نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. دى 1399 - 13:23
متخصص بیماری های عفونی استان مطرح کرد؛
سعید نژاد: آمریکا در بحث واکسیناسیون در حال آزمون و خطا است
متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس در خصوص خرید واکسن کرونا گفت: آمریکا در این رابطه در حال آزمون و خطا بوده و قابل اعتماد نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ ذاکر سعیدی نژاد در گفتگو پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: در بیماری  بیماری های عفونی و ویروسی  بخه خصوص  کرونا می توان گفت پیش گیری از آن راه های مختلفی دارد ، یکی از راه های پیشگیری واکسناسیون است که این  واکسیناسیون در تمام بیماری های ویروسی  به خصوص  کرونا که بیماری نو ظهروی است خیلی  قابل اعتماد نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه: این موضع یک بحث آزمون و خطا است یعنی  تاثیر صد در صدی ندارند گفت: اگر بخواهیم به صورت مصداقی قیاس کنیم  مدیریت بیماری کرونا در غرب و شرق  متفاوت است همان گونه که اطلاع دارید میزان مرگ و میر در غرب قابل قیاس با شرق نیست.

سعیدی نژاد در ادامه با بیان اینکه کشوری هم چون ویتنام، کره جنوبی چین طوری مدیرت کرده اند که میزان مرگ و میر به حداقل ممکن در این کشور ها رسیده است، ولی  غرب قضیه کاملا متفاوت است.

رئیس سابق بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه: اگر واکسیناسیون در غرب این قدر تاثیر داشت ما نباید شاهد این همه مرگ میر در این کشور ها که خود را پیشرفته ترین کشور های دنیا نیز قلم داد می کنند  باشیم.

وی افزود: در بحث واکسناسیون یک مقدار نیاز به گذشت زمان دارد و بخشی از واکسن های تولیدی در حال استفاده به صورت آزمون و خطا است مثال در بحث واکسن مارالیا نیز  همین موضوع پیش ا»ده و اعلام کردند که واکسن مارالیا کشف شده است ، همچنی بحث تولید واکسن hIV نیز مطرح کردند  در صورتی که الان می بینمی که ویروس HIv هنوز ریشه کن نشده است  حتی در درمان ان نیز مانده اند.

سعیدی نژاد ادامه داد : همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند  اگر بتوانیم سر پای خودمان وایسیم  یا واکسن را از کشور های که پاسخ درمانی واکسیناسیون بهتر بوده است واکسن خریداری کنیم بهتر آ« است که از کشور های که واکسن تولیدی خود را به صورت آزمون و خطا در حال تولید هستند خرید کنیم.
 

وی در پایان گفت:آمریکا در بحث درمان و واکسیناسیون کرونا در حال آزمون و خطا عمل کردن است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی