نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. اسفند 1396 - 6:52
مسعود رضایی گفت: وزیر راه و شهرسازی بعد از کسب رای اعتماد هیچ توجهی به پشت سر خود و حتی مجلس هم نکرد، همه اش احساس می کرد که بر اثر توانمندی و شایستگی خود به وزارت رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در پی اتفاق افتادن سانحه هوایی تهران_یاسوج  که به جان باختن تعداد زیادی از هموطنان مان گردید و در پی این حادثه دلخراش هنوز اجساد جان باختگان حادثه در زیر برف رشته کوه دنا مدفون است. آنچه قابل تامل است روشن نشدن علل سانحه و همینطور بر عهده نگرفتن بار مسئولیت این حادثه به همراه حوادث تکرار شده قبل از این اتفاق است که در هاله ای از ابهام پوشیده مانده است.

 

به همین دلیل این پایگاه خبری و اطلاع رسانی برای روشن شدن موضوع، مصاحبه تلفنی با مسعود رضایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انجام داده است تا این قضیه را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. نگاهی موشکافانه ولو مختصر از زوایای مختلف می تواند تا اندازه ای می تواند به علل ضعف مدیریتی در حوزه راه و شهرسازی بیشتر بپردازد..

 

نماینده مردم شیراز در گفتگو با چهارفصل گفت: مورد حمل و نقل در زمینه های زمینی، هوایی و ریلی سالهاست که با مشکل های خاص و متعدد روبرو است. اگر بخواهیم این موضوع را بطور کلی مطرح نماییم می توان به چالش های متعددی اشاره نمود و از زمان جنگ به این طرف بر این معضلات افزوده شده است.

 

مسعود رضایی بیان کرد: در این موضوع به نحوه نگاه به سیاست های داخلی و بیرونی که نظر می افکنیم همه این عوامل دست به دست هم داده است و در نتیجه این مشکل را باید در کنار عدم مدیریت صحیح توصیف نمود. با توجه به این بحث اقتصاد مقاومتی که توسط  رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است، نگاه باید عملا به درون و بیرون باشد و ضمن اینکه در برابر چالش های جهانی مقاومت کنیم و در برابر مشکلاتی که برای کشور ما به وجود می آورند.

 

وی افزود:  این به آن معنا نبود که ما چشم بسته باشیم و ضعف های مدیریتی در داخل را نپذیریم و یا روابط های گروهی، دسته ای و حزبی را مد نظر قرار دهیم که گروهی که با یک تفکراتی سرکار هستند جناح مقابل را به عنوان دشمن و رقیب به آن نگاه بکنند و هماهنگی بین آنها نباشد و در این راه بخواهند به مملکت ضربه بزنند که در نهایت دود این کشمکش و آتش در چشم همه مردم جامعه خواهد رفت.

 

این نماینده پارلمانی ادامه داد: وقتی سانحه ای مثل تهران_یاسوج رخ می دهد، اینگونه حوادث کاری به جناح و فرقه خاصی ربط ندارد و امکان دارد از هر گروهی در اینگونه موارد آسیب ببینند و در این راه متضرر شوند. بنابراین ما باید در انسجام ملی مان و در وحدت یکپارچگی مان قدم برداریم و اگر عیبی از لحاظ مدیریت وجود دارد با شفافیت و خیلی روشن مشکلات را بیان نماییم.

 

رضایی اظهار کرد: اگر مسئولین در این بین قصور و گناهی مرتکب شده اند و افرادی به دلیل عدم کارآیی و ضعیف بودن تخصص و سواد مدیریتی و هر دلیل دیگری، نباید چشم بر این موضوع بپوشانیم و خیلی شفاف معضلات موجود را بیان کنیم و ضمن معرفی کردن باید در این راه جامعه افراد قوی را معرفی نمایند و برعکس اگر افراد ضعیفی وجود دارد قابل شناسایی شوند و در پست های مدیریتی و کلیدی پست نگیرند.

 

 نماینده مردم شیراز می افزاید: ما می توانیم از این مشکلات و معضلاتی که بخشی از آن مربوط به جهان بیرون و بخش اعظم آن به داخل و عدم کفایت مدیریتی در جامعه بوجود آمده است بر آن غلبه کنیم و انشاالله به روزی برسیم که در شان ایرانی بودن بتوانیم قدمی برداریم و به آن افتخار نماییم.

 

وی چنین می گوید: اگر بخواهیم مثل الآن تنبل کاری کنیم و اگر حادثه ای پیش می آید و یک وزیری مربوط به یک جناحی است بخواهیم در این راه از عیب و سوء مدیریت آن صرفنظر نماییم و بر عدم مدیریت ناصحیح و ضعیف آن چشم بپوشیم در اینصورت جامعه ما روز به روز به سوی ناتوانی سیر خواهد کرد و به توسعه  مورد نظر در افق چشم انداز علمی و عملی است به آن نخواهیم رسید.

 

مسعود رضایی با اظهار تاسف می گوید: متاسفانه در مجلس این نگاه هم وجود دارد گاهی اوقات می بینیم نمایندگانی با لابی گری و راضی بودن از یک توقعات اندک از خطاها و ناتوانی یک وزیری چشم می کنند و عدم شفافیت کاری و مدیریتی آن وزیر بوجود می آید. مجلس به عنوان قوه ناظر بر اعمال مجریان اگر چشم بصیرتش باز باشد و رصد کند تمام مشکلات را و بی پرده و شفاف، مسائل و معضلات و کمبودها را بیان نماید ودر آن صورت می توانیم با این چشم بصیر نظارت دقیقی که بر اعمال مجریان داریم به سوی کیفیت مطلوب حرکت نماییم.

 

این مقام پارلمانی گفت: اگر بخواهیم ما مستقیما این موضوع را مطرح نماییم باید به وضع عملکرد هر وزارتخانه ای در سطح جامعه اشاره نماییم که مردم جامعه این نوع عملکردها را مشاهده و لمس می کنند. جامعه صرفا نباید به گفته عده ای از نمایندگان و یا مسئولان اکتفا کنند. چقدر پیشآمدهای ناگوار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی داشته ایم.

 

نماینده مردم شیراز اشاره می کند: جریان خارج شدن قطار از ریل در مسیر تبریز_مشهد که جمعی از عزیزان ما در آن سوختند و حتی هموطنانی بودند که پیکر آنها قابل شناسایی نبود. در بحث مسکن باید به عدم نظارت صحیح  در ساخت و ساز تا قضیه ای همچون پلاسکو بوجود آمد و گروهی بیگناه در آن سوختند و از بین رفتند و یا بطور کلی  شکل و شمایل ساخت و ساز را در زلزله کرمانشاه باز متوجه خواهیم شد که این همه ویرانی و جان باختن هموطنان مان نتیجه عدم مدیریت صحیح و نظارتی است و این همان ضعف مدیریتی وزارتخانه راه و شهرسازی  روشن است.

 

وی ادامه می دهد: در جریان سانحه  تهران_یاسوج وضعیت هم همینطور است که در این مقوله تیم رسیدگی به مشکلات ضعف خودشان را نشان می دهند و با وجود چندین روز که از این اتفاق گذشته است مسئولان در امر شفاف سازی  نمی توانند علل مشکل و این اتفاق را که چه کسانی در این راه کوتاهی و دچار تقصیر شده اند را بیان کنند.

 

مسعود رضایی در پایان گفت: در این راه مسئولان فقط رفع مسئولیت می کنند. اگر بخواهیم همه این مشکلات را در کنار هم بگذاریم و بشماریم عملکرد وزارت راه و شهرسازی بسیار ضعیف بوده و عملکرد خوبی نداشته است و در گذشته این قضیه هم روشن بوده است و تعدادی از نمایندگان هم این موضوع را گوشزد کردند که متاسفانه به دلیل بحث گروهی و جناحی فکر کردن همین وزیر که نباید رای اعتماد می آورد دیدیم که با رای بالایی بر مسند وزارتخانه راه و شهرسازی نشست و بعد از رای اعتماد احساس کردیم که هیچ توجهی به پشت سر خود و حتی مجلس هم ندارد و اهمیتی به این موضوع نمی داد و همه اش احساس می کرد که بر اثر توانمندی و شایستگی خود در مجلس رای اعتماد بالایی آورده است.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی