نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. اسفند 1396 - 12:39
ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج و جان باختن 66 مسافر این پرواز اشاره کردند و به مسائل مختلفی در این زمینه و سایر موضوعات استان و کشور اشاره داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج و جان باختن 66 مسافر این پرواز اشاره کردند و به مسائل مختلفی در این زمینه و سایر موضوعات استان و کشور اشاره داشتند.

امام جمعه موقت یاسوج:مسئولان فکری به حال آینده فرودگاه یاسوج کنند

امام جمعه موقت یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: هر مجلس را شرکت نکنید و هر قضاوتی را انجام ندهیم شیعیان از چنین ویژگی هایی برخوردارند که لقمه شبهه ناک نمیخورند چشم پاک و دامن پاک هستند از محدوده شرعی تجاوز نمی کنند.
حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: هم مردان و هم زنان پاک دامن هستندچشم ناپاک نیستند خود را با انواع ارایش ها برای چشم ناپاک های نمی اراید این شیعه جعفربن محمد است .
وی گفت: انسان در همه حال مواظب باشد مرتکب گناه نشود. چه در خلوت و چه در شلوغی خداوند بر همه چیز حتی بر ذهن ما ناظر است که چه می گذرد.
امام جمعه موقت یاسوج عنوان کرد: نتیجه غذای حرام تیرگی قلب است بهترین عمل این است که انسان پاداش کارش را جز از خداوند نخواهد و خداوند رحمت واسعه را بر همه ما نازل کند مومن واقعی هیچگاه مغرور نمی شود و حمد و سپاس خداوند را انجام می دهد.
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات کوهخ دنا اشاره کرد و گفت: مردم ولایت مدار و شیعیان امیرالمومنین منتطران ولی عصر داغدار هستند وفای مردم و هم دردی های مردم باعث کاهش این مصیبت شده است که همه خود را سهیم و شریک می دانند.
وی بیان کرد: مسولان همه پای کار امدند همه اکیپ های تجسس از سپاه پاسداران که همیشه مددکار است ارتش،هلال احمر، اکیپ های کوهنوردی و مردم مومن که به تمام معنا سنگ تمام گذاشتند و از طرف همه مردم از مردم دنا و سی سخت تشکر می کنیم.
حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: جا دارد یاداوری کنیم که فضای مجازی اخبارهای غیر واقعی را بیان می کنند مردم به منابع موثق اعتماد کنند تحت تاثیر این اخبار قرار نگیرند.
وی افزود: اکنون راضی نیستیم برای دیگران در این حادثه مصیبتی ببینند اکنون فرودگاه یاسوج باید برای صدسال دیگر مورد توجه قرار نگیرد برنامه ریزان ما پس فردا را هم نمی بینند میدان اصفهان را ببینید که تا چهارصد سال دیگر جمعیت را جا می دهد فکر ما منحصرا امروز است اینده را نمی بینیم.
موسوی اعظم افزود: این وضعیت خیابان ها اکنون عابرین دچار مشکل هستند البته در موضع حرف هیچکس به جای ما نمی رسد .
وی بیان کرد: خیلی از چیزها را می بینیم اما توجه نمی کنیم امیداوریم در این زمینه ها برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
امام جمعه موقت یاسوج از نیروهایی که در این چند روز همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد گفت: امیدواریم با بیدار شدن مسولان در سطح کلان چنین مشکلاتی رخ ندهد.

امام جمعه گچساران: جای انتقاد نسبت به قوای سه گانه  وجود دارد/ مسئولین بهتراز این عمل کنند

امام جمعه گچساران گفت: آیا دولت ،مجلس و قوه قضاییه به احسن وجه درامور اقتصادی و معیشتی مردم ، درامور فرهنگی و نیزاعتقادی مردم درست به وظیفه شان عمل کرده اند یا نه؟که معلوم است جای انتقاد نسبت به هر سه قوه وجود دارد.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهرامروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ایام فاطمیه(س) اظهارکرد:دراین ایام و درنقاط مختلف شهرگچساران مجالس و مراسماتی بسیار آبرومندانه ودرحدشان برگزار شدکه جا دارد از همه عزیزان و دستندکاران این برنامه ها صمیمانه قدردانی و تشکر کنم.
وی درادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری افزود:مقام معظم رهبری فرمودند:"یک آگاهی انقلابی و کمال سیاسی درملت ایران بوجود آمده که می توانند بین نظام انقلابی امت و امامت و تشکیلات دیوان سالاری تفکیک قائل شوند.
حجازی گفت:باید گفت که این عبارت بسیار عبارت مهم و بلندی است  اینکه دشمن خیال می کند می تواند این ملت را از پای دربیاورد ،می تواند این ملت را از مسیر حق منحرف کند و این ملت را وادار به شکست کند چنین دشمنی معلوم است که احمق و بسیار نادان است.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:ملت این کمال سیاسی را بدست آورد که فرق باشد بین نظام انقلابی امت و امامت با نظام دیوان سالاری،یعنی اعتقاد و ایمان این  مردم قابل گرفتن نیست و نمی شود از این مردم ایمانشان را گرفت.
امام جمعه گچساران ادامه داد:این نظام، نظامی است که توسط عقیده و ایمان مردم شکل گرفت اما در اصل این مردم از این نظام دست بردار نیستند و این مردم از این نظام که مبتنی برمعتقدات مردم است دست نخواهند کشید.
وی گفت:مقام معظم رهبری فرمودند:انتقاد مردم فقط از دولت ، مجلس و قوه قضاییه نیست و ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت بوجود آمده است ،ندارد.
حجازی بیان کرد:یک بُعد اینکه ما می پذیریم که باید دولت،قوه قضاییه و مجلس مرور و یک بازبینی داشته باشند و ببینند درست به وظایفشان عمل کرده اند هم درقبال مردم وهم درمقابل دین مردم، به تعبیردیگری هم درقبال اموراقتصادی، معیشتی و رفاهی و هم درامور فرهنگی.
امام جمعه گچساران اظهارکرد:آیا دولت ،مجلس و قوه قضاییه به احسن وجه درامور اقتصادی و معیشتی مردم ، درامور فرهنگی و نیزاعتقادی مردم درست به وظیفه شان عمل کرده اند یا نه؟که معلوم است جای انتقاد نسبت به هر سه قوه وجود دارد.
وی گفت:باید توجه داشت که معنا این نیست که نظام و یا قوای سه گانه را نمی خواهیم حمایت کنیم اما توقع این است که بهتر از این باید عمل شود اینکه دقت بیشتر، عدالت و اهل تقوی بکارگماشته شود که اگر اهل تقوی بکار گماشته شود نسبت به مردم دلسوزی خواهد کرد و می فهمدکه بدهکار مردم هستید.
حجازی افزود:اگر کسی منصبی دارد و از خدا بترسد مشکلات مردم را بهتر حل می کندچون احساس می کند یک امانت است و به احس وجه عمل خواهد کرد و درغیراینصورت ممکن است مشکلاتی بعداز این هم بوجود بیاید. 
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمدند: "مهمترین کار اصولی انقلاب تبدیل نظام طاغوت سالاری به نظام مردم سالاری است  آنهم با الهام از تعالیم اسلامی  و قران" ،یعنی سلطه گری ، قلدرمابی، برگرده مردم سوار شدن و منم منم کردن ممنوع.زمان طاغوت اینچنین بود و مردم انقلاب کردند و نظام اسلامی را انتخاب کردند.
حجازی ادامه داد:بنابراین هر سه قوه توجه کنند و واجب عینی است که دستور جانشین  امام زمان (عج)اجرا شود که ثمره اینکار رضایت مردم و حل مشکلات و اجرای عدالت خواهد بود و دشمن هم هیچ غلطی نمی توانند بکند.
امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران -یاسوج اظهارکرد:این حادثه دلخراش را به همه هموطنان خاصه مردم کهگیلویه و بویواحمد تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان مسئلت دارم که به جانباختگان رضوان عنایت فرماید و هم جوار با اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرند و به بازماندگان اجر و صبرعنایت فرماید.
وی گفت:لازم است از همه کسانی که واقعا این چند روز در سطح کشور و در سطح استانمان تلاش و کوشش کردندتقدیر کنم، اما تقدیر این است که وضعیت جوی اینگونه باشد اینکه شرایط دسترسی برای امدادگران نیست که درست و به موقع عمل کنند این هم یک حزن دیگری است.
خطیب جمعه گچساران افزود:بنده به نوبه خودم از همه عزیزان، امدادگران ، مسئولین و مردم صمیمانه تقدیرو تشکر می کنم و امیدوارم که خداوند به همه عزیزان اجر عنایت فرماید.

امام جمعه موقت دهدشت: تسلیت به خانواده های داغ دیده حادثه سقوط هواپیمایی تهران_ یاسوج/ ترمیم جاده قبرستان جدید
نماز جمعه عبادی_سیاسی این هفته شهرستان کهگیلویه با حضور پرشور مردم ومسئولین در مصلای امام خمینی(ره) برگزار گردید.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته در ابتدای خطبه های خود ضمن دعوت خود وهمه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی اهمیت تشکر از نعمت های الهی را یک عبادت واجب دانست.
حجت الاسلام تقوی افزود:تشکر از نعمت های الهی یک نوع عبادت واجب ومکلف برهر انسانی است.
تقوی اظهارداشت: نعمت های الهی متعدد وغیر قابل شمارش هستند.
تقوی نسبت به نعمت های الهی  از دیدگاه قران کریم یاداور شد: خداوند نعمت های مادی زیادی برای بندگانش قرار داده است وانسان ها نیز باید نسبت به این نعمت های مادی فضل وبخشش داشته باشند.
تقوی گفت: مهمترین سوالی که در روز قیامت از انسان ها در روز قیامت پرسیده می شود نعمت ولایت است.
خطیب موقت نماز جمعه در خطبه های دوم خود گریزی به رویداد های هفته زد واز این رویداد ها به روز مهندسی اشاره نمود.
تقوی تصریح کرد: مهندسی یک هنر است که هر نوع خلقتی که برروی زمین پدید امده حاصل دستاورد های یک مهندس بوده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت سقوط پرواز هواپیمایی تهران_یاسوج که باعث جریحه دار کردن قلوب همه ملت ایران گردید این ضایعه بزرگ را در وحله اول به مقام معظم رهبری وملت ایران وخانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض نمود واز خداوند متعال برای خانواده این عزیزان طلب صبر وبرای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت نمود.
تقوی در سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز اشاره نمود که رهبرمعظم انقلاب در این دیدار حضور بی بدیل مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را یک حرکت عظیم وباشکوه خواند که این حضور حاکی از بصیرت واگاهی مردم در مقابل خیانت های جهانی است.
خطیب موقت نماز جمعه شهرستان در بخش پایانی سخنان خود نسبت به جاده خونین قبرستان جدید کهگیلویه واکنش نشان داد واز مسئولین خواستار ترمیم وبازسازی این جاده شد.

امام جمعه چرام:نمایندگان مجلس باید استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کنند

امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام،بیان کرد: لازمه اینکه انسان از زندگی حیوانی خارج شود و یک زندگی انسانی اختیار کند، این است که از اصول معین و مشخصی پیروی کند و اصولی که هوا و هوس های آنی او را تحریک نکرده و از حدود خود تجاوز نکند نام این خود نگه داری تقوا است.

حجت الاسلام افشار در ادامه خطبه اول گفت: تقوا فقط از مختصات دین داری نیست بلکه لازمه انسانیت است و تقوا انسان را از زندگی حیوانی و جنگلی بیرون می برد و از طرفی تقوا بر پایه ایمان به خدا  شکل می‌ گیرد.

وی با اشاره به آیات قرآنی افزود: آیا آن کسی که بنیان خویش را بر مبنای تقوای الهی و رضای خداوند بنا کرده بهتر است یا آنکه بنیان خویش را بر مبنای نگاهی سست مشرف بر آتش قرار داده است.

حجت الاسلام افشار ادامه داد آیا تقوا مصونیت است یا محدودیت؛ فرق است بین محدودیت و مصونیت چراکه محدودیت های تقوا مصونیت است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه چرام اظهار کرد:در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج که جمعی از هموطنان و هم استانی های ما از بین رفتند و کام همه مردم را تلخ استان ما عزادار شد، باید نکاتی را عرض کنیم.

وی افزود: در ابتدا از پیام زیبا و به موقع رهبر معظم انقلاب که باعثت تسلای خاطر بازماندگان این حادثه شد،تقدیر می‌شود و اینجانب به نیابت از مردم شهرستان برای بازماندگان صبر و اجر و برای مرحومین رحمت و مغفرت الهی را خواستارم.

خطیب جمعه چرام ادامه داد: در این حادثه عزیزانی را از دست دادیم که سرمایه انسانی این کشور و استان ما بودند و باید شرایط فرودگاه یاسوج و وضعیت هواپیمای این فرودگاه ارتقا یابد ودرغیر اینصورت فرودگاه را تعطیل کنند چراکه داغ این مصیبت آن چنان سنگین است که تا مدتها فراموش نخواهیم کرد و تحمل حادثه ای دیگر را نداریم.

حجت الاسلام افشار در ادامه خطبه دوم گفت:با پیدا شدن و باز کردن جعبه سیاه هواپیما احتمال سهل‌انگاری ها و خطای انسانی در این حادثه روشن خواهد شد و باید با عوامل سهل انگار،برخورد قاطع صورت پذیرد و این حادثه مشمول مرور و زمان و فراموشی نشود.

وی افزود:وقتی وضعیت هوا در دنا نامساعد و هواشناسی هم پیش‌بینی کرده بود،چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد.ویک استان عزادار شد.

امام جمعه چرام اظهار کرد: نمایندگان مجلس در استان و سایر استانها باید طرح سوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کنند و به جای مصلحت اندیشی ها،حقوق موکلان خود را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: در آن صورت در پیشگاه وجدان محکوم خواهند بود زیرا این هواپیما از سال ۹۲ تاکنون چندین بار نقص فنی داشته است.

حجت الاسلام افشار با اشاره به ورود وزیر راه و شهرسازی در منطقه، عنوان کرد: آقای وزیری که حدود دو ساعت در محل حادثه حضور پیدا میکنند، باید بیش از این اهمیت می‌دادند و یک لحظه خود را به جای مصیبت زدگان می ‌گذاشتند یا یکبار دلنوشته بازماندگان را می خواندند تا شاید عمق فاجعه را متوجه شود.
درپایان از گروهای امدادی عزیزان سپاه ،ارتش ،هلال احمر،نیروهای مردمی ودولتی ،استاندار محترم وصدا وسیمای مرکز استان وهمه خدمتگذاران در این حادثه تشکر میشود.
وهمینطور نوع دوستی واظهار تسلیت مردم استان ستودنی است که خداوند جزای خیر دهد.

امام جمعه سرفاریاب : تکلیف دفاع سیاسیون از اغتشاگران باید مشخص شود

نمازعبادی وسیاسی جمعه این هفته سرفاریاب به امامت حجت الاسلام سید فرج الله پژمان اقامه شد.

خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به سیمای جامعه و مدیریت سالم بیان ککرد:مدیریت سالم باید مردمش باایمان،رهبرش اسمانی ،فرمانبری اطاعت مردم قوی و منحرفانش پشیمان واهل استغفار باشند . 

وی ادامه داد:اقرار و اعتراف به گناه و استغفار در محضر اولیای خداوسیله و زمینه عفوالهی است . 

امام جمعه سرفاریاب به یکی دیگرازاهداف خداوند به ارسال  پیامبران که حکومت کردن برمردم می باشد اشاره و عنوان کرد:پیامبران مقامی بالاترازقضاوت راداشته اند و رسما رئیس حکومت و جامعه بودند و مردم باید از انها اطاعت کنند. 

وی ادامه داد:وقتی اختلافی دردین الهی به وجود می امد،این اختلاف باعث می شد که پیامبری دیگرمبعوث شود تااختلافات را رفع کند تا نسلهای اینده گمراه نشوند. 

حجت الاسلام پژمان باتسلیت حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران –یاسوج و جان باختن تعدادی از هم وطنان اظهار کرد :سقوط هواپیما موجب تاثر همه شد اما پیام تسلیت رهبرانقلاب دراسرع وقت ومسولان باعث تسلی خاطر بازماندگان وخانواده ها شد. 

خطیب جمعه سرفاریاب باتقدیراز همه دست اندرکاران گفت :همه در این حادثه کمک کردند در اطلاع رسانی هم عرصه رسانه سنگ تمام گذاشت که از همه تشکردارم . 

حجت السلام پژمان با تقدیراز نیروهای امنیتی وتسلیت به مناسبت شهادت چندنفراز عزیزان  اظهارداشت : ارازل و اوباش ازحلم وصبرنظام سوءاستفاده کرده اندوضرورت دارد مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی ورود پیدا کند. 

وی افزود:باسیاسیونی که ازخشونت طلبان حمایت می کنند و ان را فرصت برای خود می دانند،تعیین تکلیف نمایند . 

حجت الاسلام پژمان ادامه داد:مدارا کردن و مماشات باعث زیرسوال رفتن نیروهای انتطامی وامنیتی می شود.

امام جمعه سرفاریاب گفت :مقامات قضایی با اشوبگران به ویژه قاتلین شهدای جدید برخورد جدی کنند زیرا عدم برخورد موجب ازبین رفتن امنیت مردم  می شود.

امام جمعه باشت: هواپیمای تهران - یاسوج در دفعات قبل نقص فنی پیدا کرده بود ومسئولان باید  در این زمینه پیگیر می شدند

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت ضمن اشاره به حادثه دلخراش سانحه هوایی تهران-یاسوج و تسلیت به خانواده های این مصیبت دیده ها گفت: این حادثه بسیار غم انگیز و سنگین بود،هم خود این حادثه سنگین بود و هم پیدا شدن اجساد آنها است.

وی افزود: استان ما در غم بزرگ این خانواده ها شریک هستند و همه نوع دوست و نگران هستند.

امام جمعه باشت تلاش نیروها و دستگاه از لحظات اولیه سقوط هواپیما را تحسین کرد و گفت :ارگان هایی اعم از سپاه،ارتش،هلال احمر،کوهنوردان و از همه استان ها پای کار امدند و در حال کمک رسانی هستند.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: شایعاتی ایجاد شد ولی این یک بحران است و هواپیما سقوط کرده و جای صعب العبور بوده، با توجه به برف و بوران و وزش باد های شدید باید جوری مدیریت شود که برای دیگر افراد امداد رسان اتفاقی نیفتد.

امام جمعه باشت اظهار کرد: کوهنوردان و نیروهای تکاور باید مراقبت می کردند و همکاری دستگاه در این زمینه ستودنی است و تقدیر و تشکر از آنها داریم.

وی افزود: دستگاه های حاضر در منطقه مصیبت را برای خود می دانستند و با توجه به وظیفه خود کار مهمی را انجام دادند.

خطیب جمعه باشت گفت: نباید برای علت و دلیل این حادثه زود قضاوت کرد و با قضاوت زود هنگام کاری درست نمی شود.

حجت الاسلام عبودی به پوشش خبری مناسب این حادثه اشاره و عنوان کرد: از طرف رسانه ملی و شبکه استانی دنا خوب پوشش داده شد و لحظه به لحظه بصورت پخش زنده گزارش کار می دهند.
خیلی از خبرنگاران استانی تا ارتفاعات کوه دنا رفتند و گزارش خبری میدادند و قابل تقدیر هستند.

وی افزود: این هواپیما در دفعات قبل نقص فنی پیدا کرده بود ومسئولان باید  در این زمینه پیگیر میشدند.نمایندگان مجلس،مسئولان استانی باید زودتر پیگیر می شدند و این گلایه ما از مسئولان بوده و در این امر کم کاری شد.

وی در ادامه به فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: عده ای گفتند این عزیزان زنده بودند و اگر زودتر امدادگران می رفتند زنده می ماندند ،این سانحه با این ارتفاع و سرعت طبیعی بوده که فوت کردند و این شایعات داغ دل خانواده هارا بیشتر می کند.

خطیب جمعه باشت با ناراحتی از منتشر شدن این شایعات گفت: چرا این شایعات پخش می شود انسان باید از خدا بترسد و صرف یک احتمال نباید کشور را زیر سوال برد!هواپیما با کوه برخورد کرده و در کولاک و برف احتمال خیلی ضعیف است که کسی زنده بماند.

امام جمعه باشت در ادامه به حمله هایی که در این موارد به نظام می شود گفت: این حوادث در دنیا وجود دارد که هواپیمای مالزی با تعداد ۲۲۷ سرنشین سقوط کرد و هنوز خبری از آن ندارند .

وی افزود: دو ناوشکن امریکایی در اقیانوس غرق شده و ۱۶ ملوان امریکایی کشته شد که این اتفاقاتی است که در دنیا می افتد.

وی به عملکرد ضعیف وزیر راه اشاره و تصریح کرد: وزیر راه ، وزیر ضعیفی است و این موضوع را قبول داریم و در دولت دوازدهم نباید وزیر می شد،نمایندگانی که اکنون از اخوندی حمایت میکنند قبلا طرفدار وی بودند و علت حمایت آنها این بوده در حمل و نقل خوب کار کرده است.

خطیب جمعه باشت گفت: نباید بی انصافی شود و نباید بگویند تنها در ایران هواپیما سقوط کرده است.

حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: مردم به رئیس جمهور رای دادند که مشکلات معیشتی آنها را حل کنند اگر نمیتواند عمل کند چرا قول داده است.

وی افزود: در مناظره ها گفتید اگر کسی بگوید سالی یک میلیون شغل ایحاد میکنیم این فرد از کشور خبر ندارد و امروز نوبخت از اشتغال یک میلیون نفر صحبت می کند .

حجت الاسلام عبودی تصریح مرد: مردم مشکلات دارند و باید مسئولان سر عقل بیایند،هرکس به این ملت حرکت نکند و هرکس در مسیر امام و شهدا حرکت نکند ،اخر به واسطه همین ملت تودهنی خواهد خورد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده:قدردانی از عملکرد خوب تیم های امدادی و شبکه دنا در حادثه سقوط هواپیما/شرط بندی در فوتبال و چالش پیش روی خانواده ها

امام جمعه شهرستان لنده گفت: باید از عملکرد خوب نیروهای امدادی و شبکه دنا که قاب تلویزیون خود را از لحظه حادثه تا پایان عملیات جستجو به طور زنده به تصویر کشیدند قدردانی می شود.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن اشاره به حادثه غمبار سقوط هواپیمای مسافر بری تهران –یاسوج اظهارکرد: بدون شک این حادثه یکی از حوادث تلخ کشور بود که منجر به جان باختن تعداد66نفر از هموطنان ما شده است.
وی افزود: این حادثه با عث داغدار نمودن همه ملت ایران به خصوص مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمد شده است که همدردی مردم همه استان با خانواده های داغدار نمونه ای روشن از همدلی و همزبانی این مردم در روزهای سخت است.
امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: باید از حضور به موقع عوامل امدادی، سپاه، بسیج، ارتش، جمعیت هلال احمر و همه ادارات و نهادهای که در این عملیات جستجو حضوری فعال داشتند باید به طور ویژه قدردانی کرد هر چند وضعیت جوی و شرایط آب وهوایی امکان ادامه جستجو را به نیروهای امدادی نداده است ولی تلاش ها همچنان ادامه دارد.
وی تاکیدکرد: از صداوسیمای مرکز استان که در این چند روز سنگ تمام گذاشت باید قدردانی کنیم به خصوص از مدیرکل این مجموعه پرتلاش که در بدترین شرایط به طور زنده اقدام به پوشش این حادثه داشتند باید تشکر کنیم.
الهی نیا اظهارکرد: آنچه باید از این حادثه عبرت بگیریم جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی است که باعث داغدار نمودن خانواده ها و جامعه شده است و لذا مسئولان و متولیان امر باید در خصوص این حادثه و علل و عوامل آن باید نظارت و بررسی های گسترده شود و همه این چیستی ها و چرایی ها باید به طور شفاف برای مردم بیان شوند.
خطیب جمعه لنده تصریح کرد: حیف است خدمت به این مردم را با پول، پست، مقام و خط و باند بازی عوض کرد، بیکاری جوانان، تبعبض، بی عدالتی و مغفول ماندن وعده ها برای مردم واقعا سنگین است.
وی در ادامه گفت: مردم ما با جان و دل از ارزش ها و انقلاب خویش دفاع می کنند و دوستدار این نظام و انقلاب و رهبری هستند.
الهی نیا در ادامه تاکیدکرد: یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی که برپایه آموزه های دینی نیز بنا شده است و قوانین آن نیز برگرفته از سنت پیامبر(ص) است با طاغوت و تفکر طاغوتی همواره مخالف است.
مسئول شورای هماهنگی تبلغات اسلامی شهرستان لنده گفت: تجمل گرایی، اشرافیگری، سهم خواهی، زیاده طلبی اگر در جامعه رواج پیدا کند جامعه دچار مشکلات اساسی خواهد شد که مقام معظم رهبری بارها و بارها در خصوص پرهیز از این موارد تاکید داشتند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان یکی از خطرات اصلی که این انقلاب را تهدید می کند ارتجاع از انقلاب و اهداف و اصول آن است.
الهی نیا تاکیدکرد: اگر انقلاب به آفاتی چون اشرافیگری دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده خواهی بجای توجه به اقشار ضعیف، دل بستن به خارجی ها به جای تکیه به توان داخلی صورت گیرد یعنی حرکت در مسیر ارتجاع دچار شده است.
وی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ انقلاب و تکیه بر توان داخلی و نیافتادن در دام وابستگی خارجی از مهمترین مباحثی بود که در این دیدار مطرح شد.
الهی نیا در ادامه گفت: هشتم اسفند سالروز امورتربیتی و تربیت اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر هاد امورتربیتی در آموزش و پرورش با ساختار انقلابی و اسلامی بنا نهاده شده است.
وی تاکیدکرد: حفظ و حراست از دستاورد های انقلاب و اسلام و تربیبت صحیح اسلامی از مهمترین وظایف مربیان امور تربیتی و پرورشی است.
مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: اگر تهذیب در کار نباشد علم و توحید هم به درد نمی خورد با این اوصاف در سال ها گذشته زمزمه پذیرش سند2030را در جامعه شنیدیم که مخالف صریح قانون اساسی و دین و شرع مقدس ما است.
وی تاکیدکرد: در خصوص حوادث اخیر تهران که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی و بسیج شده است این اقدامات را محکوم و خواستار برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در کشور هستیم.
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده، با قدردانی از زحمات شبکه بهداشت و درمان و هفته سلامت گفت: مشاوره و کنترل و چک کردن و خود مراقبتی و ورزش پیاده روی از موضوعاتی است که باید در دستورکار همه خانواده ها قرارگیرد.
الهی نیا اظهارکرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که حقیقتاً خانواده ها را نگران کرده است بحث شرط بندی در فوتبال است که لازم است خانواده ها بیشتر مراقب باشند.

امام جمعه موقت شهرستان لنده تاکیدکرد: در خصوص خرده فرهنگ های غلط نیز باید بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان محلی باید سعی کنند این رسومات غلط را کم کم از بین مردم حذف کنند.
امام جمعه شهر لیکک:سود عده ای در عدم اجرای عدالت است
وی گفت:سود عده ای در عدم اجرای عدالت است و عده ای از رانت دانش و تکنولوژی استفاده می کنند و نمی گذارند این تکنولوژی به صورت عادلانه در خدمت جامعه قرار بگیرد.
نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با تاکید بر لزوم خودشناسی، گفت: برای سیر و سلوک الهی باید به درون مراجعه کرد.
افروغی با تسلیت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج، گفت:سفیدی دنا با خون برخی از عزیزان هم استانی و هموطنان کشور عزیزمان خونین شد و لباس سیاه بر تن مردم پوشاند ؛مرگ ناگهانی خیلی سخت است، ما هم داغدار هستیم و برای شادی روح آنمرحومین دعا کردیم و دعا می کنیم این جانباختگان با حضرت زهرا(س) محشور شوند.
وی افزود:اکثر نهادها و ادارات وارد شدند که از همه اقدامات تشکر می کنیم.
وی با اشاره به اینکه بدترین نوع بی عدالتی غصب مسئولیت ها در جامعه است، گفت: سود عده ای در عدم اجرای عدالت است و عده ای از رانت دانش و تکنولوژی استفاده می کنند و نمی گذارند این تکنولوژی به صورت عادلانه در خدمت جامعه قرار بگیرد.
افروغی تصریح کرد:مسئول در جمهوری اسلامی یعنی یک بسیجی که با تمام تلاش برای خدمت به جامعه پای کار باشد و وقتی مسئولی برای افزایش 5میلیونی حقوق خود چانه می زند باید بدانیم دیدگاه اسلامی ندارند.
وی گفت:یکی از مشکلات و چالش های نظام ما است که عده ای به اصطلاح روشنفکر ،رمز پیشرفت کشور را در تکیه به غرب می دانند در صورتی که بیشتر دانشمدان منابع علوم مختلف را از دانشمندان ما در گذشته می گیرند.
افروغی در پایان گفت:انقلاب را هیچ خطری تهدید نمی کند، همین اختلاف افکنی در اندیشه های مردم بود که مقام معظم رهبری با رهنمود های حکیمانه خویش مردم را به مسیر انقلاب برگرداند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی