نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1396 - 11:10
شرف آباد یکی از نقاطی است که در شهر یاسوج مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است و هنوز از داشتن زیرساخت های اولیه زندگی محروم است و این معضلات در فصل زمستان خود را بیشتر به نمایش می گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است که  مرکز آن شهر یاسوج است و بامساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و رشد روز افزون جمعیت آن و افزایش شهرنشینی با معضلاتی روبرو شده است که  از ای معضلات می توان به ضعیف بودن و عدم وجود زیرساخت های مناسب شهری به ویژه در حوزه خیابان، نصب پایه های برق و انشعاب لوله های آب در بخش های از شهر که در حاشیه قرار گرفته اند، اشاره کرد.

یکی از نقاطی که در شهر یاسوج مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است منطقه شرف آباد یاسوج است که هنوز از داشتن زیرساخت های اولیه زندگی محروم است و این معضلات در فصل زمستان خود را بیشتر به نمایش می گذارد که یکی از خیابان های این منطقه به آدرس شرف آباد، کوی آزادگان،  فرعی 7 شهید نیک پی است که از این مشکلات رنج می برد و نیازمند پیگیری مسئولان مربوطه هستند.

وضعیت برق کشی به این خیابان و پاسخگویی اداره برق!

یکی از شهروند خبرنگاران چهارفصل با ارسال تصاویری به این پایگاه خبری گفت: اهالی خیابان در تیر ماه 1396به اداره شرکت برق شهرستان بویراحمد مراجعه کردند و  درخواست پایه برق دادند ولی طبق قانون شرکت برق از سال 1396 فاصله بالای 35 متر از پایه برق انشعاب واگذار نمی گردد و این درحالیست که اهالی کوچه در سنوات قبل اشترک خریداری و با فاصله زیاد از طریق کابل اشتراک خود را وصل کرده اند.

وی افزود: بخشی مسئول امور مشترکین شرکت برق اظهار داشت که تقاضای پایه برق بدهید وصیادی ، کارشناس اداره برق خیابان یاد شده را صورتجلسه و کروکی کشیدند و استعلام شهرداری را هم مهندس مهریان جواب دادند و پرونده  تشکیل و قرار شد اداره برق برای پایه برق اقدام نماید.

این شهروند یاسوجی تصریح کرد: چندین ماه از پیگیری مدوام اهالی خیابان می گذرد و اداره برق اظهار دارند شاید یکسال دیگه هم طول بکشد و همکاری در این خصوص انجام نداده اند خواهشمند است رسیدگی نمایید.

آبرسانی و انشعاب دهی در این خیابان

وی در ادامه به موضوع آبرسانی و انشعاب آب اشاره کرد و گفت: کلیه ساکنین بالغ بر 15 خانوار می باشند که همگی دارای انشعاب آب هستند ولی بعضی ساکنین با هزینه شخصی از خیابان فرعی 5 ( نیک پی) کانالی حفر نموده اند  و از طریق لوله سه چهارم لوله کشی کرده اند.

شهروند یاسوجی گفت: برخی از به اداره آب مراجعه و اظهار داشته اند برای کلیه اهالی خیابان لوله کشی و انشعاب دهی را انجام دهید  که اداره آب کارشناس های خود را را فرستادند و صورتجلسه گردید و در نهایت اعلام شد که لوله کشی سراسری آب برای کل خیابان، فاصله ای بالغ بر 200متر می شود باید از طریق خودیاری خیابان جمع شود و اداره آب کانال را حفر می نماید و اهالی لوله را خریداری کنند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که اداره آب پول حق امتیاز و انشعاب را با مبلغی بالغ بر 1 میلیون تومان دریافت کرده است و چرا اهالی باید پول لوله کشی که بالغ بر چهار میلیون تومان  می شود را پرداخت کنند چرا که شاه لوله ای در خیابان وجود ندارد که ساکنان خیابان از آن انشعاب بگیرند بلکه هریک از اهالی از خانه های کناری انشعابی برای ذخیره سازی و مصرف گرفته اند.

زیر سازی و آسفالت خیابان
عکس های که ارسال شد یک روز بارانی را به نمایش می گذراد که نشان از وضعیت خیابان دارد و مشکلات بسیار زیادی را برای اهالی خیابان ایجاد کرده است و این معضل به گونه ای است که  حتی طوری خیابان اسیر گل و لای می شود و حتی آژانس ها حاضر نیستند وارد خیابان شوند.

حال باید دید که آیا مسئولان در رسیدگی به این مناطق کمتر توسعه یافته گام برمیدارند یا خیر؟ و ساکنان این خیابان تا کی باید در انتظار رسیدگی و حل مشکل خود از سوی مسئولین شهرداری، اداره برق و اداره آب و فاضلاب شهرستان بنشینند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی