نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. آبان 1399 - 12:12
یاسوج 30 روزی می شود که در وضعیت قرمز و یا فوق پر خطر کرونا قرار دارد، با توجه به اینکه از یکم آذر ماه محدودیت های کرونایی شدت می یابد و آیا انجام بند به بند مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا کامل در دستور کار قرار می گیرد یا خیر؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس کرونا نامی که این روزهای با زندگی مردم دنیا اجین شده است، خیلی ها را به کام مرگ کشانده و خیلی از خانواده ها را داغ دار کرده است.

کرونا این مهمان ناخوانده که از سرزمین اژدها به سراسر جهان گسترش یافته این روز های در جای جای جهان در حال قربانی گرفتن است، خیلی از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و میلیون ها انسان در سراسر دنیا را خانه نشین کرده است.
 

 

یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با این مهمان ناخوانده آشنایی دارد و بیمارستان شهید جلیل یاسوج خط مقدم مبارزه با این بیماری است همچنین کادر درمان این بیمارستان این روز های  مدافعان سلامت شهروندان مرکز استان هستند.

نزدیک به یک ماهی می شود که  مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با‌ قرار گرفتن مستمر در وضعیت قرمز کرونایی روزهای سختی را می گذارد و هر روز شاهد جان دادند برخی از شهروندان به دلیل این ویروس کشنده هستیم.

 عدم توجه برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی گرفته تا برگزاری مجالس عروسی و عزا که گاه بیگاه زخمی می شود بر دل کسانی که عزیز خود را بر اثر این ویروس کشنده از دست داده اند.

روز گذشته پرویز یزدان پناه  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از رکورد زدن بستری های کرونایی خبر داده بود .

 با همه این تفاسیر در صورت توجه کامل و دقیق به قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنین تعطیلی دو هفته‌ای استان کهگیلویه وبویراحمد می‌توان یک بریدگی در زنجیره انتقال کرونا ایجاد کرد.

از سویی دیگر هم شاهد هستیم که به تازگی وزیر کشور اعلام کرده که اختیار تعطیلی شهرها بدست استانداران و فرمانداران است.

باید منتظر ماند و دید که مدیران ارشد دولت روحانی برای بهره گیری از این اختیار چگونه عمل می کنند و چه برنامه هایی برای قطع زنجیره غول بی شاخ و دم کرونا در استان بخصوص شهر یاسوج دارند.

قرار است از شنبه یکم آذر ماه محدودیت های بیشتری در شهرستان هایی با وضعیت بحرانی یا قرمز کرونایی اعمال شود، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از شهر های کشور به حساب می آید که وضعیت قرمز کرونایی بر آن حکم فرماست.

یاسوجی ها چشم به راه هستند تا ببینند در یکی دو هفته آینده ، لااقل از وضعیت بحرانی کرونا با اجرای صحیح و کامل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خارج می شود یا خیر؟

البته انجام صحیح این امور برای خروج از این وضعیت خطر ناک کرونایی همت مسئولین و رعایت پروتکل های بهداشتی از سویی شهروندان را می طلبد.

با توجه به همه این موارد و شرایطی که امروز در آن هستیم برای خروج از این روز های کرونایی و برگشت دوباره جریان عادی زندگی و شور نشاط در جامعه مستلزم همت و تلاش همه افردا جامعه است تا به امید خدا زنجیره این ویروس منحوس قطع شده و رگه های زندگی و شور و شوق دوباره در استان بخصوص شهر یاسوج  حکم فرما شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی