نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. خرداد 1397 - 9:00
نشست تخصصی کارشناسان و بررسی پیامدهای زیست محیطی پروژه سقاوه با حضور سرمایه گذار و مجری پروژه به میزبانی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  چهارفصل در پی اعتراضات مردمی و جامعه دانشگاهی نسبت به اجرای پروژه پتروشمی سقاوه، به میزبانی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نشست سرمایه‌گذار پتروشیمی بویراحمد دنا با کارشناسان برگزار شد.

در این نشست لهراسب باقری مجری و سرمایه گذار پروژه پتروشیمی سقاوه  به همراه مشاورانشان دکتر کبیری و دکتر قنبری  از سوی پتروشیمی بویراحمد دنا و اسحاق عارفی دانشجویی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، عماد رفیعی کارشناس ارشد پتروشیمی و پالایشگاه، دکتر فیاض و دکتر ذوالفقاری اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج و جمعی از دانشجویان هسته ی علمی دانشجویی   در خصوص مطالعات زیست محیطی اجرای این پتروشیمی به مناظره و بحث و گفت‌و‌گوی کارشناسی نشستند.

 

شهرام مهدوی‌ مطلق رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که به دنبال استیضاح سرمایه‌گذار این پروژه نیستیم بیان داشت: توجه به برخی اعتراضات جامعه دانشگاهی به مسائل زیست محیطی،آمایش سرزمینی و مسائل فنی و تخصصی پیرامون احداث مجتمع پتروشیمی و همچنین تردید در میزان ایجاد اشتغال و آمارهای ضد و نقیض منتشر شده از سوی برخی از مسئولان، بسیج دانشجویی را بر آن داشت تا به منظور شفاف سازی اقدام به برگزاری این نشست نمود.

 

مهدوی مطلق اظهار کرد: البته قبل از سرمایه گذار و مشاورین پروژه باید بخش دولتی، که زمین را واگذار کرده و آمایش سرزمینی را مشخض کرده پاسخگو باشند، اما متاسفانه علی رغم دعوت رسمی  و تعیین مهلت مسئولان مربوطه بنا به هر دلیلی حاضر به پاسخگویی نشدند. و این عدم پاسخگویی بخش دولتی به اعتراضات مردمی و سئوالات جامعه دانشگاهی، خود به تردید هایی منجر شده است .

وی گفت: ما از سرمایه گذاری در استان و خصوصا در بخش صنعتی حمایت می کنیم. و از استقبال، حضور و پاسخگویی سرمایه گذار این پروژه به سئوالات کارشناسی و متخصصان دانشگاهیان صمیمانه تشکر می نماییم.اما بهتر بود مدیران دستگاه های مربوطه در این پروژه حضور پیدا می کردند و جواب می دادند تا ما مجبور نباشیم از سرمایه گذار شخصا دعوت نماییم ،چرا که ماهیت سرمایه گذاری در راستای رشد صنعتی استان  مورد تاکید و حمایت جامعه دانشگاهی است و نوعاً  مطالبه از سرمایه گذار و مجری پروژه با بخش دولتی بسیار متفاوت می باشد .

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: متاسفانه مسائل فنی و کارشناسی پروژه پتروشیمی بویراحمد تحت شعاع حامیان سیاسی و مخالفان سیاسی پروژه قرار گرفته و توجهی به اعتراضات به حق جامعه دانشگاهی و مردمی نمی شود .

مهدوی مطلق با بیان اینکه حامیان سیاسی این پروژه با جنجال رسانه ای و ارائه آمار ضد و نقیض نه تنها کمکی به روند  اجرایی پروژه نمی کنند ،بلکه مانع پیشرفت و باعث ایجاد توقعات انبوه در آینده خواهند شد و مخالفین سیاسی پروژه هم بدون ارائه استنادات محمکه پسند و مباحث تخصصی ،نمی توانند روند اجرا را کند و یا دچار تغییر نمایند.

در این پایان این جلسه 3 ساعته مباحث کارشناسی و فنی و همچنین برخی ابهامات با حضور مشاورین خصوصی پروژه و اساتید و کارشناسان بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه یاسوج مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصله نیز با استقبال و توجه منتقدان و سرمایه گذار پروژه واقع شد.

از آنجا که در اعتراصات مردمی و برخی سئوالات کارشناسی لزوماً باید دستگاه های دولتی جوابگو باشند نه مجری پروژه، نتیجه نهایی این مباحث باید با مشارکت و پاسخگویی بخش های دولتی ذی ربط انجام شود. همچنین بسیج دانشجویی  ضمن تشکر از سرمایه گذار و مجری طرح بواسطه حضور و پاسخگویی در این نشست کارشناسی، لذا تا زمانی مدیران مربوطه و مسئولان ارشد استانی با حضور خود در جمع جامعه دانشگاهی و مردم اقدام به شفاف سازی ننمایند بسیج دانشجویی  در این راستا مجدداً پیگیر بوده انتظار دارد که مسئولان و مدیران دولتی پاسخگوی اعتراض مردم و دانشجویان باشند.

 

همچنین متن کامل مناظره صورت گرفته بین کارشناسان جامعه دانشگاهی و مردمی با کارشناسان شرکت پتروشیمی بویراحمد دنا به زودی منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی