نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1396 - 11:43
حادثه سقوط هواپیما ATR هواپیمایی آسمان که از تهران عازم یاسوج بود در هفته ای که گذشت منجر به فوت 66 نفر از هموطنان ما شد و جنجال های زیادی به پا کرد ، عده ای از این حادثه برای تسویه حساب سیاسی و وزیر کردن هم شهری های خود استفاده می ک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ حادثه سقوط هواپیما ATR هواپیمایی آسمان که از تهران عازم یاسوج بود در هفته ای که گذشت منجر به فوت 66 نفر از هموطنان ما شد و جنجال های زیادی به پا کرد ، عده ای از این حادثه برای تسویه حساب سیاسی و وزیر کردن هم شهری های خود استفاده می کنند ، دیگری توپ را به زمین آن یکی وزارت می اندازد و عده ای دیگر نیز از آب گل آلود در حال ماهی گرفتن هستند .

با کاستن از احساسات و مصاحبه های هیجانی اولیه ، به عقیده نگارنده این افراد باید پاسخگو باشند :

  1. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی : اولین و مهمترین فردی که باید در حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر پاسخگو باشد عباس آخوندی است ، آخوندی باید پاسخ دهد که چرا فرودگاه یاسوج فاقد رادار بوده است ؟ چرا با وجود هوای نامناسب به هواپیما اجازه پرواز داده شده است ؟ البته عباس آخوندی این بار برای سایر سوانح ریلی ، هوایی و ... پاسخگو باشد . این بار نباید با یک استعفای ساده از فوت 66 نفر از هموطنانمان گذشت و مسئولان قضایی باید کسانی که در این بین قصور کرده اند را محاکمه و معرفی کند .
  2. محمد دامادی نماینده ساری در مجلس : دامادی در مورد مشکل ایرلاین آسمان و جلسه با وزیر می گوید : از 2 سال و اندی قبل، مشکلات این ایرلاین را گوشزد کرده بودیم و حتی یک بار جلسه ای در دفتر آقای ربیعی وزیر کار -که این هواپیمایی زیر مجموعه آن است- داشتیم و در آن جلسه یکی از کاپیتان های آسمان توضیحی از وضعیت هواپیمایی آسمان به وزیر داد و تصریح کرد که با این روند مدیریتی، حتماً سانحه خواهیم داشت ولی وزیر پاسخی نداد و به تذکرات کارشناسانه او توجهی نکرد.

طبق ادعای دامادی وی دو سال پیش مشکلات این ایرلاین را می دانسته و حتی با ربیعی مطرح کرده است و ربیعی توجهی نکرده ، چرا چند ماه بعد از اینکه ربیعی توجه نکرد ربیعی را استیضاح و یا حتی از وی در مجلس سوالی نپرسید ؟ آیا آقای دامادی منتظر فوت 66 نفر از هموطنان ما و سانحه بود که وزیر را استیضاح کند ؟ یا خدایی نکرده موضوع دیگری در میان است که اکنون و بعد از دو سال این مصاحبه را کرده و پرده از محتویات آن جلسه برداشته است .

  1. محمد علی وکیلی نماینده تهران در مجلس : 30 مرداد سال جاری بود که مهدی وکیلی فرزند ٢٦ ساله محمدعلی وکیلی به‌عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون) منصوب شده است؛ خبرها پیرامون وکیلی به همین جا ختم نشده و اسامی دیگری از نزدیکان او و انتصابشان در رسانه‌ها منتشر شده است. خبر آمده که پسر بزرگ وکیلی که ٢٩ سال دارد نیز عضو هیئت‌مدیره دوده صنعتی پارس شده است.(سایت خبری تحلیلی فرارو ، 30 مرداد 96 )

بعد از این اخبار بود که ربیعی دستور عزل و اخراج این دو آقازاده را داد ، آقای وکیلی پاسخ دهد آیا رابطه ای بین اخراج دو فرزندش و استیضاح ربیعی وجود دارد ؟

  1. غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس : قطعا تاجگردون به عنوان یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس از کمی ها و کاستی های فرودگاه یاسوج مطلع است . سوالی که اقای تاجگردون باید پاسخ دهد این است که چرا ایشان تاکنون در قبال کمی ها و کاستی های این فرودگاه سکوت کرده و منتظر حادثه ای بوده تا طرح استیضاح دو وزیر را استارت بزند . آقای تاجگردون پاسخ دهد که چرا فرودگاه گچساران تبدیل به فرودگاه اول استان شده و فرودگاه یاسوج مغفول مانده است و سوال دومی که شما باید پاسخ دهید این است که موضع شما درباره آقای آخوندی چرا تا این حد تغییر کرده است؟
  2. سردار علایی مدیر عامل آسمان : آقای علایی باید پاسخ دهد که چرا از هواپیمایی که چندین بار دچار نقص فنی شده آن هم در خط هوایی سردسیر استفاده کرده است ، مگر همین هواپیما نبود که در فرودگاه شیراز آن هم به مدت چند ماه زمین گیر بوده است ؟
  3. مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری : سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای عنوان کرده تا اطلاع ثانوی اجازه پرواز به هواپیمای ای تی آر را به هواپیمایی آسمان نمی دهد . سوالی که مطرح می شود این است مگر هواپیمای ای تی آر ایران ایر سالم است ؟ مگر ای تی آر آسمان با ای تی آر ایران ایر چه تفاوتی دارد و چرا جلوی پرواز این نوع هواپیما در ایرلاین ایران ایر گرفته نمی شود ؟ و اگر این نوع هواپیما مشکل داشته چرا تاکنون اجازه پرواز به آن داده شده است .

منبع:دانا

به زودی گزارش تحلیلی چهارفصل از عملکرد نمایندگان درباره موضوع سقوط هواپیمای تهران یاسوج و بحث استیضاح منتشر خواهد شد...

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا