نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. اسفند 1396 - 12:05
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد عضو کانون های مساجد هستند و در هر کانون به طور میانگین 150 تا 200 نفر فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل، حجت الاسلام رضا قاسمی با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز با عنوان ربع قرن فعالیت کانون های مساجد در استان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر 600 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد فعالیت دارند که از نظر کمی نسبت به سایر استان ها در رتبه اول قرار دارد.

وی بیان کرد: 80 درصد مساجد استان دارای کانون های فرهنگی و هنری هستند و این درحالی است که میانگین کشوری 25 درصد است .

قاسمی ابراز داشت: 103 باب کتابخانه مخزن دار، 325 باب کتابخانه باز، 41 مورد خانه نور، 36 مورد هسته های پژوهشی فعال ، 4 مرکز خانه دیجیتال، 32 گروه سرود و تواشیح در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

وی گفت: 100 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد عضو کانون های مساجد هستند و در هر کانون به طور میانگین 150 تا 200 نفر فعالیت می کنند.

قاسمی عنوان کرد: 22 کانون تخصصی در حوزه ورزشی، مهدویت، آی تی، نماز، قران و عترت، عفاف و حجاب و ساری حوزه ها فعالیت دارند  و در سال گذشته 550 کانون در استان وجود داشت که در سال 96 این تعداد به 600 کانون رسیده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه کانون مساجد استان یک میلیارد تومان است که باتوجه به تعداد کانون ها و فعالیت ها کفاف نمی کند و از مسئولان استان تقاضاداریم که به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

 تجلیل از ۱۲۰ فعال فرهنگی استان

قاسمی با بیان اینکه کانون های تخصصی، عشایری، روستایی، مصلی، دانشگاهی نیز تشکیل می شوند عنوان کرد:  19 اسفند امسال نیز مراسم تجلیل از 120 فعال فرهنگی مساجد، ائمه جمعه، مدیران برتر کانون ها و مدیران برتر استان از ساعت 15 تا 17 با حضور مسئولان استانی در سالن اداره کل ارشاد استان برگزار خواهد شد.

غرس 1880 نهال به یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری 1880 نهال به یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد  توسط کانون مساجد استان در گلزار شهدا و مراکز فرهنگی استان غرس می شود.

قاسمی اظهار کرد: در حوزه فعالیت های قرانی در استان 12 جشنواره مدهامتان برگزار شد که 1500 نفر در این جشنواره شرکت کردند و نفرات برتر نیز به جشنواره های کشوری راه یافتند و از آنها تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته سوگواره شعر امام سجاد (ع) در یک مرحله به صورت منطقه ای  و در دو مرحله به صورت کشوری برگزار، گفت: 845 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزاری این جشنواره ها نقش مهمی برای آشنایی مردم و جوانان با صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) دارد.

قاسمی عنوان کرد: دوره های مختلف آموزشی ، کتابداری و کارگاه های دیگری شامل هشت دوره کتابداری در سطح شهرستانی و استانی ،100 کارگاه های مشاوره ای و آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد در استان است.

وی گفت: جشنواره کشوری گلدسته های سپید در یاسوج برگزار شد و 1150 اثر در آن حضور داشتند.

قاسمی افزود: به مناسبت دهه فجر در مساجد و کانون ها برنامه های متنوعی اجرا شد که از جمله می توان  به خاطره گویی مبارزان و رزمندگان دوران قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس، بیان دستاوردهای انقلاب توسط مسئولان، سرودهای انقلابی  و جشن های متناسب با دهه فجر اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:جشنواره های دهه کرامت ( میلاد حضرت معصومه (س)  و امام رضا (ع) نیز برنامه های زیادی با حضور پرشورقشرهای مختلف مردم در طول این 10 روز در مساجد و کانون ها و مراکز فرهنگی وابسته به مساجد برگزار شد و سخنرانان راجب به فضایل و سجایای اخلاقی امام رضا و کرامات حضرت معصومه (س) به بیان مطالبی پرداختند.

قاسمی افزود: در ایام تابستان و فصل اوقات فراغت نیز همایشی با عنوان اندیشه های اسمانی با حضور شخصیت های کشوری در مشهد مقدس برگزار شد که نخبه ها و مدیران برتر کانوان ها ی استان در این برنامه شرکت کردند و فعالیت کانون ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: دوره آموزشی نخبه های روستایی و عشایری در 5 دوره کشوری برگزار شد و 2430 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند و 15 دوره اموزشی مدیران کانون ها و ائمه جماعات منطقه ای و استانی برگزار شد که 4723 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:همایش مساجد و جهان اسلام در دو دوره به صورت کشوری برگزار شد  و همه کسانی که فعالیت فرهنگی داستند آثار خود را به نمایش گذاشتند.

قاسمی ابراز داشت: دوره شیوه های نوین تدریس با حضور 234 نفر برگزار شد و کسانی که روش های خاص تدریس را ارایه می کردند مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی با تجلیل از 15 نفر ، جشنواره فیلم و عکس با تجلیل از 20 نفر، برگزاری طرح های قرانی 1441،1442،1451  با شرکت 6 هزار نفر، طرح تفسیر کوتاه مدت در 5 دوره و با شرکت 4500 نفر از دیگر فعالیت های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا