نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1396 - 13:43
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: بهره برده داری از 79 طرح اشتغالزایی و 96 طرح مسکن مددجویی در سطح استان داریم و پیش بینی کرده ایم که 420 طرح را در سطح مدارس برای جذب کمک های مردمی را فعال نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز نشست شورای مدیران کمیته امداد با استاندار با محوریت افتتاح و واگذاری ۱۴ طرح اشتغالزایی  خودرو و رونمایی از کتاب امدادگر شهید برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست محبی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امروز به عنوان اولین روز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم و با حضور در گلزار شهداء با این شهیدان تجدید میثاق داشتیم.

 فعال کردن 420 طرح را در سطح مدارس

وی اظهار کرد: بهره برده داری از 79 طرح اشتغالزایی و 96 طرح مسکن مددجویی در سطح استان داریم و پیش بینی کرده ایم که 420 طرح را در سطح مدارس برای جذب کمک های مردمی را فعال نماییم.

 

محبی با بیان اینکه کمیته امداد همواره در کنار دولت ها و با توجه به مقتضیات زمانی معین نهادها و ارگانهای مختلف بوده است، تصریح کرد: در منطقه زیلایی سه طرح امداد و اشتغالزایی داریم و  قریب به 250 میلیون تومان جهت خرید مایحتاج افراد نیازمند در این منطقه تا پایان سال هزینه خواهیم کرد.

 

وی افزود: ما بیشترین جذب سرمایه این نهاد خارج از استان می باشد و بحث اصلی و مشکل سرپناه برای افراد نیازمند است که 32 هزار نفر تحت پوشش این نهاد است و در حال حاضر 9 درصد جمعیت استان است و قبلا 14 درصد است بیشترین جمعیت تحت پوشش در شهرستان بهمئی و کمترین آن در گچساران است.

 

مدیر کل کمیته امداد ابراز داشت: 82 مرکز طرف قرار داد ماست سه هزار یتیم 25 هرار نفر کهنسالان 1700 نفر تحت پوشش درمانی تامین اجتماعی داریم 2500 کودک سو تغذیه داریم که تحت پوشش این نهاد است  که یکی از اقدامات خوب کمیته مستمری افراد تحت تکفل به چهار برابر رسید و در بودجه سال آینده افزایش خواهد داشت به طوری که  18 میلیارد مستمری پرداخت نموده ایم.

16 میلیارد وام کارگشایی واگذار کردیم 

وی با بیان اینکه بانک های عامل همکاری خیلی خوبی با کمیته دارند، عنوان کرد:  1730 مورد مسکن با خرید و تعمیرات داشتیم  و در بحث ازدواج آسان با 3 میلیارد تومان در دستور کار ما قرار گرفت.

 

محبی اظهار کرد: 16 میلیارد وام کارگشایی واگذار کردیم که امسال نزدیک 15 میلیارد تومان مردم به ما کمک کردند که نزدیک به سه میلیارد تومان از راه صدقه بوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد:  89 خودروی زامیاد برای طرح خودکفایی و با قراردادی که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم ، واگذار کردیم  و 900 خانوار را طبق کارشناسی و بحث خودکفایی از تحت پوشش در آوردیم.

کمیته امداد در راستای رفع محرومیت گامهای خوبی برداشته است

در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: متاسفانه در هفته گذشته حادثه تلخی داشتیم که مردم نوع دوست این استان با محبت خود التیام آلام داغدیدگان شدند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره)  در طول عمر سیاسی خود میراث های بزرگی از سیاست خود باوری و عدالت تا تاسیس کمیته امداد که خدمات شایسته ای به مردم ما انجام دادند را بر جای گذاشتند و  حضرت امام خمینی (ره) مردم را ولی نعمت خود می دانستند.

 

احمدی تصریح کرد: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و رفع محرومیت گامهای خوبی برداشته است و خدمات کمیته امداد در همه حوزه ها برکسی پوشیده نیست و اگر این خدمات نبود آمار دهک های پایین جامعه چیز دیگری را نشان می داد که باید روزی فرا برسد که در راه بهبود اعمال فرهنگی و فرصت های برابر بتوانیم فرزندان مان را در مسیری هدایت کنیم که نیازمند مسایل مادی نباشند.

 

وی افزود: متاسفانه این نابرابری وجود دارد و گاها خانواده های برخوردار از مادیات دچار مشکل می شوند و کمیته امداد هدفش نجات افراد بی بضاعت و این تجربه امروز با رویکردهای مختلف به جای رویکرد نقدی در راه توانمندسازی گام بر می دارد.

 

با مشاغل پایدار در خانواده های نیازمند دوام و بقای شغل را پدید بیاوریم 

استاندار ابراز داشت: کمیته امداد با برنامه های توانمندسازی در روستاها توانسته خانواده ها را از زیر خطر فقر نجات دهد؛ همه ما باید مددجویان کمیته امداد را در اولویت کاری خود قرار بدهیم.

وی اظهار کرد: با مشاغل پایدار در خانواده های نیازمند دوام و بقای شغل را پدید بیاوریم و  من تا زمانی هستم به خانواده کمیته امداد نظر خواهم داشت و در راه اعطای تسهیلات در اولویت خواهند بود.

 

احمدی اضافه کرد: شاید فقر مادی در سطح استان باشد ولی فقر هوشی وجود ندارد که با کمک کمیته امداد در سطوح مختلف مدیریتی دست یافته و به عنوان سرمایه های این خانواده رسیده اند و احساس عزت و استقلال می دهد.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد با پوشش خدمات درمانی مددجویان و نظام ارجاعی این امکان را فراهم کرده است که این عزیزان در معرض کمرشکن هزینه های سلامت قرار نگیرند.


استاندار گفت: تغذیه کودکان زیر 5 سال و زنان باردار از کمک های کمیته امداد در حوزه سلامت و بیماری های نوظهور گامهای مهمی برداشته می شود که باید با یک برنامه ریزی به جایی برسیم که خانواده نیازمندی در سطح استان نداشته باشیم و همه ما باید کمک کنیم که در جامعه ما کسانی نباشد که نگاهشان به سفره دیگری باشد و باید زمینه ای را فراهم که از استعداد و هوش فرزندان این استان بهره ببریم و پول پاشی را در جامعه نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی