نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. فروردين 1400 - 10:17
خوش بيني غير کارشناسي و طرح رونق گردشگري در مقابل نظر وزير بهداشت که به رئيس جمهور نسبت داده مي شود و همچنين اغراض سياسي پشت پرده که اين روزها بيشتر در فضاي مجازي داغ شده است عامل اين پيک قلمداد مي شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل بیش از یک سال از ورود ویروس منحوس به کشور می گذرد و تجربه هایی تلخ و گاهی شیرین را به جا گذاشته است.سه پیک را پشت سر گذاشته ایم و امروز در پیک چهارم به سر می بریم.وضعیت فعلی مانند اوایل ورود بیماری به کشور نیست و در مقابل بیماری بدون تجربه و بدون سلاح برای مقابله نیستیم.با همکاری دولت و مردم سه پیک را پشت سر گذاشته ایم بیش از 2 میلیون نفر مبتلا شده اند و بیش از 64 هزار نفر از هموطنان را از دست داده ایم.

 

 

اما پیک چهارم متفاوت از پیک های قبلی است با این تفاوتها که از نظر تعداد مبتلایان رکورد زده است و به گفته متخصصان وضعیت بیماری بسیار بدتر از پیک های قبل خواهد بود و با یک نوع جهش یافته از ویروس مواجه هستیم.اما نکته دردناک ماجرا آنجاست که این پیک قابل جلوگیری بوده و از قبل توسط وزیر بهداشت هشدار داده شده بود که سفر های نوروزی باعث خواهد شد افسار ویروس از دست خارج شود.

 

خوش بینی غیر کارشناسی و طرح رونق گردشگری در مقابل نظر وزیر بهداشت که به رئیس جمهور نسبت داده می شود و همچنین اغراض سیاسی پشت پرده که این روزها بیشتر در فضای مجازی داغ شده است عامل این پیک قلمداد می شود.

 

منصفانه است که بپذیریم با گذشت 14 ماه از شیوع بیماری، خوش بینی غیر علمی و آزمون و خطا قابل پذیرش نیست چرا که تاوان اشتباه ستاد ملی کرونا جان مردم این سرزمین است لذا باید حداکثر دقت و مردم داری لحاظ شود.بهتر آن است افرادی که به هر نحوی کوتاهی کرده اند شناخته شده ،معرفی شوند و مورد مواخذه قرار بگیرند و در استفاده از نظر و عملکرد آنان تجدیدنظر شود تا شاهد پیک پنجم نباشیم.

 

رئیس قوه قضائیه وعده برخورد قانونی با کسانی که با کوتاهی باعث این وضعیت شده اند را داده است و گلایه وزیر بهداشت از نظرات غیر کارشناسی عده ای شناخته شده در ستاد ملی کرونا نوید برخورد با کوتاهی ها را می دهد.امید است این مسیر به درستی طی شود تا شاهد پیک های وحشتناک این چنینی و از دست دادن فرصت ها نباشیم.

 

چند پیشنهاد هم برای عبور از این وضعیت مطرح است:

1-از نظر جامعه شناسان همواره در جوامع افرادی زندگی می کنند که ضدیت با قانون بخشی از شخصیتشان است و با توصیه و التماس قانون را رعایت نمی کنند که باید با جریمه و برخورد ضمانت اجرایی برای قانون گذاشته شود.

 

2-وجود تناقضات در تصمیم گیری های ستاد ملی باعث عدم اعتماد مردم و دلسردی از اجرای طرح ها می شود.

 

3-در نظر گرفتن وضعیت معیشت مردم در تصمیم گیری ها

 

4-تسریع در دست یابی به واکسن یا واردات واکسن مورد تایید

 

5-مردم در شرایط آرامش روانی همکاری بهتری با برنامه های دولت خواهند داشت،قطعا صف طولانی خرید مرغ دولتی با توصیه های شیک پزشکی تناقض دارد و آرامش شهروندان را خدشه دار می کند.

 

6-رئیس جمهور در طول 14 ماه گذشته چندین اظهار نظر در خصوص بیماری داشته اند که با فاصله اندکی دقیقا عکس پیش بینی های وی ثابت شد نمونه آخر اظهار نظر در خصوص پایان یافتن پیک ها و این که دیگر پیک نخواهیم داشت که ظرف 48 ساعت عکس نظر روحانی در عمل ثابت شد به نظر می رسد باید در خصوص مشاوره هایی که به وی داده می شود تجدید نظر شود.

 

7-پایان دادن به حرف درمانی و اخذ سیاست یا خدمت یا ساکت ماندن و خارج شدن موقعیت قهرمانان بدون عمل؛ در یک سال گذشته حتی یک واگن به متروی تهران اضافه نشده است اما فرمایشات خیلی لوکس روزانه بیشتر می شود.

 

8-استفاده از تجربیات سایر کشورها

 

امید دارم هر چه سریعتر این پیک تمام شود و هرگز شاهد پیک پنجم نباشیم.

 

یادداشت : ایوب علی پور

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی