نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. مرداد 1400 - 14:02
نشست های اخیر نماینده شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در هفته های اخیر با وجود شرایط قرمز کرونایی، بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در فضایی بسته برگزار می شود.

به گزارش چهارفصل کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان می تازد و شیوع این ویروس در سطح استان همچنان قربانی می گیرد و با وجود تاکید مسئولان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اما گاهی خود این مسئولان عامل نادیده گرفتن این دستورالعمل ها هستند.

 

عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا در ایام تبلیغات انتخابات که کرونا در شرایط حاد فعلی نبود اعلام کرده بود:برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ‌های تبلیغاتی ویژه انتخابات باعث شیوع احتمالی بیماری کرونا و انتشار ویروس کرونا در بین مردم خواهد شد.برگزاری تجمع‌های تبلیغاتی به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی ممکن است منجر به بروز پیک بعدی کرونا در هفته‌های آتی شود.

 
 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز از ابلاغ پروتکل بهداشتی انتخابات خبر داد و گفت: برگزاری هر گونه تجمع در فضای بسته از جمله در مساجد و سالن های اجتماعات و سالن های بسته ورزشی و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی ممنوع است.

 

این صحبت ها در حالی انجام شده است که وارد پیک جدید کرونا نشده بودیم و هشدارهای لازم در خصوص رعایت این موارد بارها از سوی مسئولان اعلام شد و اکنون که شیوع ویروس کرونا در سطح گسترده تری مشاهده می شود باید به همان نکات نیز توجه دوچندان کرد و از برگزاری مراسمات مختلف در فضای بسته خودداری کرد.

 

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در هفته های اخیر که وضعیت شهر یاسوج به رنگ قرمز درآمده است اقدام به برگزاری نشست هایی به منظور تعیین نمایندگان خود در مناطق مختلف حوزه انتخابیه اش کرده است؛ موضوعی که گرچه اقدامی با وجهه های مثبت و منفی است ( در جای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد ) اما برگزاری آن در فضای بسته و نیز عدم رعایت فاصله اجتماعی به وضوح مشاهده می شود.

شاید این سوال وجود داشته باشد که با وجود ماسک نیازی به رعایت فاصله و دیگر موارد بهداشتی نیست اما عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گوید: مردم نباید تصور کنند که با زدن ماسک احتمال ابتلا به این بیماری کاملا از بین می رود و برای کنترل و پیشگیری از کرونا باید همه توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

سوری رعایت فاصله گذاری اجتماعی را همچنان ضروری دانست و گفت: در اپیدمی های حاد پیشرونده مثل کووید - ۱۹ که روند اپیدمیولوژی آن ثابت نیست و طی زمان بسیار تغییر پذیر می باشد، ضروری است سیاست ها و رویکردهای پیشگیرانه، محافظتی و درمانی در دوره های زمانی کوتاه و متناوب به روز رسانی شوند تا احتمال موفقیت برای خاموشی اپیدمی افزایش یافته و ادامه روند کاهش آن تسریع شود، در غیر این صورت این موفقیت ها مقطعی و گذرا خواهد بود.

 

حال باید دید آیا جلسات بعدی مهدی روشنفکر یا جلسات مشابه در چنین فضایی و با نادیده گرفتن دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد یا چاره ای اساسی برای چنین نشست هایی صورت می پذیرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی