نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. فروردين 1397 - 18:36
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري بهمئي خبر داد:
برگزاری جشن نوروزگان در شهرستان بهمئي+زمان و مكان
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري شهرستان بهمئي از برگزاري جشن نوروزگان در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني چهارفصل به نقل از آواي ماغر، رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري شهرستان بهمئي عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار اين پايگاه خبري از برگزاري جشن نوروزگان در شهرستان خبر داد.

مجتبي صلاحي نژاد با تبريك سال نو، گفت:جشن نوروزگان یا نوروزگاه بر اساس یک سنت دیرینه همزمان با آغاز عید نوروز در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود. وي افزود:این جشن  در شهرستان بهمئي به همت اداره ميراث فرهنگي و با مشاركت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان برگزار مي شود.

صلاحي نژاد تصريح كرد: اين جشن بر اساس سنت ديرينه و با هدف ايجاد نشاط و شادي ايام نوروز از برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي در سطح كشوري است.

وي تصريح كرد: در اين جشن با شكوه صنایع دستی بومی و هنرهای سنتي و عشایری مردم شهرستان در نمايشگاهي در كنار مراسم، در معرض ديد مردم قرار مي گيرد.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري شهرستان بهمئي در ادامه گفت: اجرای بازی های محلی ، اجرای موسیقی اصیل لری و ساز و نقاره، پخت و توزیع غذاهای محلی در حاشیه این جشن، از ديگر برنامه هاي ميراث فرهنگي مي باشد.

صلاحي نژاد افزود:معرفی صنایع دستی و توانمندی های عشاير و فراهم كردن زمینه اشتغالزایی هر چه بیشتر  فعالان عرصه صنايع دستي سنتي، از دیگر اهداف برگزاری برنامه نوروزگان است.

وي با بيان اينكه نورزگان با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و انجمن های زیرمجموعه آن و با مشاركت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود، افزود:

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري شهرستان بهمئي در پايان گفت: اين جشن با شكوه با حضور مسئولان اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد،5 فروردين ساعت 15 در منطقه گردشگري پارك جنگلي دو قلعه سربريده بعد از روستاي سيد صفي برگزار مي شود.

انتهاي پيام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا