نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. مهر 1399 - 8:00
مدیر کل صنعت و معدن در گفتگو با صبح زاگرس مطرح کرد:
در استان خام فروشی نداریم
مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استان خام فروشی نداریم از ورود سرمایه گذاران در بخش صنعت و معدن برای سرمایه گذاری و راه اندازی واحد های تولیدی خبر داد.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ سالار حسین پور  در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به اینکه :چندین واحد صنعتی در استان  در حال انجام کار صادرات هستند و با راه اندازی واحدهای دیگر در بخش صادرات غیر نفتی گام های خوبی برداشته می شود گفت : بیش از ۹۵ درصد از صادرات شناسنامه‌دار استان از گمرک استان ارسال می شود .

وی در ادامه افزود: نگاه ما به این است که تعداد واحد های صاداراتی خود را افزایش دهیم، البته امسال به دلیل شرایط تحریمی که وجود دارد آمار صادراتی کشور 30 درصد نسبت به مشابه پارسال کاهش داشته در حالی که در بحث ارزش کالای صادراتی استان در این حوزه ۱۵ درصد نسبت به مشابه قبل افزایش داشته ایم .

حسین پور با بیان اینکه ۵ واحد صنعتی از طریق گمرک استان کار صادرات را انجام می‌دهند گفت : عصاره گیاهان دارویی ، سپاهان موکت، سیمان مارگون ،روغن پایه موتور،تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ استان هستند که کار صادرات استان به خارج از کشور را انجام می دهند .

مدیرکل صنعت و معدن استان در خصوص خام فروشی مواد معدنی با توجه به معادنی که در استان وجود دارد تاکید کرد: خام فروشی در استان نداریم .

 

وی اذعان داشت : با توجه به اینکه کارخانه فرآوری برخی مواد در استان وجود ندارد این موادبه به خارج از استان  به سایر استانها ارسال و استفاده می شود.

حسین پور در خصوص مشکلی که قبلاً مواد صادراتی از طریق دیگر گمرکات کشور به خارج صادر می شد نیز گفت مشکلی در این خصوص نداریم و همه صادرات از طریق گمرک استان انجام می‌گیرد و تمام تولیدات صادراتی ما توسط گمرک استان  صادر میشود.

وی در پایان در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت معدن استان اظهار داشت: هنوزبه ظرفیت کامل در استان نرسیده ایم که از سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم و در آینده نزدیک از ظرفیت سرمایه گذار داخلی در بخش های صنعت و معدن استان استفاده می شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی