نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1398 - 10:51
حکمتیان افزود: در خصوص روستای خان احمد یا همان ده شیخ تغییر کاربری اراضی ملی به نوعی امکان پذیر نیست، حال شاید در خصوص آن دسته از دوستانی که اطلاعاتی در این خصوص ارایه دادند، اطلاعات کافی نبوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ مدتهاست بر لزوم مبارزه با زمین خواری تاکید می شود، اما همچنان شاهد هستیم بستر و کوهپایه کوه ها ی سلسله جبال زاگرس مورد هجوم زمین خوران قرار می گیرند و برخی افراد به مناطقی که به عنوان طبیعت بکر در این طبیعت از آنها یاد می شود هجوم برده اند.

 

غلام حسین حکمیتان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس در خصوص تصرف اراضی ملی در منطقه خان احمد باشت بیان داشت: زمین در دست بنده نیست که بخواهم آن را تغییر کاربری بدهم، باید قانون این اجازه را به ما بدهد، البته زمین منابع ملی است.

 

حکمتیان افزود: در خصوص روستای خان احمد یا همان ده شیخ تغییر کاربری اراضی ملی به نوعی امکان پذیر نیست، حال شاید در خصوص آن دسته از دوستانی که اطلاعاتی در این خصوص ارایه دادند،اطلاعات کافی نبوده است.

 

وی ادامه داد: در یک اراضی اگر بخواهند تغییر کاربری شکل بگیرد با یک استشهاد از مردم جمع کردند امکان پذیر نیست و بنده مطمئن هستم آن دسته از دوستانی که چنین اطلاعاتی را بیان می کنند یا اطلاعات قانونی شان کافی نیست یا بر اساس آنکه شاید دهان به دهان بین خودشان بیان می کنند باشد و گرنه این کار امکان پذیر نیست و قانون خاص خودش را دارد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تغییر کاربری اراضی ملی نیز در بخش صورت عمل های مرتبت ما در کمیسیون های مختلف مطرح خواهد شد و بعد از بررسی و طی مراحل قانونی که بستگی دارد به آنکه مثلا بعضی از اراضی ممکن است مستنداتی از سوی افراد ارائه شود که ما نسق زراعی از این اراضی داریم و تفسیر عکس دهه چهل را ما بخواهیم که آن موقع با رای دستگاه قاضی و دادگستری امکان پذیر است.

 

حکمتیان ادامه داد: یعنی اینقدر مستندات باید قوی باشد که اثبات بکند اراضی ملی، اراضی که الان سند آن به نام جمهوری اسلامی ایران است قبلا زراعی بوده و به نوعی در ید کشاورزان بوده، که آن موقع قابل تغییر کاری است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در پایان افزود: اگر جایی کوچکترین دخل و تصرفی در مراتع طبیعی و اراضی ملی انجام شود ما با تمام توان برخورد قانونی خواهیم کرد و مردم هم می توانند در صورت مشاهده تخلف اطلاعاتی به ما بدهند تا همکاران ما در آن شهرستان با این موضوع برخورد جدی و قانونی بکنند و جایی که با تصرف اراضی ملی رو به رو هستیم ما با جدیت برخورد خواهیم کرد.

 

  انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی