نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1397 - 21:28
درست است که فضای مجازی بی در و پیکر است ،اما آیا تمام سیستم های امنیتی ،و پلیس فتا از عهده چند نفر شایعه ساز بر نمی ایند ؟اگر راست می گویند که عده ای را دستگیر کرده اند ،چرا در صدا و سیما نمی آورند و به مردم نشان دهند؟ اگر چادرفروش گران فروشی را دستگیر کرده اند ،چرا به مردم معرفی نمی شود ؟

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل یک زمین لرزه 5 ریشتری کافی بود تا میزان توان مدیریتی،نظارت ، کنترل بحران  و تدبیر مدیران ارشد استان و شهرستان را به محک ازمایش ببرد .

البته این ناتوانی قبل از این در کوچکترین مسائل شهری بروز و نمود داشت و عیان بود .خدا را هزاران بار شاکریم تا در این زلزله تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و گرنه خودمان می دانیم که چه بلایی باید سرمان بیاید .

هیچ اتفاقی نیفتاده ،مسئولینی که هر روز مصاحبه می دهند ،تاکنون نتوانسته اند فقط از عهده چند نفر آدم معدود و معیوب الوجدان در لوای  چادر فروش بر آیند که  میلیون ها تومان از قوت لایموت مردم یاسوج و سی سخت و اطراف را بالا کشیدند و همچنان در شهر جولان می دهند ،آخرین قیمت با بهترین کیفیت و بزرگترین سایز چادر انفرادی بیش از 200 هزارتومان نمی باشد .چرا صاحبی نیست تا در شهر یاسوج این مسئله را مدیریت نماید ؟ مگر صاحبی در شهر نیست که عده ای بلندگو برداشته اند و اعلام می کنند  که زمین لرزه ی دیگری در راه است ؟
 
درست است که فضای مجازی بی در و پیکر است ،اما آیا تمام سیستم های امنیتی ،و پلیس فتا از عهده چند نفر شایعه ساز بر نمی ایند ؟اگر راست می گویند که عده ای را دستگیر کرده اند ،چرا در صدا و سیما نمی آورند و به مردم نشان دهند؟ اگر چادرفروش گران فروشی را دستگیر کرده اند ،چرا به مردم معرفی نمی شود ؟
 
آبروی یک دله دزد مهم است و یا این همه خانواده سرگردان در پارک ها ؟ مسئولین ،آیا فکری برای دانش آموزان  کنکوری مردم را دارید؟ داشته اید ؟ مسئولینی که مرتبا مصاحبه می دهند که چکار می کنیم و برخورد می کنیم ولی نتیجه ای ندارد و مردم نتیجه ای از این مصاحبه ها را دریافت نمی کنند ،در حکم رعد و برق در بحران عمل می کنتد و اوضاع را بحرانی تر . 
 
وضعیت مدارس  شهر یاسوج را کسی خبر دارد ؟ که دانش آموزان بیچاره در میان خوف و رجا چگونه باید درس بخوانند؟
کسی می داند منازل آپارتمانی و آسیب دیده در چه مشکلاتی به سر می برند ؟ سازوکار عریض و طویل برای منازل آسیب دیده ،در چنین شرایطی مردم را بیشتر مضطرب کرده است ؟ اساسا چرا آسیب دیده ها باید کلانتری بروند؟
 
اگرچه بچه های هلال احمر از زمان سقوط هواپیما تاکنون در ماموریت عملیاتی هستند و جای سپاس و خدا قوت دارد ،اما دوتا سئوال وجود دارد ،یکی اون موقع که سفر ریاست جمهوری بود ،چادرهای هلال احمر به احزاب و گروه ها در سطح شهر به وفور به چشم می آمد و هرکس برای استقبال از هیئت دولت به راحتی دریافت کرد و تاجایی که اطلاع داریم بسیاری برنگشتند و البته هم اکنون هم قابل شناسایی هستند.
 
سئوال دوم اینکه اگر چادرها انفرادی تحویل داده نشده ،این همه چادر هلال احمر در کوچه و پس کوچه ها و حیات منازل  از کجا آمده ؟توضیحاتی داده شده ،ولی قانع کننده نیست.
 
مصدومانی  که مراجعه داشتند ،آنچنان که انتظار بود ،شرایط و امکانات برای یک بحران جوابگو نیست و اساسا در شرایط عادی هم ما در تعدادی از مراکز درمانی معضل داریم و داشتیم تا چه رسد به وضعیت غیر عادی .
 
همه می دانند که پیش بینی زمین لرزه هیچ اصول علمی ندارد ،بعد از مصاحبه معاون عمرانی که بلافاصله بعد از آن  زمین لرزه آمد ،البته مصاحبه درست بود و آمدن زمین لرزه هم طبیعی بود ،ولی متاسفانه علی الظاهر دیگر کسی نیست تا فضا را مدیریت نماید  و خلاء اطلاع رسانی دقیق و سریع کاملا مشهوده است .
 
برخورد ها صورت گرفته اگر راست باشد باید علنا به مردم اعلام و ابلاغ و اطلاع رسانی شود ،این نکته مهمی است(معرفی  گران فروشان و شایعه سازان )تاثیر بسیار مهمی در روحیه مردم خواهد داشت .
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی