نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. تير 1400 - 10:09
تعداد آرای کسب شده از سوی عسکری با وجود حمایت های خانواده تاجگردون نشان می‌دهد که این کاندیدا باز هم نتوانسته نظر مردم را جلب کند و شکست سنگینی را نیز برای تاجگردون رقم زد.

به گزارش چهارفصل انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های گچساران و باشت پس از کش و قوس‌های فراوان و حواشی زیادی در خصوص تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی داشت با پیروزی سید ناصر حسینی پور و ورود وی به مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

 

انتخابات میاندوره ای گچساران و باشت که پس از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی کلید خورده بود برای خانواده تاجگردون که قصد واگذاری قدرت را نداشتند با یک چالش جدی روبه رو بود.

 

غلامرضا تاجگردون که در ابتدا با حمایت از برادرش ساسان تاجگردون وی را گزینه خود برای انتخابات میان‌دوره‌ای عنوان کرده بود پس از رد صلاحیت ساسان مجبور شد از فرد دیگری حمایت کند، موضوعی که با توجه به سوابق تاجگردون کمی بعید به نظر می رسید اما به ناچار این کار را انجام داد.

 

هومان عسکری کاندیدای قشقایی ها که در دوره گذشته انتخابات در سال ۹۸ رقیب مستقیم تاجگردون بود این بار با تاجگردون همراه شد و حمایت نماینده سابق گچساران و باشت را پشت سر خود می دید اما آیا هومان عسگری گزینه قابل اعتنا و مناسب برای حمایت از سوی تاجگردون بود یا خیر؟

 

آمارها نشان می دهد که عسگری در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی تعداد ۷۶۳۷ رای کسب کرد و چهارم شد و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز توانست به واسطه حمایت تاجگردون، آرای خود را تنها به میزان ۳۸۱۵ رای افزایش دهد و به عدد ۱۱۴۵۲ برساند.

 

این مسئله نشان می‌دهد که حمایت‌های تاجگردون هم که سبد رای ۴۰ هزار نفری در سال ۹۸ را داشت نتوانست تاثیر قابل توجهی بر آرای هومان عسکری بگذارد و تنها یک دهم سبد رای تاجگردون به سمت عسکری آمدند و نشان داد که عسگری ظرفیت و قابلیت عنوان کاندیدای مورد نظر تاجگردون را نداشت.

 

 از سوی دیگر تعداد آرای کسب شده از سوی عسکری با وجود حمایت های خانواده تاجگردون  نشان می‌دهد که این کاندیدا باز هم نتوانسته نظر مردم را جلب کند که این مساله نه تنها شکست برای عسکری بود بلکه شکست بزرگ دیگری برای غلامرضا تاجگردون رقم خورد؛ کسی که هیچگاه حاضر نبود خود را خرج فرد دیگری غیر از خانواده خود کند این بار با حمایت از عسکری و عدم اقبال مردم به او با شکست سنگینی مواجه شد و به نظر می رسد بخشی از بدنه اجتماعی و پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است.

 

قشقایی ها که در دوره های اخیر انتخابات نتوانسته اند یک کاندیدای مستقل و از بدنه خودشان را وارد بهارستان کنند این بار امیدوارند با حضور نماینده جدید شهرستان سهمی در بدنه مدیریتی گچساران داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی