نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. ارديبهشت 1400 - 18:30
احمد نجفی بازگر نقش سرهنگ چارلی بکویث در فیلم توفان شن گفت: نیروی گردن کلفت دلتا فورس با همه تخصص و هیبت نتوانست کاری انجام دهد و واقعا این حمله شن ها اوضاع را برای ان ها دگرگون کرد و به جایی نرسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ یادآور عملیات «طبس»، فصل شکست دیگری در کارنامه رژیم جنایت‌کار آمریکاست، تیر غیب الهی در منطقه طبس بر سر استکبار جهانی فرود آمد.

رژیم وقت آمریکا برای اینکه  از آب گل‌آلود اوضاع داخلی کشور و شیطنت برخی گروهک‌های ضد انقلاب و منافقین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ماهی آزادسازی گروگان‌های خود را بگیرد، شِش هواپیما و هشت بالگرد را به عنوان پرندگان متجاوز دشمن با اجرای یک عملیات مخفیانه برای آزادسازی ۵۳ گروگان این کشور به تهران فرستاد.

 

.

حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان

عملیات پنجه عقاب در غروب روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۵۹ شروع شد و شش فروند هواپیمای ۱۳۰-c و نود نفر از کماندوهای آمریکا موسوم به نیروهای دلتا، از قاهره به ناو هواپیمابر Nimitz در دریای عمان منتقل شدند، طبق نقشه می‌بایست هواپیماها به همراه ۸ فروند هلی‌کوپتر در صحرای طبس فرود آیند و سپس هلی‌کوپترها، کماندوها را به اطراف تهران منتقل کنند تا از آنجا با کامیون‌ها و خودروهایی که از قبل توسط عمال داخلی و نفوذی آمریکا آماده شده بود به اطراف جاسوس خانه انتقال یابند.

 

اما یکی از هلی‌کوپترها پس از ورود به حریم ایران اسلامی دچار نقص فنی شد و سرنشینان آن با هلی‌کوپتر دیگری خود را به ناو نیم تیز رساندند و بدین ترتیب شش هواپیما و شش هلی‌کوپتر در صحرای طبس فرود آمد، اما در حال سوخت‌گیری جهت انجام مرحله بعد عملیات یکی دیگر از هلی کوپترها دچار نقص فنی شد و با به هم خوردن برنامه‌ها، «کارتر» دستور توقف عملیات که عملیات پنجه عقاب نام گرفته بود و عقب نشینی داد، اما در هنگامی که قصد بازگشت داشتند توفان شن برخاست و یک هواپیما و یک هلی‌کوپتر با هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفته و هشت تن از آمریکایی‌ها در آتش سوختند.

حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان

طوفان؛ این مأمور و ابابیل خداوند متعال لشکر ابرهه زمان را در طبس نابود کرد، وعده خداوند حق است و در دفاع از اسلام برابر کفار در طول تاریخ محقق شده است، طبس به قبرستان لشکر کفر تبدیل شد، عملیات طبس مصداقی بر این وعده الهی است که دست نصرت الهی پشت اُمت اسلام است، دست معجزه الهی ریشه توطئه استکبار جهانی را در طبس قطع کرد.

شیطان بزرگ دنبال پنجه انداختن بر پیکر نظام جمهوری اسلامی بود، خداوند متعال پنجه عقاب رژیم استکباری آمریکا را در طبس خاک کرد، سلاح ایمان ملت ایران و دفاع جانانه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل با قلوبی سرشار از نور ایمان و معنویت، هیمنه قدرت پوشالی کد خدای جهان را در هم کوبید.

حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان

واقعه طبس؛ چهره زشت رژیم آمریکا را به جهان معرفی کرد، انقلاب اسلامی هم در حادثه طبس به ویژه از بُعد معنویت و معرفی جنسیت بدنه انقلاب اسلامی از انوار الهی و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص)، در مسیر الگو شدن برای اُمت اسلامی قرار گرفت.

 

یکی از آثار ماندگار سینمای ایران، " توفان شن " به کارگردانی جواد شمقدری و نویسندگی شمقدری و سعید سهیلی محصول سال ۱۳۷۵ است که به ماجرای پنجم اردیبهشت سال 59 پرداخته است و در خلاصه داستان امده است: پس از تسخیر سفارت آمریکا، مقامات آمریکایی تصمیم می‌گیرند برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در ایران دست به اقدام نظامی بزنند. یک مأمور مخفی پنتاگون راهی ایران می‌شود تا مقدمات این حمله را مهیا کند. حمله نظامی آغاز می‌شود، اما توفان شن صحرای طبس حوادث دیگری را رقم می‌زند و تروریست ها را نابود می کند...

 

به همین مناسبت در گفتگو با احمد نجفی بازیگر نقش سرهنگ امریکایی در این فیلم، روایتی از ساخت آن و ماجرای حمله امریکایی ها به طبس از زبان این بازیگر را جویا شدیم.

 

احمد نجفی با اشاره به این که فیلم طوفان شن به خصوص وقتی به عنوان یک سریال هفت قسمتی پخش شد با استقبال خیلی خوبی مواجه شد، بیان کرد: خاطره عجیب و غریبی بود که از منظر دیگری باید بررسی شود که چه اتفاقاتی را ما پشت سر گذاشتیم .

 

وی افزود: تعجب می کنم چرا آنجا فرود امدند چرا که تلویزیون هم اعلام کرد هر 15 دقیقه یک بار طوفان می شود؛ به نظر من هدف بزرگتری داشتند و فقط ازادی گروگان ها نبود استنباط من این است که قصد داشتند دست به کارهای دیگری بزنند چون برخی از آن ها سمت کوه های شمال رفتند و ربطی به استادیوم شهید شیرودی (امجدیه سابق ) نداشت .

 

نجفی ادامه داد: نظر من این است که امریکایی ها فکر می کردند اگر نشد تغییر تاکتیک بدهند و به بیت امام حمله کنند و مثلا ایشان را گروگان بگیرند یا کار دیگری انجام دهند.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: آن ها تفکر احمقانه ای داشتند، عده ای کشته شدند؛ آبرویشان در دنیا رفت، نیروی گردن کلفت دلتا فورس با همه تخصص و هیبت نتوانست کاری انجام دهد و واقعا این حمله شن ها اوضاع را برای ان ها دگرگون کرد و به جایی نرسیدند.

 

نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل شکست حمله نظامی امریکا در طبس و این که نتوانستند به ایران حمله کنند گفت: کاملا مشخص است ؛ یک قدرت دیگر در مقابل آن ها ایستاده است ، قدرتی که به سرعت خودش را تجهیز  و کامل کرد و همچنین موقعیت استراتژیکی که در ایران وجود دارد بی نظیر است.

 

وی تاکید کرد: اگر می توانستند به ما حمله کنند بعد از عراق حتما این کار را می کردند خطر هم ایجاد کرده بودند اما وقتی سپاه و ارتش و مردم را دیدند دست برداشتند و فهمیدند اینجا افغانستان و عراق نیست و به عینه دیدند که این مردم برای حفظ سرزمین و باورهایشان می جنگندند و شوخی با کسی ندارند قضیه عین الاسد هم همین بود که گفت چندین نقطه را می زنم اما دیدید هیچ اتفاقی نیفتاد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی