نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. اسفند 1396 - 9:19
کارشناس واحد بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، دوره‌هایی از افسردگی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛کارشناس واحد بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام از برگزاری کارگاه پیشگیری از خودکشی برای روانشناسان اداره آموزش پرورش شهرستان چرام در این شبکه خبر داد.

 

محمود مرادی، گفت: عوامل خطرساز در روی آوری به خودکشی، سابقه خانوادگی، مشکلات خانوادگی و زناشویی و رفتارهای تنکاشگری است.

 

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، دوره‌هایی از افسردگی را تجربه کرده‌اند.

 

کارشناس واحد بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام ادامه داد: با توجه به درمان پذیر بودن افسردگی ضروری است افراد به ‌محض دیدن علائم افسردگی در دانش آموزان آنان را به روان پزشک ارجاع دهند.

 

مرادی در این کارگاه، ضمن ارائه مطالب ارزیابی خطر، انواع خودکشی، اهداف افراد و حمایت‌های اجتماعی برای افراد اقدام کننده به خودکشی و خانواده آنها،بیان کرد:یکی از راهکارهای پیشگیری از خودکشی و عوامل محافظت‌ کننده را عدم دسترسی به وسایل خودکشی و نظارت اعضاء خانواده بر فرزندان عنوان کرد.

 

وی در پایان گفت:عوامل محافظت‌کننده پیشگیری از خودکشی را میتوان داشتن تعهدات مذهبی و دینی، تأهل، روابط عاطفی و مستحکم خانوادگی و داشتن مهارت‌های زندگی بیان کرد.

 

گفتنی است که در این کارگاه به اهداف و اهمیت آموزش‌های پیشگیری از خودکشی، آسیب‌های اجتماعی و اهمیت توجه به معضلات اجتماعی و ارائه‌ی راهکارهای مفید و مناسب برای حل آسیب‌های اجتماعی و همچنین پیشگیری از خودکشی پرداخته شد.

 

تصاویر:

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی