نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. اسفند 1396 - 6:40
باید به انتظار بنشینیم و ببینیم در پایان سال پر چالش 96 آیا بازخواست وزراء به جایی خواهد رسید و یا اینکه استیضاح نامه ها در هیاهوی چهارشنبه سوری آخر سال فراموش خواهد شد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ بیش از دو ماه و اندی از عدم مدیریت در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می گذشت که این سازمان مهم در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در سر درگمی محض بسر می برد. گمانه زنی ها و شایعه شدن گزینه های مختلف برای این پست مدیریتی همچنان دهان به دهان می گشت ولی آنچه این نهاد همچنان با آن روبرو بود همانا نبود یک مدیر بر اریکه این سازمان بود که از عدم وجود آن رنج می برد.

 

روزهای ملال آور برای این نقطه کلیدی در حال گذر بود و ریاست قبلی آن به دلیل نقل مکان به استانداری در سمت معاونت اقتصادی استاندار بیش از پیش دچار سردرگمی گردید تا اینکه خلا این بحران مدیریتی به دست کارمندان و شاغلان در این نهاد به دلیل حقوق های معوقه خود کلید خورد و با فراگیر شدن این قضیه تعلل و سهل انگاری متولیان امر بیش از پیش نمایان گردید.

عدم پرداخت‌ حقوق و مزایای پرسنل از یک طرف و مشخص نشدن رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین دلیل تجمع و تحصن کارکنان این سازمان  از صبح امروز سه شنبه 15اسفندماه جاری - تا لحظه تنظیم خبر  است.

 

20 دی سال جاری جعفر گوهرگانی رئیس سازمان سابق جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان معاون استاندار این استان منصوب شد اما از آن زمان تا کنون  جایگزینی برای وی مشخص نگردید

براساس این خبر برخی از انتصاب سیدمحمد حسینی به عنوان رئیس جدید  سازمان جهاد‌کشاورزی استان  خبر می‌دهند اما تجمع‌کنندگان می گویند هرروز نام فردی تازه برای تصدی این سازمان به ما اعلام می‌شود.

 

کارمندان این اداره از مسئولان استانی و وزارتخانه جهادکشاورزی می‌خواهند هرچه زودتر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب تا مشکلات آنان در آستانه تعطیلات نوروزی حل شود.

 

شاید این بحران چالش برانگیز به روزهای قبل از این اتفاق برمی گردد که تعدادی از کارمندان بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و ادارات تابعه جلوی خزانه معین به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان اعتراض کردند.

این در حالی است که جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ آبان‌ ماه ۹۶ اعلام کرده بود که مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز ملی برای مطالبات پاداش بازنشستگان این نهاد و سایر ادارات تابعه اختصاص یافت، و با تخصیص این مبلغ مطالبات و پاداش تا پایان سال ۹۵ بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد و ادارات تابعه در این استان پرداخت می‌شود. اما امروز تعدادی از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه جلوی ساختمان خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات‌شان تجمع کردند.

 

اسدی یکی از این بازنشستگان در این زمینه می‌گوید؛ بیش از یک سال و ۱۷ ماه از زمان بازنشستگی ماها می‌گذرد و در این مدت امروز و صبح می‌کنند و به هر دستگاهی که مراجعه می‌کنیم ما را به اداره دیگری پاس می‌دهند. وی گفت: ما فقط مطالبات‌مان را می‌خواهیم و نه به دلیل دیگری در اینجا جمع شده‌ایم.

 

این فرد بازنشسته از سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ادامه داد: آقای گوهرگانی اعلام کرده اعتبارات آماده است، اما تا الان مطالبات ما پرداخت نشده است و می‌گویند پول و نقدینگی ندارند.

 

ملک‌فر فرد دیگری از این افراد معترض به عدم پرداخت مطالبات بازنشستگی، اظهار کرد: حدود ۹۰ نفر از سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه بازنشسته شده‌اند که آنها ۱۰ میلیارد تومان از سازمان طلب دارند .وی افزود: هیچ مبلغی از مطالبات ما اعم از مرخصی و پاداش و سنوات بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه پرداخت نشده است.

 

محمود زاده فرد معترض دیگری می‌گوید: اکثر این بازنشستگان جانباز و از خانواده‌های ایثارگر هستند و الان فقط حق‌مان را می‌خواهیم و مسوولان نه حق‌مان را پرداخت می‌کنند و نه فرزندم را سرکار گذاشته‌اند.

 

فرد دیگری گفت: فرزندانم بیکار هستند و از طرفی مسوولان تاکنون برای پرداخت مطالبات‌مان کوتاهی کرده‌اند که انتظار داریم چاره‌ای در این زمینه بیندیشند.

 

به گفته این افراد معترض، هنگامی که به مسوولان خزانه معین استان برای پیگیری مطالبات خودمان مراجعه کردیم، آنها گفته‌اند که تنها برگه‌ای به ما ابلاغ شده اما هیچ پولی نیامده است.

 

بعد از این حادثه بود که خبر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بیش از پیش قوت گرفت و بحران مدیریت کهگیلویه و بویراحمد مضاف بر دلایل دیگری در حوزه وزارت جهاد کشاورزی گردید تا اعلام وصول استیضاح وزیر رنگ و بوی بیشتری بخود گیرد.

طرح درخواست استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضای ۱۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته اعلام وصول شد.

متن طرح استیضاح "محمدرضا اسکندری" وزیر جهاد کشاورزی را به شرح ذیل قرائت کرد:

جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با استناد به مواد 227 و 228 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای سالامی با ذکر موارد ذیل تقاضای استیضاح وزیر محترم جهاد کشاورزی به حضور تقدیم می‌گردد.

1- عدم تحقق سیاست‌ها و راهبردهای کشاورزی

2- محقق نشدن خودکفایی که سه سال قبل ارائه آن را به مجلس تعهد نمودند.

3- عملکرد ناصحیح و ضعیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی

4- عدم توفیق در توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان

5- اعمال سیاست‌های غلط در بستر سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی و رشته‌های مرتبط

6- ناکارآمدی طرح ساماندهی فراورده‌های گوشتی در صنعت مرغ و دامداری‌ها، آبزیان، واردات و قرنطینه که منجر به بی ثباتی در بازارهای داخلی و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها شده است.

7- عدم اجرای کامل تغییر کاربری اراضی که موجب رانت، تخریب اراضی و باغات گردیده است.

8- عدم اجرای قانون بودجه 85 و 86 در خصوص هزینه کرد اعتبارات، تحقیقات و یارانه‌های نهادهای کشاورزی در سایر امور

9- ناتوانی در مبارزه با بیماری‌ها و آفات کشاورزی باغات و آبزیان بیماری لکه سفید و آفت لیمو امانی

10- اهمال ورزی در ارائه و اجرای برنامه مبارزه با خشکسالی که در سال جاری آسیب آن متوجه کشور گردید.

11- نبود مدیریت صحیح و پایین بودن سطح بهره وری صنایع آب بدلیل روش‌های غلط بهره‌برداری، فقدان طرح بهینه‌سازی مصرف و الگوی صحیح کشت، پایین بودن مکانیزاسیون، عدم یکپارچه‌سازی و عدم برنامه‌ریزی در جلوگیری از تبخیر و تعرق

12- عدم توفیق در اجرای ساماندهی، کوچ و اسکان عشایر، توسعه و عمران روستاها، ضعف در توزیع نهاده‌های کشاورزی و خدمات مربوطه

13- بی‌توجهی به تهیه استانداردها در زمینه تاسیسات کشاورزی و زیرساخت‌ها و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای انتقال آب شبکه‌های 3 و 4 و انهار سنتی و قنوات

14- عدم حمایت و تشویق توسعه و ارتقای فناوری ادوات بخش کشاورزی، سیل، دامداری و بی‌توجهی در تامین سوخت مورد نیاز موتور آلات کشاورزی.

 

به هرحال؛ به نظر می رسد که در حالی سال 96 را به پایان می رسانیم که سریال های استیضاح نمایندگان یکی پس از دیگری به صحن علنی مجلس م یآیند که مراحل اعلام وصول آنها هم طی طریق گریده است؛ اکنون باید به امنتظار بنشینیم و ببینیم در این پایان سال پر تنش آیا این بازخواست های وزراء به جایی خواهد رسید و یا اینکه این نامه های درخواستی در چهارشنبه سوری امسال در شعله های  فراموشی خواهد سوخت؟!

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی