نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آبان 1397 - 12:50
علیرضا زاکانی: آمریکا اکنون بی اعتبار ترین کشور در اذهان دولت ها و حتی برخی دوستانش است، امروز آمریکا نمی تواند حداقل اراده خودش را به ما تحمیل کند، ما گفتیم انتقاممان را از اسرائیل می گیریم و انتقام گرفتیم و آمریکا جرات نکرد در مقابل ما قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان 13 آبان در یاسوج گفت: امروز روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است سالروز تبعید امام و سالروز شهادت دانش آموزان است امروز روز جلوه گری حمایت از مظلومان جهان و روز مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا است.

علیرضا زاکانی بیان کرد: امام فرمودند ما آمریکا را له می کنیم داستان ما و آمریکا داستان بسیار شنیدنی است قبل از انقلاب اسلامی ما ملتی محروم بودیم، آمریکا خود را قیم ما می دانست و انواع جنایت ها را انجام داد که یکی از آن ها  ۱۶ آذر سال ۳۲ است، ما ملتی محروم و مظلوم و بدون از دسترسی به حقمان بودیم و دیگران سرنوشت ما را تعیین می کردند، امام آمد و با شکستن استبداد داخلی، استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت مادی و معنوی را برای ما وعده داد و با شکستن حصارها افق جدیدی را ایجاد کرد.

 

وی افزود: جنایتکارانی که از رژیم پهلوی حمایت می کردند در همه چیز با هم اختلاف داشتند اما در مخالفت با انقلاب اسلامی توافق داشتند آمریکا تا آخرین لحظه ایستاد توطئه کرد اما ملت ایران بعد از انقلاب با کرامت با آمریکا برخورد کرد.

زاکانی ادامه داد:  امریکاییها در مقابل انواع توطئه ها را در سفارت ایجاد می کرد، آمریکا به دنبال سرنگون کردن انقلاب اسلامی بود، باز هم ملت ایران با صبر و حوصله با آمریکا برخورد کرد، تجزیه طلبی هایی که در کشور انجام شد هزینه های سنگینی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد، ملت تازه ایجاد شده در مقابل یک کشور توطئه گر قرار داشت ما با کرامت با آمریکایی ها برخورد کردیم اما آنها انواع توطئه ها را ایجاد کردند تا جایی که توطئه آنها در سال ۵۸ به دست دانشجویان گره گشایی شد و لانه جاسوسی آن ها فتح شد، امام خمینی (ره) نیز با حمایت از دانشجویان، انقلابی بزرگ تر از انقلاب اسلامی را خلق کرد و قدرت هیمنه  آمریکا شکست خورد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بعد از انقلاب با آن ها با کرامت برخورد کردیم، آنها جاسوسی کردند، جنایت کردند و شرایط را سخت کردند تا به دست دانشجویان این انقلاب دوم خلق شد، داستان ادامه داشت، پیرو امام بودیم، پیام صلح برای همه جهان داشتیم، اما آمریکا تاب دیدن این ملت و جریان انقلابی را نداشت و توطئه هایش را ادامه داد در مقابل انقلاب اسلامی ایران و حرکت دانشجویان و حمایت مردم و امام هیمنه اش شکست و این بزرگترین ضربه به آمریکا بود.

وی افزود: آمریکا در هشت دوره تقابلی قرار گرفت و در این هشت دوره شکست خورد ۱۰ سال تحریم های سخت بود،آمریکا نمی توانست حریف این کشور شود، جنگ نرم را آغاز کرد، داشته های ملت و توان مندی های ملت را هدف گرفت که از سال ۶۷ آغاز شده است ما تلفات دادیم اما آمریکایی ها به مقصود خود نرسیدند و مردم امروز جمع می شوند و ندای مرگ بر آمریکا می دهند.

زاکانی ادامه داد: در دهه ۷۰ اختلاف بین مسئولان را هدف قرار داد باز هم موفق نشد، در دهه ۸۰ در مقابل هم قرار دادن مردم را در کشور دنبال کرد و موفق نشد، بعد از آن تحریم مالی و پولی را هدف داد اما باز هم نتوانست موفقیت آنچنانی ایجاد کند، مرحله بعد نفوذ را آغاز کرد موفق نشد در مرحله بعد جنگ امنیتی تمام عیار را تحمیل کرد، امروز در هشتمین مرحله کاری خودش تحریم ها را در دستور قرار داده است اما آمریکا در این مرحله نیز شکست خواهد خورد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا شکستش مشخص شده است تا ملت ایران با هم باشد، تا سه قوه در کنار هم در خدمت ملت و تبعیت از رهبر باشد و تا زمانی وحدت ملی داریم آمریکا شکست خورده است، ما همه چیز به دنبال ایستادگی در مقابل آمریکا داریم، امروز آمریکا میخواست تحریم نفتی ایجاد کند و به کشورهای هشت گانه اجاره خرید ندهد، مگر ما به چند کشور نفت می فروشیم این تحریم  ها تو خالی و از پیش شکست خورده است.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد: در توافق ژنو ۱۰۰ میلیون بشکه صادر می شد آنها نمی توانند کشور ما را تحریم کنند و در مقابل خودشان به زانو بکشند، ایستادگی ملت ایران شرایط را برای سایر ملت ها آشکار کرده است، آنها مسیر مصالحه را پیش گرفتند، مسیر تحریم ها شکست خوره بود، آنچه که امروز دنبال می کند تبلیغاتی بیش نیست.

 

زاکانی بیان کرد:امروز آمریکا که ادعای رهبری کل جهان را داشت و در سال ۷۰ اعلام کرد نظم نوین جهانی و گفت دهکده ای به کدخدایی آمریکا هست، ۱۰ سال تلاش کردند جهان را در خدمت خودشان قرار دهند اما ۳ ماه بعد شوروی فروپاشید، تنها رهبر و تنها ملتی  که در مقابل آمریکا ایستاد ایران اسلامی بود این ایستادگی اثرش را در منطقه گذاشت، زمانی که همه کشورها به آمریکا برای حمله به افغانستان کمک کردند، ایران در مقابل آن ها ایستاد.

 

وی افزود: ملت ایران یک راه سومی را برای جهان گشود است، جنگ ۳۳ روزه در لبنان و کشاندن ذلت بار اسرائیل به قبول صلح شرایط را تغییر داد، حزب الله سختی کشید اما ایستادگی کرد و پیروز شد، بعد از آن به غزه حمله کرد اما نتوانست حتی بخش کوچکی از سرزمین قهرمانان را فتح کند، ایران با افتخار از لبنان و فلسطین حمایت کرد و آمریکا با ذلت از اسرائل حمایت کرد و شکست خورد‌.

زاکانی ادامه داد: آمریکا با همه داشته های خودش حرکتی را آغاز کرد و سال ۲۰۰۱ میلادی نوشت می خواهد اساس شرقی برود و مسلمانان را در کنار هم قرار دهد و باز به دست مردم توانمند ظرف ۵ سال شکست خورد.

وی تصریح کرد: در این ۴۰ سال هر جا بر ارزش های خود ایستادیم و از مقام معظم  رهبری تبعیت کردیم و هر جا حمایت مردم را داشتیم پیروز شدیم، این مشکلات موجود به دلیل دوری از این اصول بود.

زاکانی تاکید کرد: آمریکا اکنون بی اعتبار ترین کشور در اذهان دولت ها و حتی برخی دوستانش است، امروز آمریکا نمی تواند حداقل اراده خودش را به ما تحمیل کند، ما گفتیم انتقاممان را از اسرائیل می گیریم و انتقام گرفتیم و آمریکا جرات نکرد در مقابل ما قرار بگیرد.

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار کرد: آمریکا د منطقه جایی را ندارد، اگر الاحوازیه جنایت می کند پاسخش را می دهیم و آمریکا جرات ایستادگی ندارد آمریکا امروز امریکای گذشته نیست،
آینده از آن ماست ما نسبت به ۴۰ سال قبل و سطح جهانی افق ها را طی کردیم، در سطح منطقه ای حرف اول را می زنیم بدون ایران هیج تضمینی گرفته نمی شود ور داخل کشور پیشرفت های بی نظیری را اشته ایم.

 

وی گفت:  وضعیت ما قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل نیست توان مندی های زیادی داریم  افق روشنی پیش روی ماست البته مشکلاتی نیز داریم که به لطف  خدا و حرکت مجاهدان مردم و تلاش مسولان حل می شود و فروپاشی آمریکا روز به روز شدت پیدا می کند.

زاکانی عنوان کرد: ما نیز در بداخل باید به سمت انسجام سازندگی و پیشرفت مادی و معنوی کشور  بیفزایم در چهل سال هر کجا به ریسمان خدا چنگ زدیم هر کجا تبعیت از رهبری را پیشه کردیم هر کجا خدمت به مردم و تکیه  بر مردم را اصل دانستیم  و  هر کجا نخبه گان را محور تحولات قرار دادیم خداوند نصرتش را شامل حال ما کرد.

 زاکانی عنوان کرد: نه ما ایران ۴۰ سال قبل هستیم و نه آمریکا آمریکا ۴۰ سال قبل است وظیفه داریم  ریسمان الهی چنگ بزنیم مکتب امام را محور تحولات قرر دهیم  وظیفه داریم تبعیت از رهبری را یک اصل و یک واجب الهی برای خودمان بدانیم و در تحقق مردم سالاری دینی خدمت به مردم فداکارانه حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: مسله اقتصاد که مسله سختی به نظر می رسد با همت مسولان و ملت قابل حل است و این آن گردنه ای است که از آن عبور کنیم دنیا خواهد فهمید آمریکا امیدش را از کارکردهای  سلاح های سخت و نرمش را از دست می دهد خدمت به مردم را اصل بدانیم باید شفافیت پیشه کرد مردم باید بدانند باید حق انتخاب به معنای درست داشته باشند مردم باید حق مشارکت داشته باشند مردم حق نظارت و بازخواست دارند.

زاکانی ادامه داد: تحقق مردم سالاری دینی را باید در اولویت قرار دهیم  وظیفه دولت این است که حرکت خودش را از چشم دوختن به خارج از کشور با تجربه برجام با تکیه بر توانمندی های مردم کشور و قرار دادن شایته ها در محور نحولات و حمایت از آنها عبور از سختی ها را تسریع کنند و همه هم باید از دولت جهت خدمت به مردم از دولت حمایت کنند.

وی گفت: مجلس با تشدید نظارت و دقت های لازم وظیفه اساسی خودش را باید انجام دهد مجلس باید در راس امور باشد تا  در مسولیت های بزرگ بتواند زمینه توسعه خدمت به مردم را ایجاد کند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی   افزود: قوه قضائیه با  برخورد قاطع با فساد و دانه درشت ها مسیر رسیدگی به اموال  باد آورده را تسهیل کند و کاری کند هم مردم شاد شوند و این شادی زمینه تحویل در کشور را ایجاد کند.

زاکانی در پایان گفت: باید به داخل کشور برگردیم و همت کنیم و  بدانیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این روحیه سلحشوری این استان این حضور یک پیام دارد و اینکه باید با هم باشیم در محور  ولایت سیلی به آمریکا بزنیم و  زمینه مستحکم مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آمریکا را فراهم کنیم.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی