نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. اسفند 1396 - 8:53
معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: روزانه ما حدودا 150 تن زباله در یاسوج داریم در صورتیکه پیمانکاران میزان 600 تن زباله را مد نظر دارند و می گویند برای ما به صرفه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز جلسه ستاد طرح استقبال از بهار با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل حمل و نقل و برخی از مسئولین در سالن شماره دو استانداری برگزار شد که در مدیرکل حفاظت محیط زیست در ابتدای این نشست گفت: با نزدیک به فصل بهار سیل گردشگران به استان ما سرازیر خواهد شد.

فرهنگ سازی راه حل رفع معضل پسماند

وی افزود: بخش پسماند در استان ما معضل اصلی است و با توجه به اینکه این مورد قضایی شده است ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم و باید همه ما در همه ارگان ها و سازمان ها در بحث پسماند احساس مسئولیت نماینم.

هاشمی تصریح کرد: ما در جلوی بعضی ادارات شاهد این هستیم که زباله هایشان را آتش می زنند و موجب آلودگی در سطح شهر می شوند. دست همه مردم و مسئولان را به گرمی می فشاریم و تلاش کنیم با فرهنگ سازی بتوانیم از این معضل فراگیر که چهره شهرمان را زشت کرده است رهایی یابیم.

تولید روزانه 150 تن زباله

شجاعی معاون خدمات شهری شهرداری گفت: روز 21 اسفند طرح پاکسازی شهر از پسماندها صورت خواهد پذیرفتکه پیمانکارن برای جمع آوری زباله استقبال خوبی نمی کنند؛روزانه ما حدودا 150 تن زباله در یاسوج داریم در صورتیکه پیمانکاران میزان 600 تن زباله را مد نظر دارند و می گویند برای ما به صرفه نیست.

بهشتی فرد در ادامه گفت: چرا با متخلفینی که زباله ها را داخل جداول و خیابانها می ریزند برخورد نمی شوند. چرا بازماندگان سانحه هوایی تهران_یاسوج در کوه دنا به طرح جمع آوری زباله اقدام می کنند ولی در خود سطح شهر یاسوج مغازه داران بی تفاوت هستند.

تشکیلات دولتی نسبت به دفن زباله ها بی تفاوت هستند

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای در ادامه ابراز داشت: چرا خود مسولان شهری زباله ها را در ورودی شهرها آتش می زنند و یا تخلیه می کنند!؟  چرا در یاسوج، چرام لنده و دیگر شهرها وضعیت زباله خوب نیست و ساختارهای ما اصلاح شده نیست؟

خوان پایه تصریح کرد: تا کی باید ما با چنین مسایلی روبرو باشیم. وقتی خود تشکیلات دولتی نسبت به دفن زباله ها بی تفاوت هستند دیگر چه انتظاری از مردم داریم.

وی افزود: راههای برون شهری را ما در دستور کار داریم ولی برای دفن زباله رعایت نمی شود که دوباره تکرار می شود.

مردم در نگهداری اماکن تفریحی کوتاهی می کنند

 معاونت آموزش و پرورش در ادامه این جلسه تصریح کرد: : ما باید با فرهنگ سازی در بین مردم و دانش آموزان نگاه خود را به طبیعت عوض نماییم.

وی اظهار کرد: روز گذشته به چشمه نباتی رفتیم واقعا در نگه داشتن این مکان تفریحی و دهها نقطه دیگر مردم کوتاهی می کنند. 

یاری بیان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که در این راستا با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد نهایت همکاری لازم را بعمل آورد.

استفاده از ظرفیت رسانه ها جهت فرهنگ سازی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: ما باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم تا در بحث فرهنگ سازی برای دفن زباله ها نهایت تلاش را بنماییم.

وی افزود:اولین بار است که این طرح در استان برگزار می شود و استاندار رییس این طرح است.

نظری با بیان اینکه مباحث کلی که در آن جای دارد که باید در حوزه های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد:  باید در این یک هفته و در آستانه بهار یک طرح همگانی برگزار شود و دستگاهها به موضوع فرابخشی و فراملی نگاه کنند.

وی اظهار کرد: این فرهنگ را باید به نسل های بعدی انتقال بدهیم و  ما باید از خودمان و ادارات بعنوان الگو برای مردم شروع کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: اگر لازم است تا برای اجری عملی و آگاهی سازی با هزینه کردن از طریق رسانه ها این طرح را بهتر اجرا نماییم.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی