نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. فروردين 1400 - 12:50
ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری شهدای یاسوج در شرایط کنونی چند صد میلیارد تومان هزینه نیاز دارد درحالی که در زمان افتتاح 100 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس ،یاسوج یا همان پایتخت طبیعت مرکز کهگیلویه و بویراحمد شهری 150 هزار نفر بوده که در کنار رودخانه بشار و در دامنه قلل پر برف دنا در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

دو دهه پیش جوانان و نوجوانان این دیار با پر شوری خاص برای تماشای مسابقات فوتبال بین تیم های مطرح آن زمان شهر یاسوج نظیر زاگرس با تیم هایی مطرحی از شهر دهدشت همچون استقلال و پرسپولیس و تیم های مهاجران و صنعت نفت گچساران از در و دیوار مغازه ها میدان هفتم تیر این اواخر بازی تیم غول کش شهرداری یاسوج را از روی پل هوایی حاشیه استادیوم پیر شده این شهر (تختی) به تماشا می نشستند.

 

هنوز هم جوانان این دیار با یاد آوری مسابقه پر هیجان تیم  شهرداری یاسوج و تراکتور سازی امیر قلعه نوعی در جام حذفی کشور با بازیکنانی نظیر رضا عنایتی که با باخت 4-1 نماینده تبریز همراه بود دلخوشند و لقب تیم غول کش و حتی قلعه عاقبها برای آنها یادور روزهای خوب است.

تا چند سال اخیر عشق به فوتبال در جوانان و نوجوانان دنا نشین به حدی فراگیر شده بود که آنها در سخت ترین شرایط معیشتی، در حالی که هنوز هم از حق داشتن برخی زیر ساختها محروم بوده و هستند این ورزش را بهترین ورزش و سرگرمی خود در گذر زندگی می دانستند و حتی می دانند.

وقتی روزگار با غول کش مهربان نبود!

دردوره ای که شهرداری یاسوج در لیگ های دسته اول کشور در جام حذفی مقابل تیم های لیگ برتری استقلال تهران،ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز جولان میداد کلنگ ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج در سال 85 بر زمین زده شد تا جوانان فوتبال دوست این دیار، این بازیهای زیبا را در استادیومی مدرن به تماشا بنشینند.

استادیومی با زیربنای حدود ۲۳ هزار مترمربع، دارای ۱۰ خط ویژه دوومیدانی، جایگاه ویژه خبرنگاران و رختکن جزو ورزشگاه هایی پیشرفته کشور بود و امید را در دل جوانان و بیشتر نوجوانان این دیار زنده کرد.

ورزشگاهی زیبا که در انتهای خیابان تختی در شمال غرب شهر یاسوج و در مسیری دست یافتنی برای همه اهالی این شهر واقع شده است که نام شهدای دولت آبادبرای آن انتخاب شد،هرچند این نامگذازی در روزهای افتتاح با مشکلاتی نیز همراه بود.

بهره برداری ورزشگاه ۱۵هزار نفری با شانتاژ های آقای مدیر

این ورزشگاه بعد از افتتاح یکی از زیباترین طرح های عمرانی ورزشی در شهر یاسوج و حتی جنوب کشور لقب گرفت و هرچند که قرار بود این پروژه عمرانی در سال 92 به بهره برداری برسد اما به دلیل تأمین نشدن بودجه ساخت آن تا سال 94 به دراز انجامید.

بعد از قریب یک دهه این ورزشگاه فوق مدرن در زمان ایزدپور مدیرکل اسبق اداره ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با حضور گودرزی وزیر اسبق ورزش کشور افتتاح شد و در همان زمان افتتاح بنرهای خوش و رنگ لعاب برای مدیری نصب شد که هیچگونه عملکردی در افتتاح این پروژه نداشت و تنها مراسم افتتاح این پروژه را برگزار کرد.

240 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت ورزشگاهی برای خاک خوردن

این ورزشگاه با حضور سیاسیون و نمایندگان پیشین استان افتتاح شد و به رسم ورزش یک فوتبال بین تیم هنرمندان و تیم منتخب ورزشی استان در آن برگزار شد و شاید گفت تنها مسابقه ای که ورزش دوستان این دیار در این زمین دیدند این فوتبال بود و امروز بعد از قریب هفت سال از افتتاح این پروژه هنوز هیچ فوتبالی در آن دیده نشده است.

شاید بدترین روزهای فوتبال دوستان در شهر یاسوج را بتوان افتتاح این ورزشگاه بعد از انحلال تیم شهرداری یا همان غول کش دانست، ورزشگاهی که هیچ گونه خیر و برکتی برای تیم فوتبال شهرداری یاسوج نداشت و حتی با وعده های  اعضای شورای شهر یاسوج باز هم فعالیت نکرد.

روز افتتاح ، آغاز روز خاک خوردن ورزشگاه تازه تاسیس

به گواه برخی از فوتبال دوستان از اردیبهشت سال 94 و از زمان افتتاح این ورزشگاه تاکنون هیچ بازی فوتبالی در آن انجام نشده و جوانان این دیار را حسرت به دل باقی گذاشته است.

بر اساس گفته ها در بدنه داخلی ورزشگاه، چهار سالن بزرگ، شش رختکن با مبلمان روز و 2 سونا و جکوزی قرار گرفته که متاسفانه در حال فرسودگی کامل قرار دارد.

از سویی دیگر به گفته برخی از کارشناسان و فوتبال دوستان سوء مدیریت  طی چند ساله اخیر در اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین عامل متروکه شدن این ورزشگاه بوده و حتی هر روز شاهد از بین رفتن این ورزشگاه به دلیل مستهلک شدن هستیم.

حتی بر اساس شواهد دیده شده؛بیشتر قسمت های این غول بتنی به دلیل نیمه کاره رها شدن و حتی نبودیک مدیر واحد برای این ورزشگاه درحال نابودی بوده  و این موضوع در حالی است که هزینه میلیادری که میتوانست دیگر پروژه ها عمرانی استان را به سرانجام برساند برای ورزشگاهی به کار رفته که در هفت سال گذشته هیچگونه سودی برای استان نداشته است.

چند صد میلیارد ناقابل؟!

 ساخت این ورزشگاه در شرایط کنونی چند صد میلیارد تومان هزینه نیاز دارد درحالی که در زمان افتتاح 100 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با بیان کرده است ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج هنوز به طور کامل تکمیل نیست و برای رفع مشکلات موجود 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سید محمدتقی علوی افزوده است؛ ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در سال 86 کلنگ زنی و سال 94 با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد ولی هنوز به طور کامل تحویل اداره کل ورزش و جوانان نشده است.

علوی از ورود دادستان برای تکمیل پروژه و تحویل به اداره کل ورزش و جوانان خبر داده بود و ابراز کرد است، این پروژه نواقصاتی از جمله بدهی‌های آب، برق و گاز و چکه کردن برخی قسمت‌ها را دارد و پیمانکار پروژه نیز به دلیل داشتن مطالبات هنوز پروژه را تحویل نداده است.

با تاکید بر اینکه حتی کلید اتاق‌های ورزشگاه یاسوج دست ما نیست ادامه داده است؛ امیدوارم روزی شاهد پویایی ورزش در استان و همچنین راه اندازی هیئت‌های ورزشی در مجموعه ورزشگاه باشیم.

تلاش برای خرید امتیاز تیم فوتبال لیگ دسته یک

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در مورد تیم داری فوتبال در استان به واسطه شرکت های خصوصی گفته بود؛ پیگیر تیم‌داری فوتبال در یکی از لیگ‌های کشور از جمله لیگ دسته یک یا دوم هستیم و در این زمینه تاکنون رایزنی‌های با برخی شرکت‌های فعال در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با شرکت سینره و سیمان برای تیم‌داری در یکی از لیگ‌های کشور عنوان کرد: استاندار در این زمینه نگاه ویژه دارد و به نوعی کمک‌کار مان است.

 علوی با تاکید بر اینکه تیم نگه داشتن مهمتر از خرید تیم است، ادامه داد: تیم کادر و قرارداد می‌خواهد هرچند تلاشمان این بوده از فرزندان بومی استفاده کنیم و شاید برای تقویت تیم قراردادی با بازیکنانی خارج استان نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/
 

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی