نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1400 - 14:44
تحرکات برخی افراد در شهر یاسوج حکایت از دامن زدن ان ها به طایفه ای کردن شورای شهر است به گونه ای که تصویری از نشست طایفه ای خود برای حمایت از یک کاندیدای خاص را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس شایسته سالاری یکی از مطالبات اصلی مردم از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره مورد توجه عامه مردم قرار گرفته است. اما تا چه حد مردم به این دیدگاه در انتخاب هایشان در شورای شهر و نماینده مجلس و همینطور ریاست جمهوری پایبند بوده اند.

 

یکی از معضلات اصلی در انتخابات شورای شهر و روستاها تعصبات قومی و قبیله ای است به گونه ای که تعصبات قومی و قبیله ای و طایفه ای و رقابت های سیاسی مبتنی بر منافع قومی، هنوز هم در انتخابات شورای شهر و روستاها به چشم می خورد. نگاهی که اصل شایسته سالاری در پای تعصبات و منفعت طلبی های قومی و قبیله ای از بین می رود.

 

با نگاهی به سرعت توسعه در استان باید پذیرفت چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که می‌توان بارزترین جلوه آن را در قومیت‌گرایی و تعلقات قومی و قبیله‌ای ورجحان منافع فردی و قبیله‌ای به جای منافع استانی و ملی خلاصه کرد‌.

 

یکی از چالش هایی که به خصوص در زمان انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در مرکز این استان وجود دارد طایفه گرایی در انتخابات و دامن زدن به این موضوع است که در سال های اخیر نیز نمود بیشتری پیدا کرده است.

در حالی که حدود سه هفته تا برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا باقی مانده است اما تحرکات برخی افراد در شهر یاسوج حکایت از دامن زدن ان ها به طایفه ای کردن شورای شهر است به گونه ای که تصویری از نشست طایفه ای خود برای حمایت از یک کاندیدای خاص را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

 

اولین چیزی که با دیدن این تصویر به ذهن می رسد این است که هر طایفه کاندیدای خود را داشته باشد و تنها به پشتوانه همین رای بتواند در انتخابات پیروز شود و وارد پارلمان شهری شده و به وضعیت این چهار سال شورای شهر یاسوج تبدیل شود.

 

شروع فرایند طایفه ای کردن انتخابات از سوی یکی از افراد باسابقه و فعال سیاسی مطرح شهر یاسوج در حالی صورت گرفته است که در سال های اخیر چنین مساله ای یا اصلا وجود نداشت و یا رسانه ای نمی شد اما به نظر می رسد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد وارد فاز جدیدی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی