نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1396 - 10:30
سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با 66 مسافر در ارتفاعات دنا و در میان صخره و برف مصیبت جانکاهی است که هرگز فراموش نخواهد شد اما در این بین صحنه هایی ماندگار از جنس فداکاری، تلاش و از خودگذشتگی امداد گران و از زنان سی سختی را به نمایش گذاشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ هرچند در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مردم استان کهگیلویه  وبویراحمد برای دفاع از کیان این مرز و بوم لحظه ای درنگ نکردند و شیرزنان این دیار نیز پا به پای مردان در جوش و خروش بودند و برای رزمندگان اسلام نان می پختند و غذا تامین می کردند و به جبهه می فرستادند اما هیچگاه و هیچ چیز نتوانسته است ایثار، از خودگذشتگی و معرفت زنان این استان را کمرنگ کند. 

سقوط هواپیمای تهران -  یاسوج با 66 مسافر در ارتفاعات دنا و در میان صخره و برف مصیبت جانکاهی است که هرگز فراموش نخواهد شد اما در این بین صحنه هایی ماندگار از جنس  فداکاری، تلاش و از خودگذشتگی امداد گران و شیر زنان سی سختی را به نمایش گذاشت.

از لحظه حضور امدادگران در منطقه محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا، زنان دو شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و اهالی روستای پادنا از توابع شهرستان سمیرم در استان اصفهان در حرکتی خودجوش دست به کار شدند و میزبانی مثال زدنی از خانواده های داغدار و نیروهای امدادی داشتند که همچنان این جلوه های با ارزش انسانی پس از هفت روز تداوم دارد.

 باران وبرف و بوران در محل حادثه سقوط هواپیما و سخت گذر بودن منطقه شرایط سختی را ایجاد کرده است تا همچنان و پس از هفت روز نیروهای امدادی نتوانند پیکرهای مطهر سانحه هواپیمای تهران - یاسوج را به پایین منتقل کنند.

با توجه به ایجاد کمپ هایی که نیروهای امدادی در این منطقه مستقر کرده اند خدمات رسانی به آنها چه در بحث وسایل گرمازا و غذا و چای امری مهم و حیاتی به شمار می رود که در این چند روز مردان و زنان سی سختی و اهالی پادنا سنگ تمام گذاشته اند و مهمانوازی و نوعدوستی را در حد اعلا به نمایش گذاشته اند.

بسته بندی خشکبار، تهیه و پخت غذا و آش برای نیروهای امدادی و برگزاری مراسم عزا و روشن کردن شمع به یاد مسافران ابدی از جمله اقداماتی است که شیرزنان سی سختی در طول این چند روز به نمایش گذاشته اند و تصاویری را به یادگار گذاشته اند که هرگز از یادها و خاطره ها نخواهد رفت.

باید به این سخاوت و ایثار و از خودگذشتگی زنان و مردان دنانشین که اینگونه در این شرایط سخت و طاقت فرسا وارد عرصه خدمت رسانی بی منت به عوامل امدادی شده اند و با تلاش شبانه روزی همدردی خود را با خانواده های داغدار ابراز می کنند درود فرستاد و جانانه به آنها خداقوت گفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی