نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1396 - 7:06
مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تدوین این کتاب 13 میلیون تومان هزینه و با چاپ 500 نسخه در مرحله اول، در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ روزی در این کشور جنگ شد جوانان زیادی برای دفاع از وطن و مردم بی دفاع به پاخواستند و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند. شهید سید قادر خیر اندیش سال ۱۳۳۵ در شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد و با داشتن چهار فرزند عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و سرانجام شانزدهم اسفند ماه سال ۶۶ در شهر سقز کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زیارتگاه این شهید والا مقام در روستای چهارمه از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه واقع شده است. شهید سید قادرخیر اندیش از این دیار، از دل مردمی رنج دیده و در دامان خانواده ای صاف و زلال پرورانده شد، شروع جوانی ایشان با دوران انقلاب و پس از آن با جنگ تحمیلی موازی گردید.

پدر تک فرزندخانواده و عصای دست پدر و مادرش بود، خانواده نوپایی داشت، دست و پاهایش به خانواده‌اش بسته بود همانطورکه دل نوشته‌های ایشان بر این امر صحه می‌گذارد(خدایا عاشق جبهه و جنگم، بسیار دوست دارم در جبهه‌ها در کنار رزمندگان اسلام باشم، ولی با پدر و مادر پیرخود چه کنم؟ تنها فرزند خانواده‌ام، بعد از من، یاور و سرپرستی ندارند پروردگارا خود شاهد بودی که بارها تصمیم گرفتم در کنار رزمندگان اسلام تفنگ به دست بگیرم و در برابر دشمن از مردم دفاع کنم، ولی توفیق نصیبم نشد و تنها پدر و مادر پیرم سد راهم بودند. با این حال از بدو ورود به کمیته امداد برای خدمت رسانی به محرومین، بارها به جبهه عزیمت ودر خطوط مقدم، رزمندگان را زیارت کردم.)

آنچه می‌توان از یادداشت‌های ایشان فهمید این است که تصمیم گیری بین خدمت رسانی به مردم (محرومین) و در کنارخانواده ماندن و امداد رسانی به رزمندگان در جبهه حق علیه باطل، بسیار فکر ایشان را مشغول داشت. شهید خیراندیش دل در جاده عاشقی نهاد، اگر چه خدمت رسانی به جبهه‌ها وظیفه شرعی و قانونی او نبود اما احساس وظیفه کرد.

هیچ شریعتی از انسان جان شیرین طلب نمی‌کند اما گویا  شهید خیراندیش یقین داشت که برای رسیدن به مقصود پروردگار باید همت خود را بلند دارد و امور عالی را دنبال کند. او بلند پروازی کرد و به راستی درس آزادگی را از دامان پاک خانواده که او را پرورانده بود آموخت وبرای دفاع از وطن راهی جبهه شد.

برای ارج گذاشتن به مقام شامخ این شهید امدادگر در هفته احسان و نیکوکاری برنامه ای در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور استاندار، مسئولان و خانواده این شهید والامقام برگزار گردید.

 

در این مراسم معنوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری، از مقام عالی شهید سید قادر خیراندیش یاد نمودند و با دیدار نزدیک از خانواده این بزرگوار، رونمایی از کتاب این شهید امدادگر که داستان زندگی این کبوتر سبکبال را روایت می کند برگزار شد.

آسمند مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در این مراسم گفت: برای تدوین و گردآوری این نسخه ارزشمند قریب به 13 میلیون تومان هزینه گردید که با مصاحبه های مختلف و گردآوری آثار از این شهید امدادگر برای نوبت اول در 500 نسخه چاپ گردیده است که در اختیار علاقه مندان به آثار و ارزشهای انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی