نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مرداد 1398 - 17:28
جانشین سپاه فتح استان گفت: دیگر زمان آن به سر رسیده است که در فضای مجازی پدافندی عمل کنیم بلکه اکنون زمان عمل آفندی است و نوک پیکان مبارزه ما در این آوردگاه حرکت میدانی هجومی است چرا که دشمن باورهای ما را هدف قرار داده است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از خبرلنده اولین همایش فعالین فضای مجازی شهرستان لنده با حضور جانشین سپاه فتح استان در حسینیه ثارالله لنده برگزار شد.

 

محمود محمدی مسئول شبکه فعالین فضای مجازی استان در این همایش با اشاره به اهمیت و نقش فضای مجازی در زندگی روزمره ما گفت: حضور اقشار مختلف در حوزه فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی باعث الگو پذیری دو چندان در سبک زندگی شده است، همان چیزی که می‌تواند به عنوان یک قیچی دو لبه بکار برده شود.

وی افزود: اگر در دایره توسعه گرای فضای مجازی نقطه بن بست باشیم شکست خورده ایم، امروز ماهیت های حقیقی ما در گرداگرد فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی مفقود شده است که تنها راه مقابله با این تهدیدات افزایش سطح سواد رسانه مردم و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در این زمینه است.

این فعال فضای مجازی استان تصریح کرد: رکن تولید محتوا، به عنوان قلب فعالیت محوری فضای مجازی همواره تعیین کننده معادلات این حوزه است، گاهی انتشار برخی تصاویر نامناسب در فضای مجازی باعث شده است تا نوعی بداخلاقی در فضای جامعه حاکم شود که حضور نیروهای جوان و انقلابی در این عرصه باعث شده است تا این فضا به یک محیط متعادل تر تبدیل شود که امیدواریم در ادامه شاهد حضور بیش از پیش جوانان به خصوص جوانان انقلابی در این عرصه مهم باشیم که قطعا این حضور پیروزمندانه است.

 

محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: تاثیرگذاری نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی باعث شده است که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خنثی شود و هژمونی تاریخی منافقین در این شبکه بیش از پیش متزلزل شود.

وی در ادامه گفت: اگر برنامه همراهی با کودکان، بعنوان یکی از اثرگذارترین راهکار مقابله با تهاجمات مجازی نباشد، همین حضور بیش از حد فرندان در فضای مجازی به خصوص بازی های رایانه ای باعث خواهدشد که فرزندان به حال خود رها شوند و آرام آرام معتاد بازی و اینترنت شوند.

این فعال فضای مجازی گفت: در یک پلتفرم معروف شبکه های اجتماعی آمارها نشان میدهد قریب به ۶۲ درصد مخاطبان این شبکه را جوانان به خصوص افراد زیر 18سال تشکیل میدهند که این میزان حضور جوانان و نوجوانان در این شبکه نشان دهنده برخی اشکالات در بین خانواده ها و جامعه می شود.

وی اظهارکرد: در بسیاری از حوادث مهم کشور به خصوص در جریان برخی ناآرامی ها، میزان دسترسی مدیران کانال ها به ناگاه چندین برابر می شود که نشان دهنده برخی مشکلات در حوزه های فنی این شبکه هاست که در همکاری با برخی سرویس های جاسوسی هستند.

این فعال فضای مجازی اظهار کرد: وقتی یک مدیر در تلگرام به راحتی دسترسی به تمام اطلاعات چندین میلیون نفر در این شبکه دارد، یعنی بدون هیچ گونه مجوز قانونی دسترسی به یک بانک کامل اطلاعاتی برای هرگونه بهره برداری اطلاعاتی دارد، در کجای دنیا چنین مواردی به وضوح مشاهده میشود؟

 

محمدی ادامه داد: چرا همزمان با برخی نا آرامی ها چنین حوادثی رخ می دهد؟ چرا در هیچ شبکه ای ارتباط یک طرفه وجود نداشت ولی با ورود یک شبکه اجتماعی در مخاطب در ایران کانال ها بوجود آمد؟ در کدامیک از شبکه های اجتماعی تا قبل از این ارتباطات یک طرفه معنا داشت؟

این فعال مجازی گفت: چرا شبکه های ایمیلی در جهان این همه مخاطب دارند ولی در ایران این حجم از افراد در شبکه های اجتماعی حضور داریم اما شبکه های ایمیلی که نوعی ارتباط یک طرفه هستند تقریبا بجز در جوامع دانشگاهی ما منسوخ شده است؟ و به جای اینکه تاثیر گذار باشیم تاثیر پذیر هستیم.

مسئول مجمع فعالان فضای مجازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز شاهد عدد بسیار زیادی از حضور مخاطبان در شبکه های اجتماعی هستیم که چندان در حوزه تولید محتوا فعالیت ندارند ولی اگر بتوانیم تولیدات خوب و قوی داشته باشیم می توانیم مخاطبان زیادی در کانال های خود نگهداریم.

وی اظهارکرد: آمارهای غیررسمی زیادی در استان وجود دارد که میانگین حضور بانوان در شبکه های اجتماعی با بیش از ۴ ساعت در روز تخمین زده اند که طی یک برآورد غیر رسمی این میزان حضور برای دانش آموزان هم استانی در شبکه های اجتماعی در تابستان گاها به ۶ ساعت در روز میرسد.

 این فعال فضای مجازی گفت:اگر منافقین در آلبانی جنبش پیرمردان مجازی را به راه انداختید جوانان ما بیدارتر از همیشه شما را به زیر می کشند.

محمدی ادامه داد: عرصه مبارزه ما در یک میدان نامتقارن مثبت طراحی شده است، میدانی که نامتقارن است و در اختیار ما نیست اما میتوانیم با کارکرد های علمی و موثر تأثیرگذاری مثبت داشته باشیم، چیزی که در همین شبکه فعالین مجازی ما بخصوص در شبکه شمسا از یکسال با برنامه ریزی دقیق در راس مجموعه، منافقین و مخالفین را به نفس تنگی انداخته ایم.
 

 
 

در ادامه نیز سرگرد پاسدار اسفندیار مختاری با اشاره به بحث مهم فضای مجازی گفت: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است که مهمترین تاکید مقام معظم رهبری را بخواهیم بررسی کنیم با چنین رویدادی است .

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری در این حوزه تاکید فراوان دارند باید در این فضا به فرصت های پیش رو کمک کنیم و تهدیدات را خنثی کنیم که هم می توانیم کار آفندی  و هم پدافندی انجام دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: امروز وظیفه ما در این عرصه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری چندین برابر شده است.

وی اظهارکرد: حضور فعال جوانان در عرصه های مجازی در جهت تقویت جبهه انقلاب اسلامی می تواند نقش موثری در تبین ارزش ها و آرمان های انقلاب داشته باشد که این حضور باید سازماندهی شود.

در ادامه نیز جانشین سپاه فتح استان با اشاره به ظرفیت های ارزشمند بسیج در حوزه فضای مجازی گفت: دامنه کینه توزی دشمنان برعلیه ما قبل و بعد از انقلاب با ترورها، جنگ، تحریم و تهدیدات مختلف در حوزه های گوناگون اعم از فضای مجازی همراه بوده است و هیچ گاه کینه توزی این سفاکان بد دل علیه ما کم نشده است بلکه بیشتر هم شده است.

سرهنگ جهانگیر انصاری بیان کرد: غبارهای کینه ای که به مثابه دودی غلیظ بر جسم و روح سعی میکنند حاکم شوند و از پس آن روحیه انقلابی ما را به انفعالی تبدیل کنند، اگر بصیرت و علم نداشته باشیم در این فضای غبار آلود فضای مجازی قطعا شکست خواهیم خورد.

وی افزود: دیگر زمان آن به سر رسیده است که در فضای مجازی پدافندی عمل کنیم بلکه اکنون زمان عمل آفندی است و نوک پیکان مبارزه ما در این آوردگاه حرکت میدانی هجومی است چرا که دشمن باورهای ما را هدف قرار داده است .

انصاری گفت: امروز دشمن فنداسیون زندگی ما را هدف تیرهای زهرآگین خود قرار داده است، از کودکان گرفته تا نونهالان و نوجوانان و همچنین تا سالخوردگان؛ از سالیان قبل برای ما برنامه ریزی های کلان دارد که باید در این حوزه نسبت به تربیت نیروهای مقتدر در فضای مجازی حرکتی دو چندان کنیم.

جانشین سپاه فتح گفت: اگر می بینید دشمن جرات نگاه به این کشور را ندارد نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار نظامی ما در منطقه و صلابت انقلاب در برخورد قاطع با هرگونه تهدیدات سخت و نرم است.

وی اظهارکرد: اگر همین احساس مسئولیت و تکلیف نبود و در این فضا ها نبودیم اکنون قافیه را باخته بودیم و میدان را تحویل داده بودیم و در سنگر ایمان و فضای مجازی باید مقتدرانه حضور داشته باشیم و در راه توسعه ارزش های مان با صلابت و صحت و دقت پیش رونده باشیم.

انصاری در ادامه گفت: اگر یک لحظه در فضای مجازی خواب رفتیم بدون شک دشمن نفوذ خواهد کرد و زیر چکه های آنان له خواهیم شد و آنها انتقام چهل سال گذشته را خواهند گرفت، چهل سالی که بجز اقتدار و پیشرفت برای ما و ذلت و حقارت برای آنها چیز دیگری نداشت.

این فرمانده نظامی گفت: اگر یک لحظه در فضای مجازی خواب باشیم دشمن نفوذ خود را با طراحی های گوناگون پررنگ خواهد کرد و این نفوذ را چنان قوی می کند که باور و اعتقادات ما را زمین می زند.

وی افزود: در همین جبهه پشتیبانی مقاومت در سوریه به عینه شاهد بودیم که نیروهای مقاومت ما در برابر هشتاد کشور دنیا ایستاده اند و طعم شیرین پیروزی را در شکست داعش به جهان خوراندند و به جهانیان ثابت کردند که مقتدر ترین نیرو در برابر دشمنان هستیم.

جانشین سپاه فتح تصریح کرد: امروز استکبارجهانی باتوجه به عمق نفوذ ما در شکست معادلات آنان در منطقه در مقابل جبهه مقاومت و انقلاب ما زانو زده است و این بار نیز در کمتر از یک هفته کشتی های آنان توسط فرزندان شما در سپاه توقیف شد و باز هم هیمنه پوشالی آنان درهم کوبیده شد، جوانان انقلابی که تاخیر در اجرای امر ولی شان را جایز نشمردند.

وی در ادامه تاکیدکرد: وقتی دشمنان ما همیشه از گزینه های نظامی روی میز صحبت می کردند و وقتی اقتدار دفاعی ما را به عینه مشاهده کردند در مقابل هیمنه مقتدر ما زانو زدند و این را وقتی کشتی نظامی امریکایی ها را بچه های سپاه گرفتند و تصاویر آن منتشر شد، جهانیان این اقتدار را به عینه مشاهده کردند و دیدند هیمنه استکبار به خاک رسید.

وی اظهارکرد: امروز دشمنان ما به خوبی فهمیدند که اگرکوچکترین تعرضی به مرز های کنند آن را در کمترین زمان ممکن پاسخ دادیم که در مقابل ما زانو زدند و این سیلی های پی در پی ما باعث دردمندی آنان شد، اما همین دشمن بیکار هم ننشسته است و هم اکنون با بیش از ۱۰۵ ماهواره در حال کار برای قبح زدایی و تضعیف اعتقادات ماست و در حال برنامه سازی و تولید محتوای مخرب هستند که با این همه کینه توزی ها ماموریت شما بسیجیان دشوارتر از گذشته است.

وی افزود: در فضای حقیقی یک فرمانده تنها یک فضا و میدان را هدایت و رهبری می کند ولی در فضای مجازی یک فرد می تواند فرماندهی یک لشکر را به عهده بگیرد و چنان در میدان کارزار خوب عمل کند که آثار آن باعث پیدایش نتایج خیلی خوب برای نیروهای خود شود.

انصاری گفت؛ دشمن غیرت، مردانگی و ماهیت ما را در فضای مجازی هدف قرار گرفته است و اگر برنامه ریزی درستی و قوی نداشته باشیم در این عرصه شکست خواهیم خورد ولی غافل از اینکه ما دارای سرمایه های جوانی هستیم که هوشمندانه در این عرصه در حال کار و تلاش هستند.

وی افزود:جنگ در فضای مجازی جنگ باورها و اعتقادات است واما اگر موضع متقابل نگیریم شکست خواهیم خورد و باید آفندی عمل کرد و بنا به فرمایش امام خامنه ای(مدظله العالی) دشمن را راند و تاراند.

انصاری گفت: اعتقاد داریم با عمل به وصایای شهدا است که می توانیم در مقابل توطئه های دشمن در فضای مجازی ایستاد و از انحراف اعتقادی جوانان در این عرصه جلوگیری کرد.

 

جانشین سپاه فتح گفت: با باور پذیری می توان در حوزه فضای واقعی کارستان کرد، که نیازمند حضور فعال اساتید دانشگاه و مدیران مدارس و معلمان است که باید بصیرت افرین باشند و توان شان را هم افزا کنند.

وی اظهارکرد: امروز خط مقدم ما مهدهای کودک،مدارس و دانشگاه است که باید با دقت ودرایت وبصیرت  در این فضا مدیریت کنیم و نسلی آگاه و هوشیار تربیت کرد تا طلایه دار عرصه مبارزه با کفر و استبداد شوند.

 

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

---
 
 
 
 
 
 
 
 
 
---
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی