نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1400 - 11:36
جانشین سپاه ناحیه بویراحمدگفت: دانش اموزان در این کلاس های مجازی با مهمترین سرفصل های آمادگی دفاعی مانند مقابله با جنگ های بیولوژیک، امداد و نجات، جنگ نرم، تاکتیک های جنگ سخت آشنا شدند و آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل محمد لطیف ارجمند جانشین سپاه ناحیه بویراحمد گفت: با توجه به اهمیتی که درس آمادگی دفاعی در پایه نهم و دهم  متوسطه دارد مهمترین سر فصل های آن به صورت مجازی  به همت سپاه ناحیه بویراحمد و حوزه بسیج دانش آموزی برای دانش آموزان پسر و دختر این شهرستان برگزار شد.

 

 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و محدودیت های که برای برگزاری کلاس های عملی وجود دارد، دانش آموزان از طریق فضای مجازی این برنامه را در قالب 30 ساعت کلاس در حوزه های مختلف متناسب با سرفصل های  ابلاغی سپری کردند.

 

ارجمند گفت: مهمترین سر فصل های تدریس در این کلاس های مجازی می توان به پدافند غیر عامل، امداد و نجات، جنگ نرم، جنگ سخت، مقابله با تهدیدات بیولوژیک، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناخت ولایت مداری و آمادگی برای ظهور اشاره کرد.

 

وی افزود: پدافند غیر عامل به بحث اختفا، استتار و پوشش همچنین آشنایی با جنگ های نوین که همان عوامل شیمیایی و هسته ای است پرداخته شد که مهمترین آنها بحث شیوه ماسک گذاری و  ماسک برداری است.

 

ارجمند ادامه داد: همچنین در حوزه جنگ نرم که امروز دشوارتر از جنگ سخت است. و وسیله ای است که دشمن در خصوص باور ها و اعتقادات جامعه اسلامی خصوصا جوانان و نوجوانان از طریق  ابزار های هم چون موبایل ورود کرده است؛ یکی از مهمترین محور های برگزاری کلاس بوده است.

 

وی افزود: دیگر سر فصل ها امداد و نجات است که آمادگی در مقابل حوادث  غیر مترقبه مثل سیل و زلزله است.

 

ارجمند ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت است یکی دیگر از سرفصل هاست که  نسل امروز ما نسبت  به هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا آشنایی پیدا کنند.

 

 وی ادامه داد: بحث تاکتیک و تکنیک ها در حوزه امنیتی و نظامی که قطعا یکی از ضوروریت ها است و هم خواهران و برادران با شیوه های جنگ سخت آشنا شوند.

 

جانشین ناجیه مقاومت بسیج یاسوج در پایان گفت: در این دوره آموزشی که به مدت یک هفته طول کشید و از اساتید برجسته استفاده شد، بیش از 800 دانش اموز در کلاس های برخط شرکت کردند .

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی