نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. بهمن 1396 - 11:59
هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ پرواز ساعت 8 صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هر روز انجام می‌شود و مدل این هواپیما ATR است. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط‌عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیستاین هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

 

لاشه هواپیما دقایقی پیش دیده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شدید در این منطقه در حال بارش است.

 

 

اطلاعات پرواز 3704 تهران - یاسوج هواپیمایی آسمان

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR72، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده وتاکنون اثری از هواپیما نیستاین هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

ستاد بحران در فرودگاه یاسوج

بر همین اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده در حال بررسی ماجراست.

هواپیما ATR72 هواپیمایی آسمان

"هواپیمایی آسمان در مسیرهای پروازی کوتاه داخلی به‌صورت ویژه از 6 فروند هواپیمای ATR-72 استفاده می‌کند. هواپیمایATR-72 یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانواده‌ی هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شده است."

11:01| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

11:09| غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در این مورد اظهار داشت: این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز از جزییات آن چیزی نمی‌دانیم.

11:11| براساس این گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز از اعزام تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داده است.

11:13| همچنین فرماندار بویراحمد در خبری ضمن تایید سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در کوه‌های پادنا اظهار کرده است: به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

11:17| اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس نیز با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های ویژه و نیروها در حال بررسی دقیق محل سقوط هستند، افزود: طبق اعلام اولیه منطقه کلی دناکوه سمیرم است، تیم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرایط از نزدیک بررسی شود.

11:18| معاون امنیتی-انتظامی استاندار تهران با اشاره به وضعیت پرواز تهران به یاسوج گفت: رادار نیروی هوایی برای یک لحظه این هواپیما را رصد کرده است.

11:36| انصاری مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان  با بیان اینکه این هواپیما در منطقه بیده سمیرم سقوط کرده است، حدود 15 دقیقه قبل این اتفاق به ما اعلام شد که بلافاصله نیروهای ما در حال آماده باش قرار گرفتند،‌ اظهار داشت: تیم‌های ما از 4 شهرستان نزدیک به محل حادثه یعنی دهاقان، شهرضا، سمیرم و همچنین یک تیم از اصفهان به منطقه اعزام شدند.

وی همچنین با بیان اینکه نزدیک‌ترین پایگاه ما پایگاه پادنای سمیرم است که بلافاصله نیروهای این پایگاه به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر به سمت منطقه پرواز کرده است، ما منتظر هستیم تا اخبار تکمیلی به دست ما برسد و اطلاع‌رسانی کنیم.

11:35| مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان  ضمن بیان اینکه متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند، اعلام کرد: هواپیمای ATR ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به‌دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

اسامی تعدادی از مسافران هواپیمای ای تی آر پرواز تهران- یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:



۱-    مژگان نظری

۲-    جلال امیدی‌پور

۳-    حسین رستمی

۴-    مریم عابدی

۵-    احمد نظری

۶-    محمد برزگری

۷-    رویا داخته

۸-    مجید اسلامی

۹-    مهدی قرعلی

۱۰-    غلامعلی احمدی

۱۱-    میلاد علی‌پور

۱۲-    افشین انصاری

۱۳-    سید ایلیا دانشی

۱۴-    سیدطاها دانشی

۱۵-    محمد عیدی‌نیا

۱۶-    علی فرزانه

۱۷-    حمید هداوندخانی

۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس

۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت

۲۰-    نرگس خوبانی

۲۱-    ژیلا قلی‌پور

۲۲-    ایمانی‌مهر

۲۳-    عبدالرضا کردی

۲۴-    محمد نجات

۲۵- نشاطی‌فر

۲۶- محمد نوری

۲۷- علی زارع

۲۸- محسن تقی‌پور

۲۹- مصطفی رضایی

۳۰- خلیل آهنگران

۳۱- شاپور یاری‌پور

۳۲- شهبد یاری‌پور

۳۳- احمد چرمیان

۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب

۳۵- پریسا سوهانی

۳۶- علیرضا جامنی

۳۷- سکینه کاظمی‌انوار

۳۸- اردشیر راد

۳۹- بهروز شریف کاظمی

۴۰- سید بهزاد سیادتی

۴۱- حامد امیری

۴۲- محمد فهیمی

۴۳- رحمت صالحی‌پرور

۴۴- محمد فهیمی هنزایی

۴۵- ابوالقاسم فرهمندی

۴۶- مهدی جاوید‌پور

۴۷- عبدالاحد مرادی

۴۸- سلمان آذری

۴۹- امیر پورشاه‌آبادی

۵۰- فاطمه دالوند

۵۱- کوثر هردانی

۵۲- محمد کبیریان

۵۳- علیرضا کلهر

۵۴- حامد مهدوی

اسامی کرو پروازی این پرواز به شرح ذیل است:

  1. کاپیتان حجت الله فولاد
  2. خلبان دوم کاوه خلیلی
  3. سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
  4. مهماندار بهنام رضایی نیارکی



    اسامی تیم امنیت پرواز ٣٧٠٤ #هواپیمایی_آسمان:



     ١-محمود بهشتی

    ٢-فرهاد معصومی

11:45| سخنگوی اورژانس کشور در خبری با تاکید براینکه 5 بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیمای تهران-یاسوج هستند، گفت: امکان اعزام امبولانس به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کوهستانی وجود ندارد.

11:51| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از تشکیل جلسه کمیته بحران در سازمان هواپیمایی برای بررسی جزئیات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد.

11:53| رئیس پیش‌بینی اداره‌کل هوا‌شناسی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط امداد‌رسانی در سمیرم با توجه به وزش باد دشوار است، گفت: امواج کوهستان بالگرد‌ها را به سمت پایین می‌کشد و این شرایط را دشوارتر می‌کند. همچنین ابر‌های موجود در هوای سمیرم ضخیم است، اما سبب برخورد بالگردها با کوه نمی‌شوند.

11:59| در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در منطقه سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان که صبح امروز اتفاق افتاد، تیم‌های بحران مراکز پزشکی قانونی استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به‌حالت آماده‌باش درآمدند.

12:02| جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 10 امدادگر به محل حادثه خبر داد و گفت: برآورد ارزیابی صحنه حادثه در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

12:04| مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل سقوط هواپیما در خبری با اعلام اینکه زمینی به سمت محل سقوط هواپیمای آسمان حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: نیروهای اورژانس هنوز چیزی را رؤیت نکرده‌اند و تا نیم‌ساعت دیگر به روستای بیده می‌رسیمنیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که 14 مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود.

12:12| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه تیم‌های تخصصی کوهستان به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اعزام شدند، محل احتمالی سقوط این هواپیما را منطقه بیده از شهرستان سمیرم عنوان کرد.

12:13| مدیر روابط عمومی آسمان در پاسخ به اینکه آیا هواپیمای سقوط کرده آسمان سابقه نقص فنی داشته است یا خیر، در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: این‌گونه نیست و هواپیمایی آسمان به شدت این مسئله را تکذیب می‌کند. سازمان هواپیمایی کشوری برای تمام هواپیماهای آسمان صلاحیت پرواز صادر می‌کند و این‌گونه نیست که ایرلاین‌ها هرچه دلشان بخواهد انجام دهند.

سیدمحمدتقی طباطبایی با تاکید براینکه ایمنی پرواز هواپیماها به‌طور دائم تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، به شرایط جوی منطقه‌ای که هواپیمای سقوط کرده اشاره کرد و گفت: شرایط جوی به‌شدت نامساعد است، عوامل اورژانس در حال عزیمت به این منطقه هستند. احتمالا بارش شدید برف امدادرسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

12:15| محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه درحال حاضر تمام گروه‌های مدیریت بحران شامل هلال احمر، نیروهای بسیج و سپاه، نیرو انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل صعب العبور بودن مسیر و بارندگی امروز در منطقه هنوز نیروهای اعزامی به محل حادثه نرسیده‌اند.

12:21| اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 11 آمبولانس ویژه با توانایی حرکت در مسیرهای کوهستانی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی امکان اعزام بالگرد و اتوبوس‌آمبولانس وجود نداشت و با دانشگاه اصفهان برای همکار هماهنگی‌های لازم انجام شد. هم‌اکنونتیم مرکز بهداشتی روستای پادنا با همکاری تیم محلی در حال جست‌و‌جو برای پیداکردن سرنشین‌های هواپیما هستند.

12:29|علی وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 تیم امداد و نجات هیئت کوهنوردی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شدند و با توجه به سخت گذر بودن و بارش برف و باران تا‌کنون به محل حادثه نرسیدند.

12:38| رئیس‌جمهور دستور تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیما را بر‌اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرد. بر‌اساس این دستور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی کشور، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند.

جلسه اضطراری سازمان هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی حادثه سقوط پرواز تهران-یاسوج

12:42| منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور مسئولان استان اصفهان پیرامون حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در منطقه سمیرم خبر داد و گفت: تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند اما با توجه به بارندگی شدید و وضعیت جوی منطقه به محل حادثه هنوز نرسیده‌اند.

12:49| داریوش کریمی معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: به‌دلیل آن که محل سقوط مناطق کوهستانی است، جست‌و‌جو بسیار سخت است و عملیات جست‌و‌‌جو نجات به‌صورت نقطه به نقطه انجام می‌شود؛ هم در ارتفاع قرار دارد و هم اینکه به‌دلیل بارش برف و باران جست‌و‌جو بسیار سخت و است وتیم‌های جست و جو به‌صورت پیاده حرکت می‌کنند تا محل سقوط را پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی می‌توان هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد؟، گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه ساعتی به محل سقوط هواپما دست می‌‌یابیم و علاوه بر جست‌و‌جوی تیم‌های امدادی از نیروهای محلی باید کمک بگیریم و نمی‌توان گفت دقیقا چه زمانی می‌توان به محل حادثه دسترسی پیدا کرد.

13:05| براساس مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از سمیرم جنب و جوش خاصی در شهرستان سمیرم حاکم است؛ تردد به فرمانداری و جاده منتهی به کهنگان رو به افزایش است و مردم با حساسیت زیادی پیگیر خبرها هستند.

برخی گروه‌های تخصصی کوهنوردی و افراد آگاه از موقعیت منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند برای حضور در منطقه اقدام کنند

برخی ‌اهالی سمیرم با توجه به شناخت از حدود اعلام شده سقوط هواپیما معتقدند امکان کمک‌رسانی از منطقه "سی‌سخت" یاسوج به دلیلی نزدیکی تا کهنگان نیز فراهم است اما بارندگی‌های شدید مانع تردد تیم‌های امدادی است.

13:06| سید یونس موسوی سرتیم گروه کوهنوردی اعزامی به دناکوه سمیرم با بیان اینکه در حال حاضرهمراه با 40 نفر از کوهنوردان در منطقه دنا قرار داریم، بارندگی بسیار شدید شروع شده و کوهنوردان در حال گشت‌زنی در قله هستند، گفت: با توجه به اینکه منطقه وسیع و کوه دنا برف‌گیر است هنور سرنخی از لاشه هواپیما پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نیم قله قرار داریم و باران و برف شدیدی را شاهد هستیم، ادامه داد: با نقطه به نقطه این منطقه آشنا هستیم، علاوه بر این مردم روستاهای اطراف نیز به کمک ما آمده‌اند، با توجه به بارندگی دید خیلی کمی داریم اما امیدواریم با تلاش کوهنوردان هرچه زودتر به لاشه هواپیما دست پیدا کنیم.

نگرانی و تجمع خانواده سرنشینان هواپیمای 3704 آسمان در فرودگاه یاسوج

13:15| در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج و جان باختن 66 نفر اعم از مسافر و خدمه در سانحه هواپیمایی، جمعی از بستگان جان‌باختگان و اقشار مختلف مردم در ورودی فرودگام یاسوج ازدحام کرده‌اند.  

13:17| رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان دستور بررسی حادثه سقوط هواپیمای آسمان را صادر کرد و گفت: در این باره پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

13:18| جلال پوران‌فر رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دقایقی پیش به محل حادثه به روستای بیده رسیدیم اما هیچ راه دسترسی با خودرو  به محل حادثه نداریم، تاکید کرد: هم‌اکنون شاهد برف و بوران شدید و مه غلیظهستیم و محل برخورد وسط کوه دنا است.

13:21| رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خبری با بیان اینکه هواپیمای مسافربری تا 14 مایلی با مرکز کنترل در ارتباط بوده است، اعلام کرد: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما کشف نشود، نمی‌توان علت دقیق حادثه را مشخص کرد. 

علی عابد‌زاده همچنین با تاکید براینکه هواپیمای ای‌تی‌آر سقوط کرده آسمان تولید سال 1993 میلادی بوده است، اظهار کرد: دستگاه‌های ناوبری این هواپیما مدرن بوده است.

13:22| با دستور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان 2 اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی عازم محل سقوط هواپیما‌ی آسمان شدند.

تیم‌های امداد و نجات و مردم محلی در جست‌وجوی لاشه هواپیما در اطراف محل احتمالی سقوط

13:31| منطقه پادنای سیمرم در فاصله 120 کیلومتری جنوب سمیرم و 300 کیلومتری استان اصفهان است و رشته کوه دنا در آن واقع شده است.

در این منطقه هوا ابری و مه آلود است و بارندگی نیز بسیار است. گروه‌های امداد و نجات چند روستا را جستجو کردند، کوه‌ها را گشتند اما هنوز چیزی پیدا نکرده‌اند.

در حال حاضر نیروهای امداد جنوب روستای بیده و روستای کنگهان را جستجو می‌کنند. احتمال اینکه هواپیما به ارتفاعات دنا برخورد کرده باشد بسیار است چرا که مردم محلی صدای انفجار و برخورد را شنیدند اما هنوز خود هواپیما مشاهده نشده است.

13:33| مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی و وزش باد در ارتفاعات، مانع یافتن لاشه هواپیما شده است، گفت: به علت شرایط جوی حاکم بر سمیرم، هیچ بالگردی نمی‌تواند در آنجا پرواز کند. هیچ وسیله‌ای به جزء بالگرد، توان شناسایی مکان سقوط هواپیما را ندارد و متأسفانه شرایط جوی حاکم بر شهرستان سمیرم این امکان را سلب کرده است.

13:38| مسئول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

13:39| مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم 10 نفره یخ‌نوردی و برف‌نوردی به محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد و گفت: این سومین تیم امدادی است که از طرف ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام می شود.

 

اعزام تیم کوهنوردی یاسوج به محل سقوط هواپیما

13:48| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: با گذشت چند ساعت از حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج تا‌کنون هیچ تیمی موفق نشده خود را به لاشه هواپیما برساند.

14:05| رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تیم‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان به‌منظور امدادرسانی به سانحه سقوط هواپیما در سمیرم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

14:07| رئیس‌جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج را که منجر به جان‌باختن عده‌ای از هموطنان عزیز شد، تسلیت گفت. 

14:09| جلال پوران‌فر رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز لاشه هواپیما یا پیکر اجساد یافت نشده است، افزود: دقایقی پیش ستاد بحران شهرستان سمیرم در روستای "بیده" به‌منظور تقسیم کار جهت عملیات جست‌و‌جو برگزار شد و به‌زودی عملیات جست‌و‌جو آغاز می‌شود.

14:14| ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای با تاکید براینکه هیچ کوهنوردی و گروه کوهنوردی چه به صورت انفرادی و چه گروهی بدون هماهنگی با مدیریت بحران به محل سقوط هواپیما اعزام نشوند، آورده است: کسانی که می‌خواهند در این زمینه به گروه‌های امدادی را کمک کنند، بدون هماهنگی این ستاد به منطقه سقوط هواپیما نروند.

14:14| در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در این حادثه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دل ها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثّر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت می‌کنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند. 

سیدعلی خامنه‌ای

29بهمن1396

14:17| عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص نشده، گفت: به‌علت سخت‌گذر بودن مسیر، مه و کولاک شدید و بارش برف، بالگردهای اعزام شده به منطقه قادر به شناسایی دقیق و فرود در محل حادثه نیستند.

14:28| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خبری تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

14:46| سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تمهیدات ترافیکی برای امدادرسانان به هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج اظهار داشت: بر‌اساس تمهیدات در نظر گرفته شده مقرر شدمسیر یاسوج به سمیرم و اصفهان به سمیرم در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شود تا جلوی ترددهای غیرضروری به منطقه مورد نظر گرفته شود و خودروهای تیم‌های امدادی راحت‌تر بتوانند در مسیر مذکور تردد داشته باشند.

14:50| مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌علت مه، برف و باران شدید در منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، یافتن لاشه هواپیما یا بخشی از آن دشوار است.

15:10| علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 29 بهمن) پارلمان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سقوط هواپیما در محور تهران-یاسوج، با بیان اینکه این حادثه، دردناک بود و نمایندگان مجلس هم به شدت از این موضوع متأثر هستند؛ هرچند که ما موضوع بررسی بودجه 97 را در مجلس داریم اما نمایندگان مجلس مکررا تماس داشتند و پیگیر علت این حادثه بوده‌اند، افزود: لازم است کمیسیون عمران مجلس این حادثه سقوط هواپیما در سمیرم را به طور جدی ریشه‌یابی کرده و مشخص کند که ریشه این حوادث چیست.

15:25| آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته‌ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.

حضور نیروهای اورژانس در نزدیکی محل حادثه

15:25| خبرنگار اعزامی تسنیم به شهرستان سمیرم از آخرین تلاش‌های نیروهای جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده در منطقه پادنا خبر داد.

روستای خفر یکی از مناطقی است که گفته می‌شود احتمال سقوط هواپیما در آن منطقه وجود دارد.مسیرهای منتهی به روستا لغزنده و باران در حال باریدن است. منطقه نیز در پوششی از مه قرار دارد. براساس اعلام نیروهای امدادی 4 روستا در این منطقه برای ادامه عملیات جستجو مدنظر قرار دارد.

بر اساس این گزارش به علت عدم امکان حضور نیروهای امدادی با خودرو، این نیروها بعد از رسیدن به روستای خفر باید مسیر را در ادامه به صورت پیاده طی کنند. 

15:35| مسعود وکیلی معاون هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بنا به گفته برخی از افراد محلی دودی در محدوده "دنگزلی پس دنا" بین روستاهای "نقل" و "خفر" در محدوده پادنا مشاهده شده که با این خبر تیم‌های تخصصی به این محدوده اعزام شدند.

15:40| سیدیونس موسوی سرتیم گروه کوهنوردی اعزامی به دناکوه با بیان اینکه خبر اعلام شده مبنی بر یافتن لاشه هواپیما صحت ندارد، گفت: با تمامی گروه‌های کوهنوردی مستقر در منطقه که در حال جستجوی لاشه هستند، در ارتباط هستیم و تا این لحظه خبری مبنی بر یافتن لاشه به اطلاع ما نرسیده است.

15:53| عبدالحسین افتخاری مدیرکل مخابرات کهگیلویه و بویر‌احمد گفت: تلفن همراه یکی از مسافران پرواز زنگ می‌خورد و با توجه به این مسئله و ردیابی انجام شده، احتمالاً هواپیما در محدوده کوه سیاه سمیرم سقوط کرده است.

15:57| سخنگوی سازمان هواپیمایی در خبری اعلام کرد: جستجوها ادامه دارد و خبر کشف لاشه هواپیمای مسافربری تکذیب می‌شود.

در  حال بروز رسانی...

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی