نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1396 - 22:39
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:
بشریت مدیون شهداست/شهدا مربیان جامعه درعرصه هدایت هستند
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه چقدر غلط است که عده ای فکر می کنند شهدا عاشقانه به جبه ها رفتند نه عاقلانه، خاطرنشان کرد:آنها عاقلانه رفتند و عقلشان بر عشقشان می چربید ؛چرا کسی که می داند می میرد، در راه خدا نمیرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ نماینده ولی فقیه عصر امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد در یادواره 48 شهید بخش ممبی ابتدا از حوزه مقاومت سید الشهدای این بخش، سپاه پاسداران و نهادهایی که در شکل گیری این یادواره سهم و نقش خوبی ایفا کردند، تقدیر کرد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: از امام جمعه شهر لیکک که مسائل فرهنگی شهرستان و منطقه را دلسوزانه و مو به مو رصد می کند و برای پیگیری مشکلات تلاش می کند، تقدیر می کنم.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور خانواده شهدا در این یادواره، گفت: حضور پربرکت و عزت بخش خانواده شهدا، ادامه دهنده مسیر شهداست و آفرین به شما که یادواره ها را به راهواره ها تبدیل کردید و نه تنها یاد شهدا بلکه راهشان را هم اینگونه زنده نگه می دارید.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: شهدا مربیان جامعه برای عرصه هدایت هستند.

وی با تاسی از آیات قرآن کریم گفت:انسان ها همه می میرند و همه چیز هلاک می شود، به جز ذات الهی است که می ماند.

آیت الله ملک حسینی در ادامه افزود:اما شیوه های هلاک و فنای انسانها فرق می کند و مرگ ها متفاوت است ؛گاه مرگ انسان را انتخاب می کند و گاه انسان مرگ را.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:گاه انسان مرگ در سبیل شیطان را انتخاب می کند و گاه مرگ در سبیل خدای بزرگ را و گاه مرگ بر پایه تعصب است و گاه بر پایه تعقل.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:مرگ چیزی نیست که انسان بتواند از دست آن فرار کند و نه کسی که فرار می کند می تواند از چنگال آن رهایی یابد اما آفرین بر کسی که مرگ کریمانه یعنی قتل در راه خدای بزرگ را انتخاب می کند.

وی افزود:شهدا کسانی هستند که در تاریخ و بر تاریخ نورافشانی می کنند و در جغرافیای هستی زنده هستند و حمکرانی می کنند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت:ما برای درک مفهوم زنده بودن شهدا در  آیات قرآن باید نگاهمان را نسبت به دنیا عوض کنیم،  اگر زندگی به معنای خوردن و خوابیدن و تکثیر نسل است بدون شک شهید زیر خاک است و رشد ندارد، بدون شک نه غذایی که ما می خوریم او می خورد و نه آبی که ما می آشامیم او می آشامد، پس باید معنای حیات شهید چیزی فراتر از این موارد باشد.

آیت الله ملک حسینی گفت:حیات واقعی انسان به دانش، علم و تاثیر اوست ؛شهید میداند ، می اندیشد و تاثیر می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهدا به عنوان انسان های عفیف و با فضیلت، دغدغه ای جز فضیلت خواهی برای جامعه نداشتند.

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم برای دفاع از گنبد خشتی حضرت زینب(س) به مصاف دشمن نرفتند، گفت: گنبد حضرت زینب(س)، گنبد عزت ما بود.

وی با انتقاد از چنین دیدگاه هایی در مورد شهدا، گفت: قصه های شام کنده شدن آجرها و خراش خشت طلا نبود ؛قصه شام توهین به انسان و انسانیت و توهین به شرافت  انسان ها بود، شهدای ما برای این رفتند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه چقدر غلط است که عده ای فکر می کنند شهدا عاشقانه به جبه ها رفتند نه عاقلانه، خاطرنشان کرد:آنها عاقلانه رفتند و عقلشان بر عشقشان می چربید ؛چرا کسی که می داند می میرد، در راه خدا نمیرد؟

وی با تاکید بر اینکه شهدا عاقل ترین انسان ها بودند که با خدا معامله کردند، گفت:انسان مقروض بمیرد بهتر است یا همه به او مقروض باشند؟عقل چه می گوید؟بشریت بدهکار شهدا هستند، بشر بدهکار این نمادهای عزت و آبروست.

 نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رشد و توسعه اگر به قیمت ذلت باشد، ارزشی ندارد اما اگر با عزت و سرافرازی مقابل تهدید ها و تحریم ها بایستیم، هر سرنوشتی برای ما رخ دهد عزتمندانه است ؛این درس شهداست که باید همیشه مد نظر  مسئولان ما باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی