نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. فروردين 1400 - 12:57
بروز موارد بستری و فوت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد در هفته اخیر ناگهان از حد متوسط کشوری بالاتر رفته است و شیب این نمودار به شکل فجیعی صعودی است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل روند افزایش شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل بی سابقه ای به خود گرفته است و برخی شهر ها یعنی دوگنبدان و دهدشت به وضعیت سیاه کرونایی دچار شده اند و شرایط سختی را سپری می کنند.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در خیز چهارم کرونا در کشور افزایش بی سابقه‌ای در تعداد موارد بیماری رخ داده است که باید نسبت به این موضوع حساس بوده و میزان رعایت‌ها را دوچندان کرد.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۵۲۴ نفر خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۰۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۱۵۱ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان‌پناه بیان کرد: از هزار و ۷۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۴۳ درصد موارد مثبت است و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و باشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی‌ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است.

روند بستری و فوت در این استان در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. بروز موارد بستری و فوت در این استان در هفته اخیر ناگهان از حد متوسط کشوری بالاتر رفته است و همانگونه که در نمودار مشاهده کردید شیب این نمودار به شکل فجیعی صعودی است و به یک خط عمودی تبدیل شده است.

 

ادامه این روند و عدم رعایت دستاورالعمل های بهداشتی توسط مردم می تواند روزهای مرگباری را در آینده نزدیک رقم بزند و وضعیت از شرایط کنونی بدتر شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی