نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. فروردين 1397 - 11:04
با حضور مسئولان كشوري و منطقه اي و بهمئي هاي خارج از شهرستان صورت گرفت؛
جزئيات چهارمين همايش عمران و توسعه شهرستان بهمئي
همايش عمران و توسعه شهرستان بهمئي براي چهارمين بار با حضور مسئولان كشوري، استاني و منطقه اي و تعدادي از بهمئي هاي خارج از شهرستان، در شهر ليكك برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني چهارفصل به نقل از آواي ماغر؛ چهارمین همایش عمران و توسعه شهرستان بهمئی در سالن تربيت بدني كوثر شهر ليكك برگزار شد.

اين همايش با حضور دکتر وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس، عدل هاشمی پور نماینده شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ در مجلس، عالیپور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب، دکتر قادر آشنا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، گوهرکانی معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، صیدالی، مدیرعامل شرکت نفت گچساران، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش امیدیه، فرمانداران بهمئی و بهبهان، ائمه جمعه بهمئی و جایزان  برگزار شد.

 

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس  شوراي اسلامي در اين همايش ابتدا با اشاره توهین نماینده مردم رباط کریم به قوم لر، گفت: نوروزی بايد هرچه سریعتر تا مجلس تعطیل است عذرخواهی کند و نگذارد کار به مجلس بکشد.

عدل هاشمي پور در ادامه خطاب به معاون استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: آقای گوهرکانی طلسم زمین های منابع ملی شهر لیکک را بشکنید كه انتظار داريم تعیین تکلیف زمین های شهر لیکک از مصوبات همین همايش باشد.

وي  با اشاره به خدمات شرکت نفت به شهرستان بهمئی، گفت:احداث جاده لیکک به جایزان، پرداخت یک میلیارد و دویست میلیون تومان به شهرداری ليكك، پرداخت 9 میلیارد تومان به حوزه ورزش حوزه انتخابیه از عنایات وزارت نفت به بهمئي در سال هاي اخير است.

عدل هاشمی با اشاره به پيگيري قول روز 22 بهمن  مبني بر احداث کارخانه لوله سازی در بهمئی، گفت: هر چند  اما و اگرهای بسیاری به خصوص مشكل تامین زمین و برق برای احداث این کارخانه وجود دارد اما پیگیر جدی احداث این کارخانه هستم .

نماينده مردم بهمئي در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: از معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز قول بكارگيري  چند نفر از جوانان بيكار بهمئي به عنوان نیروهای کارگری 5 دکل حفاری فعال در حوزه نفتي اين شهرستان را گرفتم.

هاشمی پور در پايان سخنان خود با شايعه خواندن الحاق شهرستان بهمئی به استان خوزستان، گفت:  تمام حرف و حديث هاي جديد در خصوص جدايي شهرستان بهمئي از استان كهگيلويه و بويراحمد و الحاق آن به استان خوزستان يك شايعه است، اين كار هرگز رخ نمي دهد، بنده مخالف هستم.

فرماندار بهمئی در ادامه اين نشست با اشاره به آمار بالای بیکاری در اين شهرستان، گفت: شهرستان  بهمئي در حوزه هاي نفت، کشاورزی و گردشگری پتانسيل هاي بالايي دارد اما قبل از شكوفايي اين استعدادها بايد به فكر توسعه زيرساختهاي عمراني در شهرستان باشيم.

حكمت اله سنايي تصريح كرد: برق شهرستان ما کفاف مصرف منازل  را هم نمی كند؛ برق شهرستان بهمئي براي استفاده  در صنایع و در مواقع بحرانی بسیار كم است و شهرستان بارها دچار خاموشی می شود، به لحاظ بودجه ای برق ما مستقل نیست و ایستگاه برق شهرستان سال هاست كه نیمه کاره رها شده است.

سنايي در پايان  با اشاره به كمبود آب در بهمئي خاطرنشان كرد: در زمینه آب مشکل جدی داریم، پيشرفت پروژه آبرساني به شهرستان بهمئي از  سد کوثر سرعت مطلوبی ندارد، باید قبل از شروع بحران آب سد کوثر به شهرستان برسد.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی