نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. ارديبهشت 1397 - 13:39
امام جمعه موقت یاسوج گفت: گاهی به چیزی افتخار می کنیم که افتخار نیست مثلا فلان طایفه فلان گروه بهشت ازان کسانی است از هر گروه و طایفه ای که باشند این نسب را کنار بگذاریم روز قیامت از اعمال سوال می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی چهارفصل، آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

امام جمعه یاسوج گفت: مسولان ما ابزار دست امریکا نباشند، اقتدار و عظمت را حفظ کنند با امریکا مقابله کنند و مراکز هسته ای را شروع به کار کنند .

 

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی اولین جمعه از ماه مبارک رمضان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت برخی ماه رمضان روزه دارند و برخی ها در همه عمر صیانت از گناه را دارند هدف این است که انسان بعد از یک ماه گناهان را از خودش بزداید و حالت اخلاص نسبت به خدا را در خود به وجود بیاورد.

وی گفت روزه تنها بر امت پیامبر واجب تشده بلکه بر همه امت واجب بود روزه دار واقعی کسی است که فکر اندیشه دست و پایش روزه دار باشد خداوند بیان کرده روزه روزه دار براب من است و پاداش ان هم با من خواهد بود باید تلاش کنیم در این ماه رضایت خدا و ولی عصر را به دست اوریم.

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به شب قدر گفت ماه رحب شعبان و ماه رمضان که مقدمه خودسازی انسان های والاست که بتوانند با یک امادگی وارد ماه رمضان شوند و بتوانند خودسازی واقعی را کسب کنند و خداوتد فرموده قران را در شب قدر نازل کردیم پس این شب اجر هشتاد و سه سال را برای انسان های معتقد منظور می کند.

وی افزود: در شب قدر حالت روحانی و معنوی داریم که با ایام دیگر فرق دارد و صحنه ای دیگر برای ماست که حالت معنوی به تمام معنا براب فرشتگان است ان لیله القدری که از هزار شب فضیلت بیشتری دارد.

وی با اشاره به ایات لیله القدر خیر من الفشهر گفت: ذهن ما قابلیت هضم این ایه را ندارد در شب قدر سرنوشت و مقدرات یک ساله ما رقم می خورد.

وی گفت: تلاوت قرآن به ماه رمضان منحصر نشود حضور در مساجد منحصر به این ماه نباشد فضیلت ماه رمضان فضیلت دیگری دارد و در میان روزها نیز روز جمعه با فضیلت تر است.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: در شب قدر خود جبرییل و همه فرشتگان به زمین می ایند ملایکه جمع هستند همه مقدرات یک ساله انسان ها را از هر جهت رقم می زنند.

موسوی اعظم گفت: امیرالمومنین می فرمایند: دایره رحمت امام زمان از همه بیشتر و مهربان تر است چرا قلب امام زمان را با چشمان دستان و رفتار خود ناراحت کنیم فضیلت سحرهای رمضان را از دست ندهیم انابه و توبه کنیم.

حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: متاسفانه این لحظات را قدر نمی دانیم خداوند فرموده اوقات سحر جز عمر انسان ها محسوب نمی شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به زنده شدن مرده ها عنوان کرد این مسله معاد است در خصوص زلزله نیز روایت داریم که انسان به خود اید میبینیم چه رعب و وحشتی به وجود امد باید از زلزله قیامت بترسیم.

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: هرکسی اهل معصیت را دوست بدارد خودش نیز گناه کار است و بیراهه می رود انسانی که ارتباطش با انسان های مومن است و دوست دارد این خودش اطاعت از دستورات الهی است تهمت شایعات دروع پردازی زیاد است در این ماه به خود بیاییم کسانی که ابروی افرادی را به خطر بیندازند ظالم هستند.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: گاهی به چیزی افتخار می کنیم که افتخار نیست مثلا فلان طایفه فلان گروه بهشت ازان کسانی است از هر گروه و طایفه ای که باشند این نسب را کنار بگذاریم روز قیامت از اعمال سوال می کنند.

موسوی اعظم گفت: استعمار همیشه دنبال فرقه گرایی در کشورهای اسلامی است وهابیت و بهایت منفور را ایجاد کردند سالهای سال با درگیری مذاهب مردم را سرگرم کردندصعودها در اصل از همان طایفه و گروه است.

وی بیان کرد: قدس قبله اول ماست و بعد ایه تعییر قبله نازل شد، قدس برای ما دارای احترام است می بینیم که هیچ غیرتی هویت و شجاعتی در عرب ها وجود نخواهد داشت و این مسایل را به وجود اوردند.

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: اینها به هیچ مسلمانی رحم نمی کنند و با حملات خود و جواب دندان شکنی که شنیدند تشرهای امریکا را خنثی کردند.

وی در پایان تاکیدکرد: مسولان ما ابزار امریکا نباشند اقتدار و عظمت را حفظ کنند با امریکا مقابله کنند و مراکز هسته ای را شروع به کار کنند .

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی