نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. تير 1399 - 10:23
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با صبح زاگرس مطرح کرد:
بورس فرصتی ارزشمند در جهش تولید/ نگاه سنتی به اقتصاد و منابع مالی در استان ضعف است
استاد دانشگاه یاسوج نامعلوم بودن وضعیت مالی کارخانه ها، عدم شفافیت سازی در مناطق اقتصادی و عدم شفافیت سازی را مهمترین مشکل استان ارزیابی کرد و ابراز داشت بورس فرصتی ارزشمند در جهش تولید است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس  یوسف زرنگاریان استاد دانشگاه های استان و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بوس ضد تورم بوده و تاثیراتی بر اقتصاد دارد گفت: همه مردم می توانند سهامدار شرکت ها در بورس باشند .

زرنگاریان گفت :بورس می تواند بهترین گزینه برای جهش تولید و شکوفایی اقتصادی باشد .

 

استاد دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه بورس به اقتصاد و خانواده‌ها کمک می‌کند گفت:بورس می تواند در جهش تولید و رونق اقتصادی سرعت بخش باشد.

 

وی در دامه با بیان اینکه در بوس سفته بازی و قیمت‌گذاری وجود دارد اما می توان به بورس در پویایی اقتصاد امیدوار بود تاکید کرد: اگر بدون مطالعه به بورس  ورود کنیم می‌تواندخطرناک و سمی مهلک باشد.

 

 این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اگر کارخانه قند یاسوج وارد بازار بورس می‌شد خیلی از مشکلات این کارخانه حل می شد و می توانست هم به اشتغال و هم به اقتصاد آن در استان کمک کند.

 

زرنگاریان تصریح کرد: آموزش، نگاه بلند مدت و مشاوره با کازشناسان اقتصادی از ملزومات ورود به بورس بوده و ضرورت دارد افراد با مطالعه وارد این حوزه شوند .

 

وی نگاه اقتصادی در استان را نگاه سنتی ارزیابی کرد و ابراز داشت: اگر واحدهای تولیدی استان برای تامین مالی وارد بازار بورس شوند و یا هم به هلدینگ های بزرگ بپیوندند علاوه بر تامین مالی می‌تواند به اقتصاد این واحد ها کمک شایانی کند.

 

وی جزیره ای عمل کردن در اقتصاد و بورس را سم مهلک ارزیابی کرد در ادامه بیان کرد: کارخانه های سیمان و قند در استان می توان از این فرصت برای توسعه کمک بگیرند.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی شفافیت و پاسخگو بودن  را از الزامات بورس عنوان کرد و گفت: تامین منابع مالی شرکت ها در بورس می‌تواند به توسعه، اشتغال و پویایی اقتصاد استان کمک شایانی کند.

 

زرنگاریان افزود: نامعلوم بودن وضعیت مالی کارخانه ها، عدم شفافیت سازی در منابع اقتصادی و عدم شفافیت سازی را مهمترین مشکل استان ارزیاب کرد و اظهار داشت : کارخانه داران وام ها و سرمایه‌هایی را می‌گیرند اما مشخص نیست این منابع در کجا مصرف می‌شد و شفاف سازی در این خصوص وجود ندارد.

 

زرنگاریان در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور گفت : در برخی از بخش‌های تحریم تاثیر گذار بوده و  باید اقتصاد کشور مدیریت شود تا از آسیب های آن روی طبقه فقیر کاسته شود.

 

 وی حجم نقدینگی را مشکل زا ارزیابی کرد و ابراز داشت: پیش بینی می کنم تا پایان آبان دلار به ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان برسد.

 

 وی گفت مردم به معضل به احتکار  وادار شده اند و به همنین دلیل نگران مردم هستم پس  وضع اقتصادی باید مدیریت شود.

 

وی افزود: فساد در بخش های مختلف را مشکل‌زا مطرح کرد و ادامه داد تا زمانی که یارانه در بخش های مختلف از جمله ، صنعت ، مالیات ، برق ، آب و...وجود دارد  فساد نیز وجود دارد.

 وی در پایان عدم کنترل بازار و گرانی  را برای فرار از رکود تورمی ارزیابی کرد و اذعان داشت :این یک واقعیت است که گرانی بر بخش های تولیدی تاثیر گزار بوده و در سبد خانوار ها خودش را نشان داده است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی