نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. دى 1399 - 13:32
سردار شهید قدرت الله رستم پور معاون قضایی تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد بود که به صورت کوتاه مروری بر زندگی او خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس سردار شهید قدرت الله رستم پور در یکی از باستانی ترین روستاهای شهرستان لنده به نام ایدنک چشم به جهان گشود وی متولد 1343 از نسلی بود که لبیک به ندای امام خویش گفته و در عرصه نبرد و حق علیه باطل حضور داشت.

 
وی در منطقه آتشگاه دیده به جهان گشود  اما عشق به اسلام، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و امام خمینی (ره)، آتشفشانی در وجودش ایجاد کرده بود که در نبرد های مختلف دفاع مقدس حضور فعال داشت.
 
وی تنها پسر خانواده بود که شش خواهر و همسرش هفت گلبرگی بودند که این نگین دردانه و انسان فرزانه زینت بخش آنها بود هم دیده پدر به جمالش روشن و هم کتاب وجود مادری با وی معنی پیدا می کرد.
 
آنگاه روانه مدرسه شد تا بیاموزد، ساده و بی آلایش، صبور، کنجکاو، نکته سنج و در عین حال منظبط و منظم بود تا سال سوم ابتدایی این قناری نغمه خوان برشاخه های نارون وجود پدر و مادر در زادگاهش درس می خواند اما در مقطع  چهارم و پنجم ابتدایی در روستای سرآسیاب و دوران راهنمایی را در شهر لنده سپری کرد.
 
دوران متوسطه را در گچساران و دهدشت به پایان رسانید و از دانش آموزان موفق و نمونه بود ادب و اخلاق و متانت و بردباری اش ،زبانزد عام وخاص بود .

این شهید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه در آمد سرانجام عشق به امام و علاقه شدیدش به نهاد مقدس سپاه پاسداران سبب شد وی به خیل سبز پوشان و آیات سبز تفکر حضرت امام بپیوندد.

در سال 1361 وی  به عضویت رسمی سپاه کهگیلویه در آمده و با توجه به تعهد ،اخلاص،دلسوزی و کارآمدی که در وجود او بودو همچنین دقت در حفاظت از بیت المال ،به عنوان مسئول تدارکات سپاه پاسداران مشغول و به عضویت شورای فرماندهی سپاه آن شهرستان در آمد، علاوه بر آن روح قانون مداری و انضباط اداری، رفتار سنجیده و ادب وجودی وی باعث شد که مسئولیت دفتر قضایی سپاه شهرستان را عهده دار شود.

 
 
آنچنان خوش درخشید و خلاقیت و ابتکار از خود نشان داد که به معاونت قضایی تیپ 48 فتح منصوب گردید، رستم پور انسانی مقید، متشرع ،عامل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود.
در همین رهگذر و در دوران جوانی اقدام به ازدواج کرد که حاصل این پیوند مقدس ،یک پسر و دو دردانه دختر است.
سردار شهید قدرت الله رستم پور  در عملیات های متعددی دل را به دریا زد و خود را به آت ، در سنگر و خاکریز، مهر بر سجاده دل نهاد و نماز عشق اقامه کرد،  در جای جای جبهه در لهیب آتش و خون اذان رهایی سرداد.
 
 
در عملیات های پیروزمندانه و غرور آفرینی مثل  بدر ،کربلای 1-4-5 شرکت فعال داشت و سرانجام در سال  65/10/24 به وسیله هواپیماهای عراقی هدف قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم و خلعت سرخ سعادت پوشید و بهشت برین را برگزید.
 
روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی