نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. تير 1397 - 11:48
مسئول کانون مطالعات زنان بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج از موضع گیری قاطعانه و شجاعانه امام جمعه گچساران نسبت به منع پوشیدن چادر بر روی جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهر گچساران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  چهارفصل مسئول کانون مطالعات زنان بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج طی بیانیه ای از موضع گیری قاطعانه و شجاعانه حجه السلام و المسلمین حاج‌آقا حجازی امام جمعه گچساران نسبت به منع پوشیدن چادر بر روی جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهر گچساران تقدیر و تشکر کرد. در این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام‌جمعه انقلابی گچساران حضرت حجه السلام و المسلمین حاج‌آقا حجازی

سلام علیکم

 

خداوند بزرگ را شاکریم که در این وانفسای زندگی و در میان  مصلحت‌های کاذب ذی‌نفعان انقلابی و انقلابی‌نماهای متأخر، سکوت‌های مرگبار و منفعت محور تعاملات نامیمون ثروت‌ها و قدرت‌ها، هنوز از نعمت سابقون انقلابی و روحانیت مبارز و شجاع برخوردار هستیم

 

بر خود فرض می‌دانیم به‌عنوان فرزندان دانشجوی شما در دانشگاه دولتی یاسوج و در آستانه روز دختر و هفته پر خیر و نور کرامت ،از اتخاذ مواضع شجاعانه جنابعالی در خطبه‌های نماز جمعه و خصوصاً مسئله حجاب و دفاع از حریم عفت عمومی بانوان و دختران محجبه و بالأخص در قضیه برخورد غیرمعقول تعدادی از مراقبین حوزه امتحانی آزمون  استخدامی اخیر آموزش‌وپرورش در گچساران با داوطلبان محجبه ، صرف‌نظر از دلایل و علایل موضوع سپاسگزاری و قدرشناسی می‌نماییم.

 

همان اندازه که هشدارهای دلسوزانه و انقلابی  و معنادار جنابعالی  امیدبخش و قابل سپاس است، سکوت بی‌معنا و مواضع منفعلانه و غیرانقلابی دیگران در این خصوص،مایه‌ بسی تأسف و گله‌مندی شدید است.

 

عنایت به اشراف به برخی مشکلات موجود در حوزه‌های امتحانی بخش بانوان و سوءاستفاده‌های که همواره از این قضیه وجود دارد، اینکه چندین سال متوالی است از برخی بلندگوهای  آزمون‌های متعدد اعم از  کنکور و آزمون‌های استخدامی و... در استانی که تمام حیاتش به عفاف و حجاب و چادرش گره‌خورده است، به داوطلبین دختر و خانم‌ها اعلام  می‌شود داشتن چادر به‌منزله تقلب محسوب می‌شود، خود به‌تنهایی توهین بزرگی به تمام آموزه‌های دینی است که  نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت .

 

اگر این جمله ((همراه داشتن چادر به‌منزله تقلب)) ابلاغی است باید از طرف دادستان عمومی و انقلاب مورد شکایت و پیگرد قانونی قرار گیرد و اگر (من‌درآوردی) مجریان است که باید برخورد لازم انجام شود .

 

ضعف تدبیر مجریان در  اجرای قانون آزمون‌ها به هر نحو نباید بهانه ای برای جریان سازی علیه حجاب و چادر شود .آنان که این اندازه نگران تقلب در لوای چادر هستند، چه استانی و چه کشوری نگران استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه و پذیرش و گزینش‌های رابطه‌ای به بهانه‌ چنین  آزمون‌های استخدامی باشند و ما نگران این‌طرف قصه هستیم.

 

علی ایحال ،از مجریان این آزمون و نهادهای نظارتی و مسئول خواهان اطلاع‌رسانی دقیق موضوع و پاسخگویی مسئولانه هستیم، در غیر این صورت ازآنجاکه احتمال می‌دهیم شاکیان موضوع از واهمه تأثیرگذاری شکایت درنتیجه آزمون صرف‌نظر نمایند ،حق خود می‌دانیم تا رسماً و کتباً در مراجع ذی‌صلاح خصوصاً دادستانی پیگیر حقوقی موضوع باشیم.

 

کانون مطالعات زنان دانشگاه یاسوج

بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی