ درآذر ماه پارسال، شرکت در مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوا فضای دانشگاه صنعتی شریف در 13 اسفند 95 ، شرکت در پنجمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیر کبیردر اردیبهشت 96 که این سری مسابقات در 4 گرایش دانشجویی شامل( گلایدر، سفینه  ماه ینشن، گلایدر هدف زن و توربین مینیاتوری) و 13 گرایش دانش آموزی برگزار شدند از دیگر فعالیت های این انجمن بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه دانش اموزی در سال 95، دانش اموزان مدارس تیزهوشان و مدارس فنی و حرفه ای با کمک گرفتن از دانشگاه سما در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

کمالی ابراز داشت: انجمن علمی هوافضای استان در گرایش پارگلایدر توانسته رتبه اول تا سوم این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: با گسترش فعالیت های این انجمن توانستیم در حوزه پاراگلایدر هم ورود کنیم و 14 مهرماه امسال با کمک آقای ضرغامی نژاد در سایت شماره 1 تمرینی شهرستان باشت پروازی را با حضور اعضای انجمن علمی انجام دهیم.

مدیرکل انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات این انجمن گفت: انجمن علمی هوافضای استان در مهرماه 95 با انعقاد قراردادی با دانشگاه آزاد توانست هم نیازهای مالی خود را تامین کند و هم برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه تخفیف شهریه دریافت کند.

کمالی عنوان کرد: انجمن علمی هوافضای استان در حوزه شهرستان بویراحمد توانست با کمک پژوهش سرای دانش اموزی در خیابان شاهد 26 یاسوج  فعالیت هایی شامل جذب دانش اموزان نخبه و کسانی که به این رشته علاقه مند هستند را پرورش دهد و به مسابقات مهم ملی و بین المللی که در دانشگاه های ارشد کشور برگزار می شوند بفرستد.

وی گفت: در سالهای 94 و 95 با همکاری مستمرآموزش و پرورش گچساران  و پژوهش سرای آنها حدود 15 دانش اموز در رشته های مختلف صاحب مقام های ارزنده در کشور شدند.

سایر اعضای شرکت کننده در این نشست نیز از فرماندار بویراحمد در خواست کردند تا از ظرفیت نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در پست های اجرایی بکار گرفته شوند و از طرح های نخبگان که قابلیت اجرایی دارند نیز حمایت مالی و معنوی شود تا به مرحله تجاری سازی برسند.

افتخار افرینی نخبگان استان با دست خالی و همت عالی

فرماندار بویراحمد نیز در این نشست با تقدیر از انجمن هوا فضای استان گفت: رتبه هایی که اعضای این انجمن در سطح کشور کسب کرده اند مایه افتخار استان است و همه مسئولان به وجود نخبگان افتخار می کنند زیرا با دست خالی در میدان ها و رقابت هایی که قدم می گذارند افتخار کسب می کنند که این امر شایسته تقدیر است.

شاهرخ کناری به صحبت های افراد شرکت کننده در این نشست و بیان مشکلات توسط آنها اشاره کرد و گفت: همکاری آموزش و پرورش ، شهرداری یاسوج ، بنیاد نخبگان، فرمانداری بویراحمد و سایر دستگاه های اجرایی متولی برای رفع مشکلات و تنگناهایی که انجمن هوافضای استان با ان مواجه هستند ضروری است.

وی با اشاره به اینکه حق گرفتنی است و باید برای ان تلاش کرد، گفت: انجمن هوافضای استان باید حق خود را با ارایه دلایل عقلی و منطقی از فرمانداری، دانشگاه ها، استانداری  و سایر دستگاه های اداری بگیرد.

کناری بیان کرد: برای پرواز پاراگلایدر در منطقه دشتروم و دریافت مجوزهای لازم فرمانداری بویراحمد با این انجمن همکاری خواهد داشت.

کناری در خصوص بروکراسی های دست و پاگیر اداری توسط بانک ها و طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان و نخبگان نیز گلایه کرد و گفت: گاهی تحریم ها داخلی و گاهی خارجی است و بانک ها خود تحریمی دارند و با اینکه اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط از سوی بانک مرکزی تعریف شده اما بازهم بروکراسی های ادارای و سخت گیری ها افراد را از دریافت این تسهیلات منصرف می کند.

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه اعتقادی به محرومیت در استان کهگیلویه وبویراحمد ندارم، افزود: این استان 25 درصد منابع نفت و گاز کشور را تامین می کند و از معادن بوکسیت ، گیاهان دارویی ، شاخص 10 درصدی روان آبها برخوردار است.

کناری گریزی هم به ظرفیت های دیگر استان زد و گفت: 2.5 میلیون نفر از سد کوثر آبرسانی می شوند و استان ما محروم نیست.

تلاش برای ایجاد اشتغال در شهرستان بویراحمد

وی در خصوص اشتغالزایی جوانان در شهرستان بویراحمد نیز گفت: در بازدیدی که از محل احداث کارخانه پتروشیمی سقاوه مارگون بویراحمد داشتیم کارها به خوبی پیش می رود و با وجود اینکه در گذشته برای دریافت مجوزها باید حدود 5 سال زمان صرف می شد اما برای احداث این کارخانه تمام مجوزها زیر یکسال صادر و اخذ شد که این امر بیانگر تلاش مسئولان برای کاهش بیکاری است.

کناری ابراز داشت: کارخانه پتروشیمی دنا بویراحمد یکی از پیشرفته ترین کارخانه های پتروشیمی است که افزون بر 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای احداث و راه اندازی ان هزینه می شود.

فرماندار بویراحمد گفت: چهار شهرک صنعتی در شهرستان بویراحمد داریم که برخی به دلیل تحریم سالهای اخیر راکد شده بودند و با برگزاری جلسات و کارگروه های رفع موانع تولید با حضور استاندار مشکلات این شهرک های مورد بررسی قرار گرفت و برخی به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز 28 طرح اقتصادی در این شهرک ها افتتاح کردیم.

کناری افزود: سد تنگ سرخ بویراحمد  نیز با حضور قرارگاه خاتم در حال فعالیت است و اکثر جاده های این شهر از جمله جاده یاسوج - اصفهان در حال چهارخطه شدن هستند.

وی گفت: پل سوم بشار یاسوج نیز که سالهاست تکمیل و افتتاح آن به طول انجامیده است با تلاش تیم جدید استاندار و معاون عمرانی در حال اتمام است و تا قبل از سال جدید به بهره برداری می رسد.

کناری افزود: بیمارستان 283 تختخوابی  یاسوج از دیگر ظرفیت هایی است که در این شهرستان اماده بهره برداری است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه  انجمن هوافضای استان اعلام کرده است که به 20 میلیون تومان اعتبارنیاز دارد گفت: تلاش می شود بخشی از این مبلغ از طریق فرمانداری بویراحمد و از محل های قانونی تامین شود.

کناری به اعتبارات دستگاه های اجرایی در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت:هر دستگاهی اعتباراتی را به امر پژوهش اختصاص داده است، که جوانان و نخبگان طرح و ایده‌های خود را به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند، که متأسفانه بخش چشمگیری از اعتبارات پژوهشی سال گذشته جذب نشد و به خزانه بازگشت داده شد.

وی گفت: هر دستگاهی اعتبار پژوهشی دارد و باید از این اعتبار نهایت بهره را برد و نخبگان و افراد صاحب ایده باید طرح های خود را ارائه دهند و از این اعتبارات استفاده کنند. 

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه شاید تنها جایی که نتوانستیم اعتباری را جذب کنیم حوزه پژوهش بود، گفت:جای تاسف است که در حوزه هوافضا هیچ شرکت دانش بنیانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم. 

تلاوت قران با زبان انگلیسی

در ابتدای این نشست یکی از نخبگان استان آیاتی از کلام الله مجید را به زبان عربی و انگلیسی تلاوت کرد. 

فرماندار بویراحمد به اعضای هوافضای استان قول داد تا یک نفر را به عنوان مشاور خود در امور هوافضا برگزیند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی