نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. ارديبهشت 1400 - 12:23
ادعای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد دولت در حوزه مسکن در این استان با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد تفاوت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس روند رو به رشد قیمت مسکن و اجاره بها در استان کهگیلویه وبویراحمد بر درد و فشار بیماری کرونا افزوده است و در ماه هایی که فشار بیماری کرونا باعث گرفتن جان انسان ها و اقتصاد کشورها و حتی تعطیلی کسب و کارهای مختلف شده است، قیمت بالای زمین، مسکن و اجاره بها در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج بر مشکلات شهروندان افزوده است و برخی قید خانه دار شدن را زده اند.

 
 

شاید تصویر برخی از ساکنین کلان شهرها این باشد که این افزایش ها فقط مختص به کلان شهرها است ولی در شهرهای کوچک استان کهگیلویه وبویراحمد که همواره از استان های محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد می شود ،این درد بی درمان گرفتار بیشتر مستاجران است.
 

 

هفته گذشته آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج با حضور حسین کلانتری استاندار، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه ، نگین تاجی رئیس کل دادگستری، حاجی زاده معاون هماهنگی عمرانی استانداری و جمعی از مدیران در استان برگزار شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، عنوان کرد: عملکرد استان در حوزه مسکن در دولت تدبیر و امید حدود ۲ برابر ۳۵ سال گذشته بوده است.

 

این در حالی است که بازدید میدانی از مناطق مختلف شهر یاسوج نشان می دهد در سال های اخیر قیمت زمین از هر متر 500 هزار تومان به حدود 5 میلیون تومان در سال جاری رسیده است و همین مساله نشان می دهد دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته در قضیه قیمت زمین و مسکن در کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته است توفیق چندانی به دست بیاورد.

 

افزایش حدود 10 برابری قیمت زمین در شهریاسوج در طول هشت سال گذشته باعث بالارفتن قیمت مسکن و اجاره شده است به طوری که سال گذشته نیز پویشی در فضای مجازی استان برای توجه بیشتر به حوزه مسکن راه اندازی شد و بسیاری از چهره های سیاسی، هنری، ورزشی  و فرهنگی نسبت به این موضوع گلایه داشتند.

 

ادعای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد دولت در حوزه مسکن در این استان با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد تفاوت دارد و حسین کلانتری به طور دقیقتر توضیح دهد که بر اساس چه معیارهایی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن این استان حدود ۲ برابر ۳۵ سال گذشته بوده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا