نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1397 - 9:02
نامه سرگشاده دانشجویان یاسوجی به نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد؛
قرارداد FATF می تواند بلایای بدتری از برجام بر سرمان بیاورد/لزوم مخالفت جدی با این قراداد استعماری
در روزهای اخیر مسئله FATF تحت لوای لوایح چهارگانه باری دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت است، به همین جهت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج در نامه ای سرگشاده خطاب به نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی آورده است

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل در روزهای اخیر مسئله FATF تحت لوای لوایح چهارگانه باری دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت است، به همین جهت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج در نامه ای سرگشاده خطاب به نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی آورده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

همان طور که مستحضرید این روز ها مجلس شورای اسلامی در تکاپوی بررسی و تصویب چهار لایحه موسوم به لوایح چهارگانه می باشد، که علی رغم تلاش دولتمردان برای بی ربط دانستن این لوایح به مسئله FATF، صراحت الزام دولت جمهوری اسلامی به تصویب واجرای  کنوانسیون های پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم در ماده ۳۶ توصیه های FATF مشاهده شده  است.

اصرار مسئولین دولتی ومجلس در تصویب غیر اشکار FATF با وجود اذعان معاون مدیریت  مبارزه با ترورریسم وجرایم مالی در خزانه داری امریکا، مبنی بر ابزار قرار دادن آن برای سخت تر کردن شرایط در ایران، جای بسی تعجب دارد.
عدم بهره گیری از تجارب پیشین و اتخاذ تصمیم معقولانه در تصویب این گونه معاهدات می تواند کشور را به بلایایی به مراتب بدتر از انچه در توافق تاریخی برجام برای ما پیش امد، دچار سازد.

با صرف نظر از تبیین چرایی تمایل مداوم این دولت در پیوستن به کنوانسیون های مشکوک بین المللی و به زعم خود راهی برای حل ارتباطات بانکی و ارزی  علی رغم شکست سنگینی که در برجام متحمل شده ایم، بد نیست یادآوری چندین و چند باره این مهم که آنچه طی سالهای پس از انقلاب همواره در پی تثبیت خود در اذهان عمومی بوده، غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و کشور های اروپایی است.

 کارشناسان خبره مسائل بین المللی با بررسی موشکافانه این لوایح، نتایج خطرناک ناشی از الحاق ایران به این کنوانسیون ها را گوشزد کرده اند، و خاصه عواقب حاصله از تعریف تروریسم در ادبیات کشورهای طرف مقابل و باالاجبار تروریسم تلقی کردن محور مقاومت و تروریستی خواندن اقداماتی چون مقابله با استمار و مقابله با اشغال خارجی.

 

واضح است اگر نمایندگان  محترم نسبت به این موضوع بسیار مهم وسرنوشت ساز در تاریخ کشور حساسیت لازم را به خرج ندهند وبه مقابله با این معاهده نپردازند در اینده نه چندان دور به عنوان خائنان به کشور شناخته می شوند.

لذا از شما نمایندگان محترم استان تقاضا داریم  مخالفت جدی و صریح خود را با این قرارداد استعماری در مجلس اعلام دارید و به روشنگری سایر نمایندگان احتمالی موافق این موضوع اقدام کنید.
امید است توفیق روز افزون برای خدمت به ملت شریف ایران کسب کنید.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی