نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. تير 1400 - 16:09
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جمله مدیرانی است که در پاسخگویی به رسانه ها ضعیف عمل کرده است و می تواند به پاشنه آشیل مدیریت آخرین استاندار دولت دوازدهم تبدیل شود.

به گزارش چهارفصل رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه هستند و همواره مدیران باید خود را در مقابل رسانه های جمعی پاسخگو بدانند چرا که هدف رسانه ها، توسعه و رفع نقاط ضعف جامعه و البته مدیران است و باید به دور از هیاهوی سیاسی و حزبی به دنبال توسعه کشور و استان باشند.

 

شانه خالی کردن از پاسخگویی به رسانه‎ها پذیرفتنی نیست و باید ضمن احترام و اعتقاد به کار رسانه‎‎ها، در مقابل مواضع و نقدهای دلسوزانه‎ و حتی اشتباه آنان، رفتاری پاسخگو، توام با سعه صدر داشت.

 

با ایجاد فضای نقد می‎توان به رسانه‎ها فرصت داد تا همه زوایای کار مدیران اجرایی و عملکرد دستگاه‎ها را ببینند و چنانچه مشکلی هم بود با نیت خدمت‎رسانی بهتر مدیران، آن را به افکار عمومی انتقال دهند.

 

ظرفیت رسانه‎های خبری حرفه‎ای به عنوان مجموعه‎ای که به دنبال شفاف‎سازی است و می‎تواند بسیاری از مشکلات و کم و کاستی‎ها را نشان دهد باید مورد توجه قرار گیرد، رسانه‎های خبری بهترین ظرفیت برای همراهی مدیران و کمک به آنان برای شناسایی ضعف‎ها، کاستی‎ها و مشکلاتی است که در عرصه‎های مدیریتی با آن روبه‎رو هستند.

 

اکثر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت و جایگاه رسانه پی برده اند و سعی می کنند روابط حسنه ای با رسانه های مختلف نوشتاری، دیداری و شنیداری داشته باشند اما برخی دیگر از مدیران این خصیصه را در خود کشته اند و پاسخگویی به رسانه ها را نادیده می گیرند.

 

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جمله مدیرانی است که ارتباط چندانی با رسانه ها ندارد و با توجه به جایگاه مهمی که در میان مدیران استان دارد و اهمیت کار وی، معمولا مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد اما وی در پاسخگویی به رسانه ها ضعف دارد این در حالی است که باید در دسترس خبرنگاران باشد و پاسخگوی مطالباتی باشد که از سوی مردم و توسط رسانه ها مطرح می شود.

 

ضعف عملکرد معاون عمرانی استاندار در پاسخگویی به رسانه ها باید مورد توجه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز قرار گیرد تا این رویه اصلاح شود و خدمات و اقدامات در حوزه فعالیت های عمرانی بازگو شود و از طرف دیگر پاسخگوی مسائل و مشکلات حوزه عمرانی استان نیز باشد.

 

دلیل عمده عدم پاسخگویی به رسانه ها یا ناشی از ضعف در اشراف به مسائل حوزه کاری است و یا فرار از پاسخ دادن به دلیل عدم توجه ذاتی به رسانه هاست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا