نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1397 - 18:10
شهربازی یاسوج که روزگاری محل شادی و نشاط بود امروزه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی به شهر ارواح تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهربازی به فضایی اطلاق می شود که مجموعه ای از دستگاه های سرگرمی به منظور فراهم کردن اوقات تفریح را برای گروه زیادی از مردم به طور هم زمان و در کنار هم فراهم می کند.

 

پدیده شهرنشینی که در سال های اخیر شاهد رشد و گسترش آن در جهان و ایران بوده ایم، باعث تغییر در نوع تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهرنشینان شده به طوری که مردم در گذشته برای گذراندن اوقات تفریح و فراغت خود به باغ ها و زمین های کشاورزی خود پناه می بردند ولی امروزه باغ ها جای خود را به پارک ها، بوستان ها و شهربازی ها داده اند.

 

شهربازی ها که در داخل پارک ها و بوستان ها ساخته می شوند محل مناسبی برای تفریح تمامی گروه سنی از کودک تا بزرگسال است، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک شهربازی بوده که آن هم  به ویرانی از آهن آلات تبدیل شده است.

 

شهربازی یاسوج  در سال 92 و با اعلام شهردار وقت محمدعلی جاوید به دلیل غیر استاندارد بودن وسایل برای همیشه برچیده شد و این پایانی تلخ برای شهربازی یاسوج بود که فقط چند سال از ساخت آن می گذشت.

 

 

این موضوع قضیه تکراری و تلخی را باز گو می کند غیر استاندارد بودن وسایل یعنی هدر رفت هزینه زمان و مکان و این یک قصه نانوشته در کشور ما بوده که این بار نوبت به شهر یاسوج و شهربازی آن رسیده است تا به دلیل غیر استاندارد بودن بعد از چند سال از ساخت آن برای همیشه برچیده شده و فقط نمایی از وسایل خرابه بجای مانده از ان برای همشهریان باقی بماند.

 

کاش می شد آروز کرد این اخرین باری باشد که اینچنین بی توجهی به رعایت استاندارد باعث نابودی یکی از مکان های تفریحی و سرگرمی مردم می شود اما چه می توان کرد که شهر بازی یاسوج نه اولین مکان است که به دلیل غیر استاندارد بودن برچیده می شود و نه آخرین مکان و این داستان همچنان ادامه دارد.

تصاویر بیشتر را در زیر مشاهده نمایید؛

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی