نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1397 - 11:08
دولت ایتالیا برای حمایت از خانواده و تشویق مردم به بچه دار شدن، به آن دسته از زوج هایی که در انتظار فرزند سوم باشند، یک قطعه زمین کشاورزی می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از دانا؛ در برنامه بودجه جدید دولت ایتالیا، یک تبصره برای اعطای یک قطعه زمین کشاورزی به زوج هایی که در انتظار فرزند سوم هستند، گنجانده است. این تبصره مربوط به دخالت های دولتی برای ترویج توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق کشاورزی و رشد جمعیتی از طریق حمایت از خانواده می شود.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، ۵۰ درصد از این زمین ها مربوط به زمین های کشاورزی دولتی می شود که برای اهداف دیگر نهادها بدون استفاده مانده اند و ۵۰ درصد دیگر نیز زمین های متروکه در جنوب ایتالیا است که استفاده از آن به مدت ۲۰ سال به خانواده هایی اعطا شود که فرزند سوم آنها در سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ متولد خواهد شد. 

آن دسته از خانواده هایی که به این طرح می پیوندند، می توانند یک وام مسکن تا ۲۰۰ هزار یورو برای ۲۰ سال و بدون بهره درخواست کنند تا بتوانند نخستین خانه خود را در مجاورت زمین اعطا شده، خریداری کنند.

بر اساس این گزارش، جمعیت ایتالیا سیری نزولی را طی می کند و با روند کنونی تا ۱۰۰ سال آینده ۴۴ میلیون نفر کاهش پیدا کرده و به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید. 

"متئو ریتوزلی" از موسسه "لومزا" به تازگی هشدار داد که " جمعیت ایتالیا با روند کنونی تا ۲۰ سال آینده ۸ میلیون نفر کاهش پیدا خواهد کرد و نیاز به اقدامی جهت حمایت از خانواده و زاد و ولد برای تغییر این روند است". 

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز در گزارشی با تاکید بر اینکه زاد و ولد در این کشور به طور بی سابقه ای کاهش یافته است، از افزایش جمعیت سالمندان خبر داد و افزود: فقط ۱۳.۴ درصد جمعیت ایتالیا کمتر از ۱۵ سال سن دارد در حالی که بیش از ۶۴ درصد جمعیت این کشور در رده های سنی از ۱۵ تا ۶۴ سال است و ۲۲.۶ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال سن دارد. شمار سالمندان ۸۰ سال به بالا نیز به ۷ درصد می رسد. ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر عمرشان از یکصد سال گذشته و جالب اینکه یک هزار نفر به ۱۰۵ سال رسیده و ۲۰ نفر نیز بالای ۱۱۰ سال سن دارند. 

بر اساس اعلام ایستات شمار افراد متاهل نیز به شدت کاهش یافته است. آمار جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله نشان می دهد که در قبال کاهش ۳۰۹ هزار نفری جمعیت، شمار افراد متاهل نیز ۳ میلیون و ۸۴۳ هزار نفر کاهش یافت و در عوض به جمعیت مجردها و طلاق گرفته ها اضافه شد. 

کاهش زاد و ولد در ایتالیا برای سومین سال پیاپی ادامه یافته و شمار نوزادان در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۵۸ هزار نفر رسید که از این تعداد ۶۸ هزار نفر از والدین خارجی هستند. 

ایستات با یادآوری اینکه در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۶ هزار نوزاد کمتر از سال ۲۰۱۶ متولد شدند، ادامه داد: از سال ۲۰۱۵ میلادی شمار تولد نوزادان در ایتالیا به زیر ۵۰۰ هزار نفر در سال کاهش یافت. در سال ۲۰۱۷ درمجموع ۴۵۸ هزار و ۱۵۱ نوزاد متولد شدند که یک رکورد جدید از زمان وحدت ایتالیا محسوب می شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۲۰ هزار نوزاد کمتر از ۹ سال اخیر متولد شدند. کاهش شمار زاد و ولد در ایتالیا که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد همچنان ادامه دارد. 

در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی جمعیت ایتالیا ۱۰۵ هزار و ۴۷۲ نفر کاهش پیدا کرد و به ۶۰ میلیون و ۴۸۴ هزار نفر رسید که از این تعداد ۵ میلیون نفر ( ۸.۵ درصد جمعیت ) مهاجران خارجی هستند.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا