نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. خرداد 1397 - 12:00
امام جمعه کبگیان:امیدواریم با ساخت جوی سنتی در اهتمام مسئولان ذیربط استانی، بعداز سالها به مرحله اجرا دربیاید تا دغدغه نصب پمپاژ وسوخت وسوز آن ذهن کشاورزان منطقه را مخدوش نکند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل باز هم سرگذشت ساخت ناتمام  و کلاف سرگردان جوی سنتی شهر  چیتاب باعث شد تا امام جمعه وشورای شهر امسال هم مجبور به نصب پمپاژ برای آبیاری زمینهای پائین دست چیتاب برای کشت شالیزار شوند.

حجت الاسلام وحدانی فر پس از راه اندازی این پمپاژ گفت: پیگیریهای شورای شهر به خصوص ریاست پرکار و توانای آن آقای موحدی که الحق والانصاف از زندگی خود میگذرد تا به مشکلات مردم رسیدگی کند قابل ستایش است که امیدواریم جواب این زحمات با ساخت جوی سنتی در اهتمام مسئولان ذیربط استانی بعداز سالها در سال آینده به مرحله اجرا دربیاید تا دغدغه نصب پمپاژ وسوخت وسوز آن ذهن کشاورزان منطقه را مخدوش نکند.

علی وحدانی فر بااشاره به پتانسیل بالای بخش کبگیان وشهرچیتاب در زیرساخت های کشاورزی گفت: کبگیان بخشی پرآب دارای زمین های مرغوب کشاورزی است که با توجه به جوانان مستعد  و مردم پرکارش درسایه خدمت دولت و مسئولان میتواند با تزریق اعتبارات، در کانون توجهات بیشتر به قطب مهم کشاورزی استان مبدل شود.

امام جمعه کبگیان تصریح کرد: ایجاد سد آبی بر بند انحرافی فعلی چیتاب هم از هدر رفت سالانه میلیون ها مترمکعب آب جلوگیری می کند و هم در فصول کاشت به راحتی جوابگوی خواسته کشاورزان است و تاثیر ساخت آن کمر بازار مخرب بیکاری دربخش را می شکند.

 

کریمداد موحدی رئیس شورای شهر چیتاب باتشکر از پیگیری های مصرانه و دلسوزانه امام جمعه کبگیان با اشاره به کاشت شالیزارهای تحت پوشش بند انحرافی گفت:بعداز کش و قوس های فراوان در مدیریت آب کشاورزی کبگیان و باتوجه به نیاز مبرم اکثر مردم شهر چیتاب و بخش کبگیان به کاشت برنج مقرر شد آب بند انحرافی چیتاب برای نشأ کاری شلتوک امسال بدون قرعه کشی به روستاهای زیر پوشش این بند(جوزار چم سوخته محمدآباد، بلوط کاروان . . .)تخصیص داده شود.

وی عامل این اقدام را تماس های مکرر مردم چیتاب با امام جمعه و شورای شهر و بنا به احتمال نزاع و درگیری در وسط تابستان در کمبود آب دانست.

موحدی در پایان گفت: باتوجه به کمبود آب ونظم در کاشت، سال آینده آب بند بطور کامل به کشاورزان بالادست شهرچیتاب تخصیص داده خواهد شد وامسال هم برای آبیاری باغات چیتاب و روستای صالحان آب بمدت هفته ای دوبار دربند جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی